Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:13:38 GMT

امام جمعه ساوه: نگاه مصرفی به آموزش و پرورش اصلاح شود

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۳۷۰۲

امام جمعه ساوه: نگاه مصرفی به آموزش و پرورش اصلاح شود

ایسنا/مرکزی امام جمعه ساوه گفت: نگاه مصرفی به حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت آینده سازان جامعه اصلاح شود.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی روز گذشته پنجشنبه ۲۷ شهریور ماه در هفتادوهفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه با دستور جلسه بررسی و ارائه راهکارهای عملی و کاربردی براساس مطالبات رهبری از آموزش و پرورش اظهار کرد: نگاه به آموزش و پرورش باید یک نگاه زیربنایی باشد چرا که خروجی این حوزه تربیت نیروی انسانی متعهد و توانمند و سرمایه های ماندگار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه رسالت اولیه و اصلی آموزش و پرورش انسان سازی است و مختصاتی برای تحقق این مهم معرفی و تبیین شده است، تصریح کرد: خروجی آموزش و پرورش باید افرادی متقی، اندیشمند و با ایمان و از همه مهمتر دارای تفکر انتقادی، تحلیل‌گر با نظم و مسئولیت پذیر باشند.

وی افزود: معلم عنصر اصلی در پرورش انسان و معلمین جامعه افسران سپاه پیشرفت کشور هستند. بر این اساس مجددا تاکید می‌شود که نگاه به آموزش و پرورش نباید یک نگاه هزینه بردار و مصرفی باشد بلکه هزینه کرد در این حوزه در راستای تامین زیرساخت‌ها و امور زیربنایی است.

امام جمعه ساوه برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی در راستای تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و نگاه انتقادی به سند ۲۰۳۰ با تاکید بر نگاه حمایتی به نظام تعلیم و تربیت را از سیاست‌گذاری‌های شورای فرهنگ عمومی در شهرستان دانست و افزود: برای تحقق منویات رهبری همه دستگاههای اجرایی باید به میدان بیایند و با تامین زیرساخت‌های لازم بتوان آسیب‌های فضای مجازی و ناهنجاری‌های اجتماعی را کاهش داد.

وی بر آرمانگرایی و تفکر عملی در حمایت از آموزش و پرورش تاکید کرد و خواستار برگزاری جلسات مشترک آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها برای تحقق منویات رهبری در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه برخورد با اراذل و اوباش را خواسته جدی شهروندان دانست و با تقدیر از شورای تامین به ویژه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در برخورد قاطع با برهم زنندگان نظم عمومی در جامعه گفت: آرامش و آسایش مردم در گرو برخورد با افرادی است که مخل امنیت عمومی هستند.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کرد تا بی‌ثباتی تحصیلی در اذهان مردم شکل نگیرد و برنامه جامع تحصیلی برای آموزش حضوری یا غیرحضوری تدوین شود.

علی میرزایی بر ارتقای کیفیت در آموزش تاکید کرد و افزود: باید برای پرکردن شکاف و فاصله‌ای که بین مدارس غیرانتفاعی و دولتی در حوزه کیفیت آموزشی ایجاد شده است چاره اندیشی کرد و کیفیت آموزش در تمامی محیط‌های آموزشی یکسان باشد.

وی تصریح کرد: توجه به حوزه آموزش در مناطق محروم با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و توان اجرایی ضرورت دو چندان دارد و باید تمهیداتی اتخاذ کرد که  آموزش‌ها مفید و کارآمد باشند.

فرماندار ساوه با اشاره به برخی تهدیدات فضای مجازی در آموزش غیرحضوری دانش آموزان گفت: باید تهدیدات فضای مجازی را واکاوی و برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی متاثر از فعالیت آموزشی در فضای مجازی تلاش کرد.

وی در ادامه حافظه محوری را یک نقیصه بزرگ در حوزه آموزش دانست و افزود: در کیفی سازی آموزش لازم است تا از حافظه محوری به سمت تفکر سازی حرکت کنیم و از همه توان و ظرفیت برای تحقق آن بهره‌برداری شود.

فرماندار ساوه همچنین بر ضرورت تعامل ادارات با رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به بیان عملکرد و پاسخگویی به مردم و افکار عمومی هستند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه نیز گفت: برگزاری کارگاههای آموزشی سوادرسانه ای بازتاب خوبی در سطح جامعه داشته است چرا که تقویت دانش رسانه‌ای موجب مدیریت فضای مجازی و پیشگیری از آسیب‌های آن خواهد شد.

حسین محمودی فر، افزود: استمرار برگزاری کارگاههای آموزشی و دوره های ارتقای سواد رسانه ای در جامعه و فراگیر کردن آن در بین آحاد مختلف مردم موجب پیشگیری حداکثری از آسییب‌هایی خواهد شد که متوجه فضای مجازی است.

در این جلسه برخی مدیران ادارات به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود و  راهکارهای عملی شدن دستور جلسه پرداختند.

تقویت ابعاد تربیتی و پرورشی در حوزه آموزش و پرورش، بومی‌گزینی در جذب معلمین، تلاش برای تربیت نیروی انسانی توانمند و افرادی که دغدغه تربیت اسلامی دارند، پیوند موثر مساجد با مدارس و فعالیت‌های مسجد محور، تقویت بنیه اعتقادی کادر آموزشی و برخوردار از تفکر دینی مجهز به علم روز برای کارآمدتر شدن آموزش و پرورش، نبود پیوست فرهنگی بین دستگاه تعلیم و تربیت و دستگاههای اجرایی، ارتقای سطح سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان و آموزش منطق محور و موثر از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح و در خصوص آن بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي فرهنگ عمومي آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساوه استانی فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فضای مجازی حوزه آموزش برای تحقق رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در نشستی در زمینه ساخت فضای آموزشی، تأمین تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی و کمک آموزشی و مامور نمودن دبیر و آموزگار مرد تصمیم گیری شد.

دهقان فرماندار بافق در این نشست گفت: صنایع و معادن در اجرای مسؤولیت‌های اجتماعی خود به ویژه در حوزه بیمارستان و آموزش و پرورش کوتاهی می‌کنند.

او افزود: سیاست‌های سرمایه گذاری صاحبان سرمایه و معادن مثل فسفات آسفوردی باید در شهرستان باشد.

دهقان بیان کرد: مقرر شد توسط شرکت‌های معدنی و صنعتی فعال شهرستان از جمله مجتمع معدنی فسفات آسفوردی از قرارگاه خاتم الانبیا، یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه در مظفریه بافق ساخته و یک میلیارد تجهیزات آموزشی تا پایان اردیبهشت ماه تأمین شود. 

او ادامه داد: شرکت یزد یوتاب تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه در روستای مبارکه جنب آموزشگاه شهید صدوقی و اجرای طرح درآمدزایی پایدار به مدت یک ماه را متعهد شد که در صورت اقتصادی نبودن این طرح، باید یک باب آموزشگاه شش کلاسه احداث کند. 

فرماندار بافق تصریح کرد: مجتمع معدنی کوشک تا سال تحصیلی ۱۴۰۴، موظف است ۲ باب آموزشگاه آیت‌الله طالقانی و رضاییان را که ۳۵ درصد آن انجام شده است، به پایان برساند. 

او گفت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران-بافق هم مقرر شد طبق مصوبات تعیین شده در تیرماه ۱۴۰۲، ساخت یک باب آموزشگاه ۱۲ کلاسه و استخر شنا در محله مناجات را تا سال تحصیلی ۱۴۰۴ تکمیل کند و تحویل آموزش و پرورش دهد.

دیگر خبرها

  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی