Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@17:06:44 GMT

۲ میلیون امضا در امارت علیه سازش با اسرائیل جمع‌آوری شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۴۵۶۷

به گزارش فارس، انجمن اماراتی «مقاومت علیه سازش» از جمع‌آوری بیش از دو میلیون امضاء از میان کاربران جهان عرب در مخالفت با سازش خبر داد.

به نوشته وبگاه عربی۲۱، این انجمن مردمی اماراتی در صفحه توئیتر خود نوشت که تا کنون بیش از دو میلیون امضاء در حمایت از مسأله فلسطین و رد «سازش لعنتی» جمع آوری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صفحه توئیتر این انجمن، تحت هشتگ «الشعوب_ضد_التطبیع» (مردم علیه سازش) دو سایت جداگانه یکی به انگلیسی و دیگر عربی برای جمع‌آوری الکترونیکی امضای مردم وجود دارد و همچنین نوشته شده است: «تا بگوییم که ملت‌ها علیه سازش هستند.»

این انجمن پس از اعلام ترامپ مبنی بر قصد امارات و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط در ۱۳ آگوست از سوی تعدادی از دانشگاهیان و اهالی فرهنگ اماراتی مقیم خارج کشور تشکیل شد و هدف خود را افزایش آگاهی شهروندان اماراتی از خطرات همکاری متقابل با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

از سوی دیگر از شامگاه پنجشنبه (روز گذشته) هشتگ «ادعم المقاومه» (از مقاومت حمایت کن) در توئیتر کلید خورد و با استقبال گسترده‌ای مواجه شد.

این هشتگ در راستای حمایت از مقاومت فلسطین و در رد و محکومیت شتاب کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط خود آغاز شد.

امارات و بحرین سه‌شنبه هفته جاری توافق عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را رسما در واشنگتن امضا کردند؛ توافقی که با خشم و محکومیت ملت و گروههای فلسطینی مواجه شد.

منبع: الف

کلیدواژه: علیه سازش جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه

 

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و نود و سومین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل

منابع رسانه‌ای امروز (سه‌شنبه) از هدف قرار گرفتن یک موضع نظامی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که حمله موشکی از خاک لبنان به یک هدف نظامی در منطقه «الجلیل غربی» در شمال اراضی اشغالی صورت گرفت.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد که موشک‌هایی از جنوب لبنان به سمت منطقه اشغالی مرج و هونین شلیک شد.

این در حالی است که حزب‌الله لبنان امروز - سه شنبه - از هدف قرار دادن ۶ موضع ارتش رژیم صهیونیستی در بخش‌های شرقی و غربی جنوب لبنان خبر داد.

حزب‌الله در بیانیه‌های متعددی اعلام کرد که در بخش شرقی جنوب لبنان، تعدادی عملیات علیه مواضع و محل استقرار ارتش اسرائیل در مرز لبنان و فلسطین انجام داده به طوریکه تجهیزات جاسوسی را در سایت راداری در منطقه مزارع شبعا و مقر رویسات العلم در تپه‌های کفر شوبا و مقر رادار در مزارع شبعا را هدف قرار داد.

حزب‌الله در این همچنین اشاره کرده است: در بخش غربی جنوب لبنان پس از رصد دقیق و پیش بینی تحرکات نیروهای ارتش اسرائیل، نیروهای مقاومت اسلامی تعدادی مواد منفجره را در منطقه تل اسماعیل در مجاورت مرز با رژیم اشغالگر کار گذاشتند.

بمباران متقابل حزب‌الله و نیروهای اشغالگر در مرز جنوبی لبنان با گسترش و نوع حملات، علی‌رغم تلاش‌های دیپلماتیک با هدف مهار بحران همچنان ادامه دارد.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه

حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی علیه مناطق شمالی نوار غزه ادامه دارد.

در منطقه تل السلطان واقع در غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه یک منزل بمباران شد و در نتیجه آن ۴ شهروند فلسطینی شهید و تعدادی مجروح شدند.

جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی چندین بار مناطق مختلف در شهر رفح را بمباران کردند.

اشغالگران همچنین جنوب شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه را بمباران کردند. نظامیان صهیونیست نیز از داخل خودروهای خود نیز به طور گسترده به سمت شهروندان فلسطینی در شرق شهر خان‌یونس تیراندازی کردند.

منابع خبری همچنین گزارش دادند که نیروهای اشغالگر برای ششمین روز متوالی به عملیات زمینی خود در اردوگاه النصیرات ادامه می‌دهند.

