Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ در نیمه اول سال جاری گمرکات کشور اقدام به ترخیص ۱۱۹۰ دستگاه انواع خودرو به ارزش ۲۲ میلیون و ۲۱۵ هزارو ۴۹۰ دلار کرده است که از این میزان نزدیک به ۶۷۰ خودرو متعلق به رامک خودرو بود که به دلیل داشتن شاکی در گمرک متوقف بودند که با هماهنگی قضایی از گمرک خارج شد تا مقام قضایی خارج از گمرک به موضوع رسیدگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مابقی خودرو‌های ترخیص شده نیز خودرو‌های متوقف در گمرکات کشور بودند که تشریفات گمرکی آن‌ها در مهلت قانونی گذشته به پایان نرسیده بود و با مصوبه اخیر هیئت وزیران فرصت اتمام تشریفات گمرکی برایشان فراهم شده بود.

این خودرو‌ها در بازه زمانی اول خرداد ۹۹ تا ۲۶ شهریور ماه سال جاری از گمرکات کشور ترخیص شده اند.

سخنگوی گمرک گفت:: براساس اعلام گمرک ایران، مهلت ترخیص بخشی از خودرو‌های دپو شده و کالا‌های گروه چهارم در گمرکات اجرایی کشور - که با توجه به کاهش عملکرد دستگاه‌های اجرایی ناشی از شیوع کرونا و برخی مشکلات اجرایی فرآیند ثبت سفارش و ترخیص کالا‌ها توسط هیئت وزیران تمدید شده بود - در تاریخ ۲۶ شهریورماه سال جاری به اتمام رسید.
بیشتر بخوانید: مقایسه قدرت خرید خودرو در ایران با دیگر کشورهای جهانترخیص کلیه کالا‌های تجاری دارای ثبت سفارش معتبر اعم از گروه ۴ و خودرو، منوط به اخذ و ارائه کد رهگیری بانک و رعایت کلیه قوانین و مقررات مربوطه از جمله ارائه مجوز‌های قانونی و مقرراتی لازم است که این امر به تمامی گمرکات کشور ابلاغ شده است.

بیش از دو هزار خودرو دارای پرونده قضایی هستند که به محض ارائه حکم برائت از سوی دادگاه رسیدگی کننده و بدون محدودیت زمانی می‌توانند با ادامه تشریفات گمرکی و پرداخت حقوق دولتی خودرو‌های خود را ترخیص کنند.

حدود یکهزار و ۵۰۰ خودرو نیز به دلیل دارا نبودن مجوز‌های لازم و پایان مهلت‌های قانونی متروکه خواهند شد و برای تشریفات قانونی در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرند که از این تعداد هزار و ۱۰۰ خودرو فاقد ثبت سفارش هستند. منبع: تسنیم لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 خودرو گمرک گمرکات کشور ثبت سفارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد شمسایی، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD، افزود: میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته و مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی مخصوص مسئولان فنی شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده ملزومات دارویی، گفت: در سال گذشته ۷ دوره آموزشی شامل ۴ جلسه ۲ GMP، جلسه CTD و یک دوره آموزش رگولاتوری برگزار شد و در سال جاری نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه خواهیم داشت.

کد خبر 6087128 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی
  • وجود برخی مشکلات و مسائل موجود در مرز پرویزخان