Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@00:36:36 GMT

جلوگیری از مکانیسم ماشه با کرنش ممکن نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۴۶۸۰

جلوگیری از مکانیسم ماشه با کرنش ممکن نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی‌رضا صالحی امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: آمریکایی‌ها پس از چندین مرحله شکست در بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل و شورای امنیت بر علیه ملت ایران، در دور تازه‌ای از تلاش‌های مذبوحانه به دنبال اعمال مکانیسم ماشه بر علیه کشورمان هستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند از شانیت خود در جایگاه هیأت موسسی برجام برای تداوم دخالت در برجام با وجود خروج از آن استفاده کنند و مکانیسم ماشه را بر علیه کشورمان فعال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزگان خاطرنشان کرد: آمریکا با استفاده از حق وتو خود مانع از رفع تفسیر پذیری متن قطعنامه خواهد شد و لذا تلاش خواهد کرد تا در این زمینه نهایت توان خود را بکار بگیرد تا از ظرفیت سازمان ملل برای اعمال فشار بر علیه ایران استفاده کند و سکوت و فقدان موضع‌گیری فعال دستگاه دیپلماسی کشورمان ممکن است بر توان آمریکایی‌ها در این زمینه بیافزاید.

صالحی اضافه کرد: طبق بند ۱۲ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که پس از امضای برجام در سال ۲۰۱۵ تصویب شده است، در صورت طی شدن فرایند مکانیسم ماشه، تمامی قطعنامه هایی که طبق بند ۷ (الف) قطعنامه ۲۲۳۱ اجرای آن ها به حالت تعلیق در آمده بود، دوباره به اجرا در خواهند آمد. بنابراین در صورت موفقیت آمریکا در مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم ها، تعهدات ایران در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ نیز لغو نخواهد شد.

وی عنوان داشت: حال آنچه در این میان آمریکا این شیطان اکبر را بیش از پیش برای فعال سازی مکانیسم ماشه مصر کرده است؛ منفعل بودن و سکوت دولت مردان ما در برابر این استکبار جهانی است آن هم به صورتی که از حالا وعده‌ پیروزی به ملت می‌دهند.

این فعال سیاسی و رسانه‌ای هرمزگان اضافه کرد: دولت بایستی در برابر اقدامات خصمانه آمریکا موضع بگیرد، انتظار می‌رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جایگاه خود به عنوان نمایندگان ملت شریف ایران جهت حفظ منافع ملت و جلوگیری از هرگونه خسارت جدید استفاده کنند چرا که ما معتقدیم مجلس در راس امور است.

انتهای پیام/88055

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی آمریکا شورای امنیت برجام علیرضا صالحی بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزگان مکانیسم ماشه بر علیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۴۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت درباره کمک‌رسانی به نوار غزه را نقض کرده است.

   

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074455 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • کالبدشکافی یک پیوند نامبارک
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی با یک پیام روشن
  • بهترین خبر ممکن برای بارسلونا از هلند
  • ندیمی در گفت و گو با قدس: دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به ما کمک کرد که از گستردگی تحریم ها جلوگیری کنیم
  • شهید قرنی نقش مهمی در جلوگیری از تجزیه کشور داشت