منطقه المغراقه واقع در شمال اردوگاه النصیرات نیز بمباران شد.

خبرنگار شبکه المیادین نیز امروز سه شنبه از درگیری های شدید بین رزمندگان مقاومت و نیروهای رژیم صهیونیستی در شمال اردوکاه النصیرات خبر داد.

اشغالگران در شهر بیت حانون هم مدارسی را که آوارگان در آن‌ها اسکان دارند، محاصره کردند.

تل‌آویو: قصد داریم برای رسیدن به توافق تبادل اسرا، از شدت حملات در غزه بکاهیم

در حالی که یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد تل‌آویو در راستای رسیدن به توافقی برای تبادل اسرا تصمیم گرفته از شدت حملات در غزه بکاهد، رسانه‌های این رژیم مدعی شدند که حماس در مقابل آزادسازی ۲۰ اسیر صهیونیست، آتش‌بسی شش هفته‌ای را خواستار است.

«میکی زوهار» وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی که چهره‌ای نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم است، گفت، «اسرائیل اخیرا به دلیل تمایل کابینه به تحقق توافقی که به امضای قرارداد تبادل اسرا با حماس منجر شود، تصمیم گرفته که از شدت حملات در غزه بکاهد.»

به نوشته روزنامه عبری زبان «یسرائیل هیوم»، زوهار پس از جنجالی که در جلسه عمومی پارلمان رژیم صهیونیستی با موضوع عقب‌نشینی نظامیان از خان‌یونس برگزار شد، گفت: «می‌دانید چرا تعداد نظامیان کاهش یافت؟ چون ما می‌خواهیم به توافقی برسیم، نظر شما در این مورد چیست؟ اینگونه بود که کابینه با توجه به اینکه تعدادی ربوده شده بودند، تصمیم گرفت حملات را کاهش دهد، دلیل آن هم این است که ما می‌خواهیم به توافقی برسیم. اگر به توافق نرسیم، به راه‌حل نظامی بازخواهیم گشت.»

وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی در جلسه کنست با انتقاد از اعضای اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به دلیل حضور نیافتن در جلسه بررسی وضعیت خانواده‌های اسرای صهیونیست و شرایط موجود در شمال اراضی اشغالی، گفت: ائتلافی در جلسه عمومی وجود ندارد، تنها مخالفت وجود دارد.

مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی و شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم به نقل از برخی مسوولان کابینه نتانیاهو اعلام کردند این کابینه با پاسخ حماس به پیشنهادی که اخیرا میانجی‌ها به آن ارائه کردند، مخالفت کرده و مدعی شده که حماس در پاسخ خود خواستار برقراری آتش‌بس شش هفته‌ای در مقابل آزادسازی ۲۰ اسیر صهیونیست شده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که جنبش حماس اعلام کرده حاضر است ۲۰ اسیر صهیونیست را مطابق شروط تبادل در مرحله اول شامل اسرای زنده مانده از زنان، سالمندان و بیماران آزاد کند.

بر اساس گزارش این شبکه عبری، کاهش تعداد اسرای صهیونیستی از ۴۲ به ۲۰ تن که حماس ملزم به آزاد کردن آنها در مرحله اول خواهد شد، به این دلیل است که مابقی اسرا یا زنده نیستند یا حماس با توجه به شرایط دشوار لجستیکی ناشی از حملات مستمر اسرائیل به نوار غزه از ۱۹۲ روز قبل، به آنها دسترسی ندارد.

طبق گزارش رسانه‌های عبری‌زبان، حماس بر موضعگیری خود درباره تعداد اسرایی که خواستار آزادی آنهاست از جمله تعداد اسرای فلسطینی محکوم به حبس ابد که می‌خواهد قرارداد تبادل شامل آنها هم باشد، تاکید دارد و خواستار آن است که در چارچوب مرحله اول تضمین‌های بین‌المللی برای توقف جنگ علیه غزه بگیرد.

این رسانه‌های عبری‌زبان درباره بازگشت آوارگان فلسطینی به مناطق مسکونی‌شان و استقرار نظامیان در منطقه محاصره شده نوار غزه، اعلام کردند حماس خواستار بازگشت آوارگان به مناطقشان در سراسر نوار غزه است که از آنجا کوچانده شدند و همچنین می‌خواهد در چارچوب مرحله اول تبادل اسرا، اشغالگران از نوار غزه عقب‌نشینی کنند.

