Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@14:47:38 GMT

پنج کشور دیگر خواهان توافق سازش با اسرائیل هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۳۷۲۰

پنج کشور دیگر خواهان توافق سازش با اسرائیل هستند

رویداد۲۴ به نقل از رویترز، در پی امضای توافق ننگین سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در هفته جاری، «مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید روز پنج شنبه در تازه‌ترین اظهارات خود مدعی شد که پنج کشور دیگر بطور جدی انعقاد توافق عادی سازی روابط با اسرائیل را مدنظر دارند.

مارک میدوز که در سفری به ایالت ویسکانسین رئیس جمهوری آمریکا را همراهی می‌کرد، در گفتگو با خبرنگاران هیچ اشاره‌ای به نام این پنج کشور نکرد، اما گفت که سه تا از این کشور‌ها در منطقه خاورمیانه واقع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنابر گمانه زنی رویترز، یکی از این پنج کشور احتمالی برای این توافق، عمان است که سفیر آن در مراسم امضای توافق سازش در کاخ سفید حضور داشت. «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا نیز سه شنبه گذشته مدعی شد که عربستان سعودی نیز در نهایت به این توافق می‌پیوندد.
بیشتر بخوانید: ترامپ چگونه دو کشور عربی را وادار به توافق با نتانیاهو کرد؟شایان ذکر است که مقاماتی از بحرین، امارات متحده عربی، رژیم صهیونیستی و آمریکا سه شنبه گذشته طی مراسمی در کاخ سفید توافقنامه سازش موسوم به «توافقنامه صلح آبراهام» را امضا کردند. هدف از امضای این توافقنامه، عادی سازی روابط دوجانبه میان ابوظبی- تل آویو بود.

در این مراسم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزرای خارجه امارات متحده عربی و بحرین- «عبدالله بن زاید آل نهیان» و «عبداللطیف بن راشد الزیانی» - شرکت داشتند. منبع: مهر لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اسرائیل عادی سازی روابط با اسرائیل پنج کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی بزالل اسموتریچ درباره خط قرمز این رژیم برای صدور قرار بازداشت دادگاه لاهه حرف زد و خواستار برکناری رئیس ستاد کل ارتش شد.

به گزارش مشرق، در حالی که گمانه‌زنی‌ها درباره استعفای مقامات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در نتیجه جنگ غزه ادامه دارد، سخنان وزیر افراطی کابینه نتانیاهو علیه ارشدترین مقام ارتش خبرساز شده است.به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، اسموتریچ روز پنجشنبه ضمن انتقاد از هرتزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل گفت که «ما به یک رئیس ستادکل جدید نیاز داریم».وزیر دارایی رژیم صهیونیستی همچنین خبر داد که به بنیامین نتانیاهو درباره تشکیلات خودگردان فلسطین و شکایت آن به دادگاه لاهه نامه نوشت.

وی با هشدار درباره احتمال اقدام دادگاه لاهه برای صدور قرار بازداشت مقامات ارشد اسرائیلی، گفت که «بهترین پاسخ این است که فورا روابط با تشکیلات خودگردان را قطع و باعث انحلال آن شویم».این وزیر صهیونیست هشدار داد که صدور قرار بازداشت برای سران این رژیم، «اقدامی خطرناک و عبور از خط قرمز» خواهد بود.اسموتریچ مدعی شد که علت و مشوق اقدامات ضد اسرائیلی تشکیلات خودگردان فلسطین، «پشت کردن دولت بایدن به اسرائیل و لحن تند رهبران کشورهای اروپایی علیه اسرائیل درباره جنگ غزه» است.

پیشنهاد برکناری ارشدترین مقام نظامی اسرائیل در شرایطی مطرح شده که طی ماه‌های اخیر بارها بحث استعفای مقامات این رژیم به دلیل ناکامی در عملیات طوفان الاقصی مطرح شده است.رهبر اپوزیسیون اسرائیل یائیر لاپید بارها نتانیاهو را عامل اصلی این ناکامی خواند و خواستار استعفای او شده است.رسانه‌های اسرائیلی شامل روزنامه هاآرتص با اشاره به استعفای اخیر رئیس شعبه اطلاعات نظامی اسرائیل خبر دادند که انتظار می‌رود به زودی شماری دیگر از مقامات ارشد این رژیم استعفا کنند.

دیگر خبرها

  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر صهیونیستی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • تشدید اختلافات داخلی در اسرائیل؛ وزیر دارایی خواهان برکناری فرمانده ارتش شد
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • اتحاد بین آزادی‌خواهان دنیا دستاورد عملیات وعده‌ صادق است
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور