Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم ضمن بی‌فایده بودن تشکیل سنای قضایی گفت: در حال حاضر مجلس در کارهای خود مانده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، اخیراً سعید حجاریان، تئوریسین سیاسی، در واکنش به استقبال نکردن نمایندگان مجلس یازدهم از کمیسیون حقوقی و قضایی، پیشنهاد تشکیل «سنای قضایی» متشکل از فقها و حقوقدانان را داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا «حسین رضازاده»، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم، در واکنش به پیشنهاد این چهره اصلاح‌طلب ضمن بی‌فایده بودن تشکیل سنای قضایی به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در حال حاضر مجلس در کارهای خود مانده است لذا ابتدا باید با برنامه‌ریزی به امور محوله رسیدگی کند و در نهایت در صورت نیاز به سمت تشکیل سنا، گام بردارد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی باید رسالت خود را تا حد مورد انتظار مردم انجام دهد و در صورت احساس خلأ به دنبال، تشکیل مجلس دیگری برود. در حال حاضر از مجلسی که وجود دارد، به درستی استفاده نشده است که بخواهیم به دنبال ایجاد نهاد دیگری، برویم.

رضازاده ضمن اشاره به تجربه سایر کشورها در تشکیل مجلس سنا تصریح کرد: در حقیقت کشورهایی که چنین نهادهایی را دارند، مراحل اولیه اجرای دموکراسی را پشت سرگذاشته‌اند اما در کشور ما در خصوص اجرایی شدن دموکراسی، یکسری مشکلات و ایراداتی وجود دارد که باید این موانع برطرف شوند تا بتوان، چنین پیشنهادهایی را اجرایی کرد وگرنه آن هم تبدیل به معضل دیگری، می‌شود.

این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم در پاسخ به اینکه آیا مجلس دهم هم مانند مجلس یازدهم تا این اندازه درگیر تشکیل این کمیسیون بود؟ خاطرنشان کرد: خیر، در مجلس دهم تا این مقدار چالش بر سر راه تشکیل کمیسیون حقوقی و قضایی وجود نداشت. باتوجه به اینکه بیش از یک چهارم مصوبات مجلس در کمیسیون قضایی بررسی می‌شود، این نشانه ضعف مجلس یازدهم است که چنین کمیسیونی، که در زمره مهم‌ترین کمیسیون‌های مجلس قرار دارد، هنوز تشکیل نشده است.

رضازاده در پایان یادآور شد: روندی که مجلس یازدهم در پیش گرفته است به نفع مردم نیست اما امیدوارم در مسیر پیشرفت حرکت کند.3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دموکراسی سنا مشکلات نمایندگان مجلس مجلس کمیسیون قضایی مجلس یازدهم سنای قضایی مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: نیروی انسانی در تدوین و تصویب بودجه جاری شهرداری به عنوان موتور محرک توسعه شهر مورد توجه بوده است.

سید وحید میرنظامی در گفت‌وگو با ایمنا در مرکزی با بیان اینکه قانونگذار به اعضای شورای شهر در مورد امور اجرایی اجازه هیچ گونه دخالتی را نداده است، اظهار کرد: مراجعات حضوری و تماس‌های تلفنی متعدد توسط برخی کارکنان شهرداری با کمیسیون نظارت و حقوقی صورت گرفته است.

وی افزود: توجه به امر رفاهی کارکنان شهرداری و تخصیص و چگونگی پرداخت‌ها و توزیع اضافه کار در حوزه مدیریتی از اختیارات شهردار است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اینکه وظیفه شورا تصویب بودجه پیشنهادی شهرداری است، خاطرنشان کرد: اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم در خصوص جبران زحمات و اقدامات کارکنان خدوم شهرداری با تصویب ردیف ۱,۵۰۰ میلیارد تومان و با تناسب ۲۵ درصد از بودجه کل ۶۰۰۰ میلیارد تومانی مورد توجه شورای ششم قرار گرفته است.

میرنظامی تصریح کرد: بودجه پیشنهادی شهرداری برای سال جاری ۴,۶۰۰ میلیارد تومان بود؛ بنابراین با توجه به اینکه رویکرد شورای ششم برای توسعه شهر اراک تحولی و توأم با جهش در حوزه‌های عمرانی و خدمات شهری و فرهنگی بوده است، بودجه شش هزار میلیارد تومانی برای سال ۱۴۰۳ به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه مسائل اقتصادی و تورم چالش‌های معیشتی را برای تمام کارکنان دولت ایجاد کرده است، ادامه داد: این موضوع مورد توجه شورا قرار داشته است و بنا بر همین ملاحظات ردیف بودجه جاری تصویب شد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک تاکید کرد: کارکنان خدوم شهرداری مطلع باشند در این خصوص شورای شهر مساعدت و توجه ویژه خود را در تدوین بودجه جاری و دریافتی کارکنان پرتلاش شهرداری مدنظر داشته و بر اساس قانون از دخالت در وظایف شهردار در خصوص نحوه اجرا و اعمال و چگونگی تخصیص اضافه کار و رفاهیات پرهیز کرده است.

میرنظامی در خصوص اصلاح سطح معابر شهری، عنوان کرد: همسان سازی دریچه تونل‌ها (منهول‌های) تأسیسات شهری شامل تونل تأسیسات شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات در معابر شهری، همچنین پل‌های تعبیه شده در معابر، تقاطع‌ها بایستی مورد دقت و توجه فوری قرار گرفته و اصلاح آنها در مدت یک برنامه زمانی مشخص انجام شود.

وی افزود: موارد بسیاری مشاهده شده بخاطر غیر هم سطح بودن این دریچه‌ها و نیز پل‌های فلزی در تقاطع‌ها، کوچه‌ها و معابر سطح شهر آسیب‌های زیادی به خودروهای شخصی و عمومی توأم با خسارات مالی شده که عدم توجه به این نقیصه حق‌الناس و تضییع حقوق شهروندان است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر اراک گفت: درخواست کمیسیون نظارت و حقوقی اصلاح و هم‌سطح سازی این دریچه‌ها و پل‌ها با سطح معابر و رفع سریع این گونه اشکالات به منظور جلوگیری از نارضایتی شهروندان است.

کد خبر 745719

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین
  • استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی
  • نخستین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • اولین شرط توسعه شهر توجه به نیروی انسانی شهرداری است
  • عملیات اجرایی سد و شبکه شرفشاه سومار طبق برنامه انجام شود
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه رژیم صهیونیستی و آمریکا را فروریخت
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری قزوین
  • طرح نور نیروی انتظامی درباره حجاب مربوط به لایحه عفاف و حجاب است؟
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه