Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای آمریکا، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در سخنانی گفت انتظار می‌رود تمامی کشور‌ها قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص بازگشت تحریم‌ها علیه ایران موسوم به مکانیسم ماشه (اسنپ بک) را اجرایی کنند.

پمپئو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور سورینام (کشوری در آمریکای جنوبی) گفت: آمریکا تصمیم دارد تا تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را اجرایی کند و زمانی که روز دوشنبه فرا برسد، شمار جدیدی از قطعنامه‌های شورای امنیت اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما قصد داریم تا از هر کشوری بخواهیم در پشت آن‌ها (و حمایت از این قطعنامه‌های ضد ایرانی) بایستد.

او همچنین گفت انتظار دارد تمامی کشور‌ها به شیوه‌ای که با احکام سازمان ملل سازگار است، رفتار کنند و مدعی شد این کاری ساده و آسان است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس گفت: ما برای اعمال دوباره تحریم‌ها به سازمان ملل خواهیم رفت و تحریم تسلیحاتی (علیه ایران) هفته آینده دائمی خواهد شد.

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس نیز با تأیید سخنان پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت: من فکر می‌کنم ما کاملا با این مسأله موافق هستیم که ایران هرگز نباید اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را داشته باشد. ما همچنان معتقد هستیم این دیدگاه که مسیر دیپلماتیک در برابر ایران برای مذاکره باز است، راهی مسالمت آمیز و روبه جلوست. تصمیم برای انتخاب با رهبران تهران است.

گفتنی است آمریکا اعلام کرده تمامی تحریم‌های بین المللی پیشین علیه ایران از ساعت ۸ شنبه شب به وقت شرق آمریکا (حدود سه بامداد یکشنبه به وقت تهران) اجرایی می‌شود؛ همچنانکه این کشور اعلام کرده در خصوص چگونگی اینکه واشنگتن در حال برنامه ریزی برای اجرایی کردن بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران است، هفته آینده اطلاع رسانی بیشتری می‌کند.

آمریکا پس از ناتوانی در تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، مدعی استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تمامی تحریم‌ها علیه تهران است. اتحادیه اروپا پیش از این نیز اعلام کرده بود که آمریکا نمی‌تواند با توسل به مکانیسم ماشه، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را فعال کند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: شورای امنیت علیه ایران سازمان ملل وزیر خارجه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۴۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران

آفتاب‌‌نیوز :

این وزارتخانه، با تکرار برخی مواضع بی‌اساس مدعی شده است که این تحریمها گام دیگری در کارزار هماهنگ برای برهم زدن امور مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حمایت آن از گروه‌های نیابتی از جمله انصارالله است.

این افراد، نهادها و نفتکش‌ها در کشورهای لیبریا، هند، ویتنام، لبنان و کویت مستقر یا ثبت شده‌اند.

وزارت خزانه‌‌داری آمریکا همچنین مدعی شده است که تحریم‌های جدید، ششمین دور تحریم‌ها از دسامبر ۲۰۲۳علیه «شبکه تسهیل‌کننده مالی حوثی‌ها» به نام «سعد الجمال» محسوب می‌شود. 

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • حمله گسترده جنگنده های آمریکا و انگلیس به یمن/ اعلام تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه حماس/ استعفای یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل/ مرگ یک سناتور ضدایرانی در آمریکا
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد
  • سفر اسماعیل هنیه به ایران/ حمله به پایگاه نیروی دریایی پاکستان/ اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه چین/ جزئیات تماس تلفنی بورل با امیرعبداللهیان