Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، حسین مسافرآستانه دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر شب گذشته با حضور در برنامه شهر فرنگ شبکه خبر درباره آخرین جزئیات برپایی جشنواره امسال صحبت کرد.

وی در ابتدا درباره برپایی جشنواره فجر استانی سخن گفت و عنوان کرد: نوید خوبی برای شهرستان ها داریم و آن هم این است که جشنواره تئاتر فجر استانی امسال با پروتکل و شرایط ویژه هر استان برگزار می شود و آثار برگزیده برای حضور در تهران اعلام می شوند و ما در این دوره شاهد رونق بیشتر تئاتر شهرستان ها خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسافرآستانه درباره پررنگ تر بودن تئاتر جوان تر ها در این شرایط کرونایی گفت: من با تقسیم بندی تئاتر به جوان ها و پیشکسوت ها موافق نیستم اما هر کسی که در این شرایط به هر دلیل می تواند خود را وفق دهد و تئاتر کار کند حتی اگر در مضیقه اقتصادی هم باشد، به نظرم قابل ستایش است چه جوان و چه پیشکسوت باشد هر چند این روزها شاهد حضور پررنگ تر جوان تر ها هستیم اما خیلی از دوستان حرفه ای تئاتر ما هم کنار جوان ها فعال هستند.

وی با اشاره به ناخوشایند بودن شرایط خیلی از هنرمندان و سالن ها تئاتر و عوامل و کارکنان سالن ها در این وضعیت کرونایی گفت: حمایت هایی از سوی قادر آشنا شده و قول هایی هم داده شده اما بهرحال همه ما باید در این شرایط کنار هم باشیم، از صاحبان سالن ها تا کارکنان آنها و گروه های نمایشی.

مسافرآستانه افزود: خیلی از این حمایت هایی که شده و قرار است، بشود در راستای کمک به همین سالن ها و عوامل و گروه های نمایشی است.

دبیر جشنواره تئاتر فجر درباره فعالیت های تئاتر آنلاین در این دوره گفت: ما از سال ها قبل این کارها را شروع کردیم حتی یادم هست دهه هشتاد یک سالی به دلیل برخی مشکلات برخی مهمانان اختتامیه فجر ، مراسم را به صورت آنلاین تماشا کردند حال که الان شرایط خیلی بهتر از قبل شده است و تکنولوژی اش را داری می بایست این ضرورت را قبول کنیم که با تغییرات کنار بیاییم و اشکال مختلف تئاتر را بپذیریم، بهرحال اینها تعاریف تازه از تئاتر است که برخی شاید خوششان نیاید. هر چند حرف درستی است که تئاتر نفس به نفس با تماشاگر است اما این در خیلی شرایط مثل الان شاید محدود کننده باشد.

وی درباره وضعیت برپایی فجر امسال گفت: شرایط امسال قدری متفاوت است، جشنواره قطعا برگزار می شود برخی بخش ها فراخوان  داده و برخی دیگر مثل رادیویی، خیابانی و صحنه ای فراخوانشان در راه است.ضرورت برپایی جشنواره  تئاتر فجر امسال قطعا بر کسی پوشیده نیست اما چگونگی آن نیاز به مطالعه بیشتر دارد چرا که خیلی تجمع ها از صحنه ای تا خیابانی می بایست مدیریت درست شود.

 مسافرآستانه درباره تقارن چهل سالگی دفاع مقدس ما با جشنواره فجر امسال گفت: قطعا برنامه هایی برای نمایش اسناد  و پروژه ها و نمایشگاه در قالب های مختلف تدارک خواهیم دید یک بخش کارها هم تولیدی و صحنه ای خواهد بود همه اینها به شرایط آن دوره بستگی دارد هرچند تاریخ برگزاری جشنواره همان یکم تا دوازدهم بهمن تعبیه شده اما براساس شرایط آن دوره باز بررسی خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه امسال هیچ جشنواره خارجی تئاتری به جز چند جشنواره محدود نمایشنامه خوانی و گردهمایی تئاتر در دنیا به خاطر کرونا صورت نگرفته ، گفت: بنابراین قطعا امسال جشنواره فجر ما ملی خواهد بود هر چند که شاید یکی دو مهمان داشته باشیم اما جشنواره باز هم ملی است و عنوان بین المللی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین مسافر جشنواره تئاتر فجر تئاتر نمایش فجر جشنواره تئاتر فجر فجر امسال سالن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری جشنواره، مهدی سیم ریز دبیر بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، برنامه اجرای آثار چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی را اعلام کرد.

به این ترتیب نمایش «یک اتفاق ساده» به نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر به نمایش درخواهد آمد.

نمایش «خداداد» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی مهدی خجستگی از ۱۵ تا ۳۰ اردیبهشت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم اجرا می‌شود.

نمایش «سفر پرماجرا» به نویسندگی و کارگردانی رضا جوشعار نیز از ۱۱ تا ۲۰ اردیبهشت در سالن تئاتر فرهنگسرای طوبی بندرعباس و نمایش «چهارمین نفر» به نویسندگی امیر مشهدی عباس و کارگردانی سولماز محمدی و صادق حسنی نیز از یکم تا ۱۰ اردیبهشت در سالن تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان روی صحنه خواهد رفت.

نمایش «خداداد» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی محسن اکرمی از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در مدارس نواحی ۱ و ۲ شهر یزد و نمایش «نارنجی» به نویسندگی و کارگردانی سید سوران حسینی نیز از ۱۶ تا ۳۰ اردیبهشت در سالن تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان روی صحنه می‌رود.

نمایش «گم» به کارگردانی رضا عربشاهی از پنجم تا ۲۰ اردیبهشت در مرکز تئاتر شماره ۷ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد و نمایش «بی بی و دشت ارغوانی» به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی مهیار هزارجریبی ۸ تا ۲۱ اردیبهشت در تماشاخانه آنا بهشهر به صحنه می رود.

نمایش «من و برادرم اقبال» به نویسندگی و کارگردانی محسن پورقاسمی نیز از ۵ تا ۱۵ اردیبهشت در سالن تئاتر مجتمع شهید آوینی همدان به نمایش درخواهد آمد.

نمایش «صاحب سرزمین نور» به نویسندگی سید حسین فدایی‌حسین و کارگردانی سید رهبان مسلمی از ۱۵ تا ۱۹ اردیبهشت در سالن تئاتر فرهنگسرای ویلا گرگان روی صحنه خواهد رفت.

چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی از تاریخ ۲۵ فروردین لغایت ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به صورت غیرمتمرکز و در قالب اجراهای عمومی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6082356 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • گرامیداشت فرزندان گلکون کفن ۲ شهرستان گیلان
  • ۳۰ سالگی «داستان عامه‌پسند» در جشنواره کلاسیک
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • جشن ۳۰ سالگی «داستان عامه‌پسند»/ بازیگران گرد آمدند
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • پرونده چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری بسته شد
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی