Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شیروانیان سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان سیروان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، با اشاره به هدف قرار دادن توسعه و ترویج کتابخوانی در اقشار جامعه، گفت: جوانان هلال احمر این  شهرستان با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و خانه‌های هلال اقدام به راه اندازی کتابخانه‌های سیار در 6 مناطق روستای شامل( روستای کلی کلی، چشمه پهن، چشمه رشید، علی‌آباد وسطی، علی‌آباد علیا و روستای لرینی) کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود بخش‌های متعدد روستایی در اطراف شهرستان و هزینه‌های بسیار بالای ساخت کتابخانه در مناطق مختلف روستایی، وجود یک کتابخانه سیار امری ضروری است که در اسرع وقت با همت مسوولان تحقق یابد تا در جهت گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه در مناطق محروم و کم برخوردار شاهد ارائه خدمات این کتابخانه‌ها باشیم.

وی گفت: در راستای اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی و تاثیر آن بر توسعه و بهبود فرهنگ عمومی جامعه، اقتصاد، روابط فردی، اجتماعی و... راه اندازی کتابخانه سیار به ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار شهرستان ضرورت دارد.

انتهای پیام/ 9708

منبع: فارس

کلیدواژه: جوانان کتابخانه ایلام هلال احمر کتابخانه سیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم مسئولان برای افتتاح کتابخانه درجه یک دورود در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، روح‌الله لک علی‌آبادی به همراه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی لرستان از روند تکمیل کتابخانه درجه یک دورود بازدید کرد و گفت: این طرح ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با تلاش مسئولان استانی و شهرستان در دولت سیزدهم به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه این مجموعه در صورت بهره‌برداری پس از ۱۷ سال ۴۰ خدمت را به همشهریان دورودی ارائه می‌دهد، افزود: این کتابخانه به بهترین امکانات تجهیز خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان هم در این بازدید با اشاره به اینکه در استان، ۱۰ طرح کتابخانه‌ای در دست ساخت است، گفت: با تکمیل این ۱۰ طرح، متراژ کتابخانه‌های لرستان ۱۶ هزار متر مربع افزایش می‌یابد.

به گفته سیدسجاد راستخانه، سال گذشته ۱۰ هزار نفر به اعضای کتابخانه‌های لرستان اضافه شد و تعداد اعضا به ۴۰ هزار نفر رسید.

روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان هم گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود، پیوست‌های فرهنگی دورود تقویت خواهد شد و برنامه‌های مرتبط با موضوع کتاب و کتابخوانی در شهرستان گسترش خواهد یافت.

در شهرستان دورود به ازای هر ۱۰۰ نفر کمتر از یک مترمربع زیربنای کتابخانه‌ای وجود دارد که با افتتاح و بهره‌برداری از کتابخانه درجه یک این شهرستان، متراژ کتابخانه‌ها و سرانه کتابخانه‌ای دو برابر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فعالیت بشر دوستانه ۴۴ تیم سحاب هلال احمر مازندران
  • عزم مسئولان برای افتتاح کتابخانه درجه یک دورود در دولت سیزدهم
  • خدمت رسانی هلال‌ احمر مازندران به حدود ۴۰۰ هزار مسافر نوروزی
  • جهش در تولیدات فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان
  • خسارت‌های سیل  به مناطق روستایی بخش پادنای سمیرم + فیلم
  • طرح «زندگی با آیه‌ها»زمینه ساز ترویج فرهنگ قرآنی است
  • راه اندازی پیشخوان کتاب در ادارات نقده
  • بهره مندی بیش از ۸۱ هزار مسافر از خدمات پست‌های نوروزی هلال احمر کرمان 
  • راه اندازی ۴ پایگاه امداد و نجات هلال احمر در گرمسار
  • بیش از ۵ هزار مسافر در خراسان جنوبی به پویش بهرفت هلال احمر پیوستند