Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در «کویته» و سخنگوی دولت ایالت بلوچستان پاکستان راه‌های توسعه مناسبات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی میان استان‌های مرزی دو کشور را بررسی کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حسن درویش‌وند» سرکنسول کشورمان در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان با «لیاقت شاه‌وانی» دیدار و طرفین درباره موضوع های مورد علاقه، مناسبات اقتصادی و مقابله مشترک با ویروس کرونا گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان با اشاره به روابط دیرینه ایران و پاکستان، حُسن همجواری و مشترکات تاریخی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی بر لزوم گسترش مناسبات فرهنگی میان استان‌های سیستان و بلوچستان و بلوچستان پاکستان تاکید کردند.

سخنگوی دولت ایالت بلوچستان پاکستان نیز خواستار ازسرگیری تبادل هیات‌های فرهنگی و امور جوانان میان استان‌های مرزی دو کشور شد.

طرفین درباره توسعه بازارچه‌های مرزی و مقابله مشترک با چالش ویروس کرونا نیز بحث و تبادل نظر کردند.

براساس این گزارش، سرکنسول ایران در کویته روزهای اخیر در دیدار رییس بخش فارسی دانشگاه بلوچستان، ظرفیت‌های ایران و پاکستان برای تبادل هیات‌های فرهنگی و آموزشی به ویژه تبادل دانشجو و اساتید میان دانشگاه‌های دو استان مرزی را بررسی کرد.

طرفین بر لزوم افزایش تعاملات میان نهادهای آموزشی استان‌های مرزی ایران و پاکستان، بازدید از مراکز علمی و برگزاری دوره‌های فارسی و اردو در دانشگاه‌های ایالت بلوچستان و استان سیستان و بلوچستان ایران تاکید کردند. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصادی و اجتماعی پاکستان جمهوری اسلامی ایران سخنگوی دولت سیستان و بلوچستان بلوچستان پاکستان ایران و پاکستان ایالت بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۴۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با امیرعبداللهیان

‌به گزارش خبرگزاری مهر، در دیدار «محمدحسن حبیب اله زاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه، گزارشی از آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه ایران و ترکیه و نیز فعالیت‌ها و اقدامات سفارت و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکیه برای پیشبرد اهداف تعیین شده ارائه گردید.

امیرعبداللهیان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های سفارت و با اشاره به اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و همکاریهای دوجانبه و منطقه‌ای دو کشور، رویکرد توسعه همه جانبه مناسبات با این کشور در چهارچوب سیاست همسایگی دولت سیزدهم و اراده جدی مسؤولان عالی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و توصیه‌هایی لازم در خصوص پیگیری اسناد و تفاهمات فیمابین دو کشور و عملیاتی کردن آنها را ارائه نمود.

کد خبر 6080777 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • کشف تریاک در مرز سراوان
  • گسترش تبادل آتش میان اسرائیل و حزب‌ا...
  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • تاکید وزیر دفاع پاکستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی و ضدتروریسم با ایران
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران‌ در ترکیه با امیرعبداللهیان
  • بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیان
  • تاکید بر اهمیت نقش مقاومت مردم لبنان در تحولات منطقه
  • چرا اردن به اسرائیل کمک کرد؟