Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

محمدرضا اربابی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت پیگیری‌ قانون کپی‌رایت از سوی این انجمن گفت: در زمینه قانون کپی رایت با دو مسئله مواجه هستیم؛ یکی پیوستن ایران به کنوانسیون برن که این مسئله جنبه حاکمیتی دارد. هنوز اتفاقی در این زمینه نیفتاده است و کشور ما به این کنوانسیون نپیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

پیوستن به قانون کپی رایت؛ آری یا نه؟

او افزود: در زمینه ایجاد قانون کپی رایت داخلی در کشور با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ناشران رایزنی‌ کرده ایم. متاسفانه در این زمینه هم هنوز به نتیجه عملیاتی نرسیده ایم؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این طرح استقبال نکرد و دلایل خود را برای این کار به انجمن صنفی مترجمان نگفت.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان ادامه داد: وجه دیگر ایجاد قانون کپی رایت داخلی، ناشران هستند. ناشران هم از این طرح استقبال نکردند. آن‌ها می‌خواهند هزینه هایشان را در زمینه انتشار کتاب کاهش دهند؛ استفاده از قانون کپی رایت داخلی باعث می‌شود هزینه‌های آن‌ها در انتشار کتاب افزایش یابد و این مسئله به سودشان نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قانون کپی رایت انجمن صنفی مترجمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۳۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران اجرایی استان بوشهر باید در میدان حضور داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، صادق بوستانی صبح سه‌شنبه در حاشیه بازدید از سازمان منطقه آزاد بوشهر، اظهار داشت: بر اساس گزارشات متعدد واصل شده به دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر متأسفانه شاهد حضور تیم پروازی در سازمان منطقه آزاد بوشهر هستیم.

بوستانی با بیان اینکه شناسایی مدیران پروازی با توجه به مأموریت معاونت اجرایی رئیس جمهور صورت می‌گیرد، گفت: بر اساس بررسی‌هایی که از سازمان منطقه آزاد بوشهر به عمل آمد متوجه شدیم علاوه بر مدیر اجرایی، کارشناسان مجموعه نیز پروازی هستند که این مسئله دهن کجی به مردم استان می‌باشد.

وی تصریح کرد: برخی از مدیران پروازی هر چند ماه یک بار و بعضاً در هر ماه به مدت بسیار کوتاهی در محل کار حضور پیدا می‌کنند که همین مسئله باعث آسیب به مجموعه و عقب ماندگی در برنامه‌ها می‌شود.

مدیرکل بازرسی استانداری بوشهر افزود: وجود مدیران پروازی باعث رکود در فعالیت‌های سازمانی و تحمیل هزینه‌های سنگین مالی می‌شود.

بوستانی خاطر نشان کرد: در اسرع وقت مکاتبات لازم با معاون اجرایی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور صورت خواهد گرفت و انتظار ما این است با توجه به تأکیدات ریاست محترم جمهور مدیران پروازی ناکارآمد در سایر دستگاه‌ها و صنایع استان را شناسایی خواهیم کرد.

کد خبر 6086027

دیگر خبرها

  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • محرومیت کارگران از تعطیلات آخر هفته!
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • روزنامه شرق : گول قفسه این روزهای فروشگاه ها را نخورید؛ برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • مدیران اجرایی استان بوشهر باید در میدان حضور داشته باشند
  • پاسخ به ابهامات انجمن طراحان گرافیک/توجه به جوانان در هیات مدیره
  • انجمن واردکنندگان برنج ایران: برنج وارداتی هم از سفره مردم پر می‌کشد؟
  • نهادهای فرهنگی در زمینه حل مسئله حجاب مسئولیت دارند
  • وزیر کشور: از طرح «نور» تقدیر می‌کنم / قریب به اتفاق شهروندان همراهی کرده اند / مسئله حجاب از ارکان هویتی نظام است