Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@07:08:57 GMT

کرونا باعث تشنج می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۳۹۵۸

مینو صادقی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: افرادی که دچار تب بالا می شوند باید سریع به مراکز درمانی انتقال یابند زیرا تب نشانه کرونا است و اگر درجه حرارت بدن بیشتر از ۳۷.۵ درجه سانتی‌گراد بود، حتما باید از داروی ضدتب استفاده و در صورت ادامه دمای بالای بدن، به پزشک مراجعه کنید.

وی تصریح کرد: تب به خودی خود باعث هیچ آسیبی نمی‌شود و حتی تشنج‌های ناشی از تب در پاسخ به افزایش ناگهانی دمای بدن  تقریبا بی‌ضرر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در موارد نادر نیز، این امکان وجود دارد که فرد در طول تشنج، بزاق یا استفراغ خود را استنشاق کند و دچار سینه ‌پهلوی استنشاقی شود یا با سقوط کردن یا برخورد به سطوح سخت به خود آسیب برساند.

صادقی ادامه داد: داروهای تب‌بر می‌تواند به کاهش تب کمک کند، اما از بروز تشنج ناشی از تب جلوگیری نمی‌کند، افراد این عارضه را جدی بگیرند و از تشدید آن با مراجعه به پزشک جلوگیری کنند.

این متخصص بیماریهای عفونی تاکید کرد: اگر فردی کرونا  از نوع خفیف گرفت نیازی به درمان آن نیست، بسیاری از کسانی که به بیماری نوع خفیف این ویروس مبتلا می‌شوند، می‌توانند با خوردن مایعات، استراحت و خنک‌ نگه‌داشتن خود تب را پایین بیاورند، اگر دمای بدن افراد بیمار به بالاتر از ۴۰ درجه برسد و فرد احساس ناراحتی کند، بهتر است برای کاهش دمای بدن‌شان از مسکن‌ها استفاده شود و رد صورت تنگی نفس و درد در قفسه سینه باید به پزشک مراجعه شود.

صادقی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به فصل سرما نزدیک می شویم و آنفلوآنزا نیز از بیماریهای شایع این فصل است و تب نیز از علایم آن بوده، افراد با وجود شرایط کرونایی باید اگر دچار تب شدند حتما آن را جدی بگیرند.

وی با اشاره به استمرار رعایت اصول بهداشتی گفت: مردم باید به زندگی با کرونا خود را عادت دهند و استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی کننده و شست وشوی مداوم دستها باید نهادینه شود، همچنین همیاری و همکاری افراد جامعه با مسوولان بهداشتی کشور، کادر درمانی را نیز خرسند کرده و از بار سنگین بر دوش آنها می کاهد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان هفته سرد در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی، روند کاهش ۲ تا ۴ درجه‌ای دمای هوا تا صبح جمعه ادامه دارد بگونه‌ای که دمای هوا در نواحی شمالی به زیر صفر می‌رسد و امکان سرمازدگی محصولات کشاورزی وجود دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پایان هفته سرد در استان سمنان
  • پایان هفته سرد در سمنان
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • مصرف داروی میگرن احتمال ابتلا به اتیسم را در نوزاد افزایش نمی دهد
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید