Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارلمان اتحادیه اروپا با اعلام اینکه تحریم‌های اقتصادی اتحادیه علیه لوکاشنکو وضع می‌شود، گفت، لوکاشنکو را نباید از نوامبر آتی، رئیس جمهوری بلاروس دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مدت زمان ریاست جمهوری الکساندر لوکاشنکو در بلاروس تا نوامبر است و پس از آن منقضی می‌شود و پارلمان اتحادیه اروپا گفته که پس از آن وی را دیگر نباید به عنوان رئیس جمهوری این کشور به رسمیت شناخت و تحریم‌های اقتصادی علیه وی اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارلمان اروپا با ۵۷۴ رای موافق در مقابل ۳۷ رای مخالف و ۸۲ رای ممتنع و در حمایت از اعتراضات در بلاروس نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری ۹ اوت در این کشور را رد کرد؛ در این انتخابات، لوکاشنکو مجدد پیروز شده بود که به گفته غربی‌ها با تقلب همراه بوده است.

پتراس اوسترویشس، قانونگذار میانه‌روی لیتوانیایی در پارلمان اتحادیه اروپا که رهبری اقدامات این پارلمان را در اعمال فشار بر مقام‌های ارشد بلاروس برعهده دارد، گفت: اتحادیه اروپا یک رویکرد جدید در قبال بلاروس دارد که شامل حذف هرگونه همکاری با رژیم لوکاشنکو می‌شود.

در حالیکه رای گیری اتحادیه اروپا از نظر قانونی الزام آور نیست، اما نفوذ سیاسی دارد و می‌تواند بر چگونگی سرمایه گذاری اتحادیه در بلاروس یا اعطای حمایت مالی به آن تاثیر بگذارد.

پارلمان اروپایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: وقتی که دوره ریاست جمهوری لوکاشنکو پنجم نوامبر پایان یابد، پارلمان دیگر او را به عنوان رئیس جمهوری این کشور به رسمیت نمی‌شناسد.

اعتراضات گسترده از اوت در بلاروس بزرگترین تهدیدی است که لوکاشنکو در ریاست جمهوری ۲۶ ساله خود در این کشور با آن روبرو بوده اگرچه دولت‌های عضو اتحادیه اروپا هنوز درباره تحریم‌ها علیه لوکاشنکو تصمیم نگرفته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بلاروس پارلمان اتحادیه اروپا ریاست جمهوری رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۴۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس۲۴، براساس اعلام دادستانی فدرال آلمان، پلیس این کشور جیان جی، دستیار یکی از نامزدهای حزب «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات پارلمان اروپا را به ظن جاسوسی در پرونده‌ای که «به شدت بغرنج» توصیف شده، بازداشت کرده است.

جیان جی از کارمندان ماکسیمیلیان کراه، نامزد مطرح حزب آلترناتیو برای آلمان در انتخابات ماه ژوئن پارلمان اروپا است. او به انتقال گزارش‌های مرتبط با مذاکرات و تصمیمات پارلمان اروپا به سرویس اطلاعاتی چین متهم است.

فرد بازداشت‌شده در بروکسل و همچنین درسدن در شرق آلمان سکونت دارد و به ادعای دادستانی این کشور، از شخصیت‌های اپوزیسیون چین نیز جاسوسی کرده است.

در بیانیه دادستانی فدرال آلمان آمده است: جیان‌جی در پرونده‌ای خاص و بغرنج، به همکاری با یک سرویس مخفی خارجی متهم است.

سخنگوی حزب آلترناتیو برای آلمان، این خبر را «بسیار آزاردهنده» توصیف کرد. دادستانی فدرال آلمان پیشتر سه تبعه این کشور را به اتهام همکاری با وزارت امنیت کشور چین و انتقال اطلاعات مرتبط با فناوری‌های نظامی به پکن، بازداشت کرده بود.

بازداشت‌های اخیر در حالی است که اولاف شولتز، یک هفته پیش به چین سفر کرده بود. در این سفر ادعای برلین و غرب درباره حمایت پکن از اقتصاد روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین و همچنین موضوع سرقت مالکیت معنوی و دسترسی به بازار آزاد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته بود.

کد خبر 6086421

دیگر خبرها

  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد