Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، چندی پیش دادگستری استان فارس نسبت به دستگیری دو نفر از اعضای شورای شهر صدرا اقدام کرد. حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس هم در این باره گفت: دو عضو فعلی شورای شهر صدرا پیرو گزارش‌های رسیده با اتهام‌های مشخص با دستور قضایی بازداشت شدند. دو نفر دیگر از همدستان این افراد که در فراهم کردن زمینه فساد همکاری داشتند هم بازداشت شده‌اند و پرونده در حال انجام تحقیقات تکمیلی تحت نظارت بازپرس ویژه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که اهالی شهر صدرا با راه‌اندازی گروه‌های مختلف در فضای مجازی نسبت به اقدام‌های اعضای شورای شهر صدرا نه‌تنها گلایه‌مند بودند بلکه روزانه گزارش‌هایی از نارضایتی‌های مردمی در فضای مجازی منتشر می‌کردند. مشکلات مختلف عمرانی، بهره‌برداری نکردن از تصفیه‌خانه صدرا، طراحی نامناسب شهری، سیستم حمل‌ونقل عمومی بی‌کیفیت و فاقد امکانات لازم و حداقلی و... تنها برخی از مشکلاتی است که مردم به آن اشاره می‌کردند و به عنوان سندی برای عملکرد ضعیف اعضای شورای شهر به آن استناد می‌شد.

آخرین تحولات پرونده نشان می‌دهد دو عضوی که تحت پیگرد قضایی قرار دارند با صدور قرار مناسب، اجازه شرکت در جلسات شورای شهر صدرا را نخواهند داشت. به همین دلیل اعضای شورای شهر قصد استعفای دسته‌جمعی دارند. حمیدرضا صادقی، رئیس شورای اسلامی شهر صدرا درباره این شایعه گفت: موضوع استعفای اعضای شورا مطرح است اما هنوز قطعی نیست. از جمله دلایل اعضای شورای شهر صدرا برای استعفا این است که به علت محدودیت‌های مالی و بودجه‌ای و حجم وسیع مشکلات با شرایط حاضر امکان اداره شهر فراهم نیست.

پیش از آنکه انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرها برگزار شود، شهر صدرا با مشکلات مختلف مواجه بود و اعضای فعلی شورای شهر با آگاهی از این مشکلات و در راستای برطرف شدن مشکلات مردم پا در صحنه گذاشته بودند اما چرا اکنون و زمانی که تنها نزدیک به ۱۰ ماه تا پایان زمان قانونی شوراها باقی مانده اقدام به استعفا کرده‌اند؟ این در حالی است که دادگستری فارس نسبت به دستگیری دو عضو شورای شهر صدرا با اتهام مشخص اقدام کرده و اکنون خبر استعفای هر هفت عضو شورای شهر به گوش می‌رسد.

کد خبر 550157 برچسب‌ها استان‌ فارس وزارت دادگستری شورای شهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان فارس وزارت دادگستری شورای شهر اعضای شورای شهر شورای شهر صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۴۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد

 جلسه شورای اسلامی شهر اهواز به دلیل غیبت برخی از اعضا در جلسه و به حد نصاب نرسیدن، با دستور سیدمحمدعلی پورموسوی رییس شورای شهر اهواز لغو شد.

این جلسه که بنا بود از ساعت ۹ صبح امروز با دستور کار "برکناری شهردار اهواز " برای سیزدهمین بار برگزار شود پس از ۴۰ دقیقه انتظار برای حضور اعضا، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

حجت الله زارع زاده، عادل شیشه گری، محمدحسین ملازمانی، علی مدد هاشم پور، حمید دغاغله و سیاوش محمودی ۶ عضو غایب در جلسه بودند.

همچنین در این جلسه سیدمحمدعلی پورموسوی، محمدمهدی مطیعی، سیدناصر مهداوی، عبدالزهرا سنواتی، محمدجواد رضوی، یونس اسفندیاری‌نژاد و غلامرضا شانه‌سازان حضور داشتند.

۱۲ جلسه قبلی شورا که قرار بود با همین موضوع برگزار شود به دلیل حضور نداشتن برخی از اعضا تشکیل نشد؛ این جلسه برخلاف جلسات قبل فقط با حضور خبرنگاران برگزار شد.

محمدعلی پورموسوی رییس شورای شهر اهواز گفت: این‌ جلسه نیز مانند جلسات گذشته به حد نصاب نرسید در حالی که به دوستان اعلام شده بود به دلیل رسیدگی به برخی از لوایح شهرداری در جلسه حاضر شوند.

او  افزود: ما به دنبال رفع مسائل و مشکلات شهر هستیم اما دوستان این بار نیز حضور نیافتند و ختم جلسه امروز را اعلام می‌کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!
  • جلسه شورای شهر اهواز برای سیزدهمین بارپیاپی تشکیل نشد
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار برای بار سیزدهم لغو شد
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • شورای شهر رأی به استیضاح شهردار ارومیه داد