در مقابل برخی منابع نزدیک به حماس بر خلاف آنچه رسانه‌های عبری گزارش دادند، اعلام کردند حماس در پاسخی که شنبه به پیشنهاد آمریکا داد و میانجی‌ها آن را روز دوشنبه ارائه کردند، بر پایبندی خود به چارچوب پیشنهاد شده برای برقراری آتش‌بس در سه مرحله که هر مرحله ۴۲ روزه است، تاکید کرد.

به گفته منابع یاد شده، حماس عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست تا خط تقسیم در تمامی مناطق طی مرحله اول را شرط خود اعلام کرده و بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه و تضمین آزادی رفت‌وآمد آنها در تمامی مناطق را خواستار شد.

این منابع افزودند، حماس اعلام آتش‌بس دائمی در مرحله دوم پیش از آغاز تبادل اسرا را شرط خود اعلام کرده و خواستار عقب‌نشینی نظامیان صهیونیست تا بیرون نوار غزه در این مرحله شد.

طبق اظهارات منابع ذکر شده، حماس درباره تبادل اسرا نیز پیشنهاد داد در مقابل هر اسیر غیرنظامی از صهیونیست‌ها ۳۰ اسیر فلسطینی آزاد شود، همچنین این جنبش آزادی ۵۰ اسیر فلسطینی مقابل هر سرباز زن اسرائیلی را خواستار شد که از این تعداد ۳۰ تن دارای حکم حبس ابد بوده و در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند. همینطور حماس لغو تحریم‌های اعمال شده از هفتم اکتبر به بعد بر تمامی اسرای فلسطینی را خواستار شد. علاوه بر اینها حماس خواستار آن شده که مرحله سوم شامل پایبندی به لغو محاصره و آغاز روند بازسازی نوار غزه باشد.

در همین رابطه «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی حماس در سخنانی گفت: برقراری آتش‌بس دائمی تنها ضامن حفاظت از مردم ما و توقف حمام‌های خون و کشتارهاست.

عزت الرشق با تاکید بر اینکه هیچگونه انصرافی از عقب‌نشینی کامل و بازگشت آزادانه آوارگان وجود ندارد، گفت: تلاش‌های نتانیاهو و کابینه‌اش برای آزاد کردن اسرا به شدت شکست خورده و هیچ جایگزینی برای قراردادی واقعی با مقاومت وجود ندارد.

این عضو دفتر سیاسی حماسی اظهار کرد: رژیم اشغالگر به دنبال توافق موقتی برای آزاد کردن اسرای خود است تا پس از آن جنگ و نسل‌کشی را ازسربگیرد. پس از گذشت بیش از شش ماه از حملات، رژیم اشغالگر هنوز دستپاچه است و هیچ پیروزی را رقم نزده و نخواهد زد.

او در ادامه نیز تاکید کرد: حمله رژیم اشغالگر به غیرنظامیان و تمامی عناصر زندگی غیرنظامی، نشانه شکست است، نه مقدمه پیروزی. اسرائیل طرد شده و افکار عمومی جهان همسو با مردم و مساله عادلانه ماست.

پیش از این حماس اعلام کرده بود پاسخ خود به پیشنهادی را که روز دوشنبه دریافت کرده، به میانجی‌ها در مصر و قطر داده است. این جنبش با اعلام آمادگی خود برای امضای قراردادی جدی و واقعی برای تبادل اسرا میان دو طرف، بر خواسته‌های خود از جمله برقراری آتش‌بس‌ دائمی، عقب‌نشینی اشغالگران از کل نوار غزه، بازگشت آوارگان به مناطقشان، افزایش کمک‌رسانی‌ها و امدادرسانی‌ها و آغاز بازسازی نوار غزه تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • ایران غافلگیری‌های زیادی برای نتانیاهو تدارک دیده است
  • پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل روحیه همه را تقویت کرد
  • ‏22 سال بعد از قهرمانی با فرهاد: جنگ دولتی‌ترین‌های آسیا
  • یک مقاومت جهانی علیه صهیونیزم پدید آمده است
  • تصویری از هشتگ‌زنی روی بدنه موشک‌های شلیک شده به اسرائیل
  • «سینما برای غزه» و کمک ۳۱۶۰۰۰ دلاری به فلسطینیان
  • واکنش وزیر دفاع به اصابت موشک‌های سپاه به اسرائیل و استفاده از یک هشتگ معنادار + عکس
  • سیلی ایران به اسرائیل /توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب با هشتگ ایران قوی و انتقام بعد از حمله ایران به اسرائیل
  • پرواز اماراتی عازم تل آویو به دبی بازگشت | حریم هوایی اسرائیل از بسته می شود