Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@06:24:51 GMT

محرمانه‌هاي کتاب بولتون در خصوص ايران

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۴۳۶۳

محرمانه‌هاي کتاب بولتون در خصوص ايران

خبرگزاری آریا- کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد: خاطراتی از کاخ سفید» نکته‌هایی افشاگرانه در خصوص سیاست‌های ضد ایرانی دولت ترامپ نشان می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مهدی خانعلی زاده، محقق و مترجم گفت: خواندن این کتاب، برای مخاطب ایرانی دستاورد‌های زیادی دارد. یکی از دستاورد‌های آن این است که با شخصیت بولتون که رویکردی ضد ایرانی دارد بیشتر آشنا می‌شویم و متوجه فعالیت‌های او در کاخ سفید خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دستاورد جدی و عمیق‌تر این است که در این کتاب، روایت‌هایی درباره مسائل سیاسی چند سال اخیر نوشته شده و خواننده ایرانی می‌فهمد که سیاستمداران آمریکایی چه برنامه ریزی‌هایی علیه ایران انجام می‌دهد.
این مترجم گفت: یکی از مواردی که در این کتاب به آن اشاره شده است موضوع «برجام» است. در این کتاب به این مسئله پرداخته می‌شود که قبل از خروج آمریکا از برجام، هماهنگی خاصی بین روسای جمهور فرانسه و مقامات آلمان اتفاق افتاده بود که همین موضوع از شکل گیری الگوی همیشگی «پلیس خوب»، «پلیس بد» خبر می‌دهد و مشخص می‌کند که همه در جریان خروج آمریکا از برجام بودند.
خانعلی زاده گفت: این موارد کمک می‌کند که مردم به بافت واقعی سیاست در آمریکا پی ببرند و بفهمند که در این بافت، ربطی به این که یک آدم خوب یا یک آدم بد سرکار باشد وجود ندارد و این خاصیت اتاق بیضی کاخ سفید است که ساختاری ضد ایرانی و ضد مقاومت را در جهان طراحی می‌کند.
مهدی خانعلی زاده که پیش از این کتاب خاطرات «وندی شرمن» را منتشر کرده بود، در کتاب جدید جان بولتون نقش محقق را ایفا می‌کند و پاورقی‌های کتاب را تامین کرده است.
وی با افزودن مستندات به اشاره‌های بولتون در متن کتاب سعی کرده تا سابقه مسائل سیاسی مورد اشاره را موشکافی کند.
کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد: خاطراتی از کاخ سفید» با ترجمه محمد معماریان یک ماه پیش منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، انتشارات امیرکبیر اعلام کرده این کتاب ظرف مدت کوتاهی به چاپ ششم رسیده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: محرمانه کتاب بولتون کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۴۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ اعلام شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران، گفت: صبح امروز جلسه‌ای در شورا داشتیم و در خصوص مباحث داخلی شورا موضوعاتی مطرح شد و به همین دلیل صحن علنی با تاخیر آغاز شدو در جلسه در خصوص یک سال باقی مانده در شورا صحبت شد و درباره پیگیری‌ها مورادی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: ۵ اثر پرمخاطب برای نمایشگاه کتاب تهران بازتولید شد

نادعلی ادامه داد: یک طرفه نمی شود قضاوت کرد نقاط مثبت و انتقادات هم مطرح شد. اگر قرار است کلیاتی انعکاس یابد؛ باید همه موارد مطرح شود.

نادعلی گفت: کار باید رخ دهد و زمان را باید در دست گرفت ما تعارف با شهرداری نداریم و در جایی که باید کمک می کنیم و هرجا مشکلی باشد حتما تذکر می دهیم.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب گفت: نمایشگاه در مصلی تهران برگزار می شود. نمایشگاه کتاب بزرگترین نمایشگاه است و موضع رسمی این است که در شهر افتاب برگزار شود اما به جهت اینکه در شهر آفتاب فضای مورد نیاز آماده نبود نمایشگاه در مصلی برگزار می شود.خود دوستان هم علاقمند به استفاده از نمایشگاه آفتاب بودند اما به دلیل کمبود مساحت موجود همین این امر رخ داد.

به گفته نادعلی، باید شرایط تامین شود و از دوستان خواستیم امکانات را فراهم کنند تا سال بعد بتوانیم شاهد انتقال نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228177 برچسب‌ها کتابخوانی

دیگر خبرها

  • چرا سعدی شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس ایران و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد