Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه از تصویب شدن طرح "یارانه کالایی " در این کمیسیون خبر داد.

محمد رضا میرتاج‌الدینی درباره وضعیت طرح تامین کالاهای اساسی گفت: طرح تامین کالاهای اساسی که با عنوان طرح "یارانه کالایی" در جهت حمایت از قدرت خرید مردم طراحی شد و به صورت  یارانه و  در قالب کارت اعتباری به افراد داده می‌شود، در کمیسیون برنامه و بودجه نهایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در صورت تصویب طرح تامین کالا‌های اساسی؛ حساب یارانه‌ای ۶۰ میلیون نفر هر ۳ الی ۴ ماه به صورت غیرنقدی برای خرید اقلام اساسی غذایی شارژ خواهد شد، این یارانه جدای از یارانه نقدی و بلاعوض خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، افزود: طرحی در ابتدا مطرح شد که تامین کالا‌های اساسی صرفا با ارز دولتی  صورت گیر اما در بررسی  بیشتر عنوان کردیم که طرح باید در حمایت از معیشت مردم و قدرت خرید آنان باشد.

وی تاکید کرد: طرح "یارانه کالایی" شامل ۶۰ میلیون نفر که در طرح کمک معیشتی دولت شناسایی شده‌اند ، می‌شوند که  کارت‌های‌شان هر ۳ الی ۴ ماه به صورت غیر نقدی از سوی دولت شارژ خواهد شد و باید بگویم این طرح  علاوه بر واریز یارانه نقدی خواهد بود.

نماینده تبریز تاکید کرد: این یارانه غیر نقدی در واقع اعتبار خرید کالا است که مشمولان با مراجعه به فروشگاه‌های دارای کد اقتصادی می‌توانند صرفاً برای خرید مواد غذایی مورد نیاز خانواده اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای منابع و شرایط این طرح فکر شده و در کمیسیون نهایی شده است منتظر  هستیم که طرح  به صحن مجلس بیاید، و چکش‌کاری‌هایی که باید صورت گیرد؛ شورای نگهبان آن را تائید کند و به دولت ابلاغ کنیم.

میرتاج‌الدینی با بیان این‌که جامعه هدف ما تمامی افرادی هستند که شامل طرح معیشتی می‌شود و دولت آنها را شناسایی کرده، گفت: افرادی که شامل "طرح یارانه کالایی" می‌شوند، شامل ۲ گروه هستند، نخست گروه‌هایی که  زیر حداقل درآمد مشخص شده قرار دارند که بیشتر از گروه دوم اعتبار خرید برای‌شان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: گروه دوم اقشار متوسط هستند که درآمد مشخصی دارند اما باتوجه به شرایط کشور مشکل پیدا کرده‌اند که کمتر از گروه اول یارانه دریافت می‌کنند.

این عضو هیات رئیسه  کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که این روزها در جامعه شاهد گرانی هستیم و این نگرانی وجود دارد که شاید کالا در کشور کمبود دارد، گفت: بله ما در کشور گرانی و تورم داریم که باعث شده است قدرت خرید مردم کم شود.

وی تاکید کرد: در کشور ما گرانی داریم اما کمبود کالا نداریم؛ تاکید می‌کنم در کالا‌های اساسی  مایحتاج عمومی مردم، مواد غذایی و غیره کمبودی در کشور  وجود ندارد

میرتاج ‌الدینی با بیان‌این‌که باتوجه به تورم ، قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است، گفت: در مورد افزایش حقوق کارگران و کارمندان درصدد هستیم در بودجه سال آینده این موضوع را در مورد افزایش حقوق دستگاه‌های دولتی، بازنشستگان تامین اجتماعی، کارگران و غیره لحاظ کنیم.

وی ادامه داد: طرح "یارانه کالایی" که با حضور  کارشناسان و نمایندگان دولت مورد بررسی و تصویب قرار گرفت برای نیمه دوم سال است تا مردم بتوانند باتوجه به تورم و گرانی که وجود دارد مایحتاج خودشان را تامین کنند.

اخبار مرتبط موافقت کمیسیون اجتماعی با افزایش حقوق افراد حاضر در مناطق جنگی ده سال غفلت در اجرای همسان‌سازی/ در همسان‌سازی به مستمری‌بگیرانِ سایر سطوح اجحاف شد/ هر بازنشسته چند درصد افزایش حقوق داشته است؟ جزییات افزایش حقوق کارمندان، بازنشستگان و مستمری بگیران جزئیات افزایش حقوق کارمندان در مرداد 99+ جدول اعلام نحوه محاسبه افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی افزایش حقوق‌ کارگران برای ۶ ماهه دوم سال بازنگری می شود؟ احتمال افزایش حقوق کارگران در نیمه دوم امسال واریز مابه‌التفاوت‌ افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز شد زمان پرداخت مابه‌التفاوت افزایش حقوق مستمری‌بگیران مشخص شد آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان چند درصد خواهد بود؟ جزییاتی درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزایش حقوق یارانه کالایی سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان کمیسیون برنامه و بودجه مستمری بگیران یارانه کالایی تامین کالا قدرت خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۴۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به تذکر محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی درباره تغییرات اعمال شده در جداول بودجه گفت:‌ بخش دوم لایحه بودجه براساس بند «ب» ماده ۱۸۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد لذا کمیسیون تلفیق، صحن مجلس و حتی دولت نمی‌تواند احکام جدیدی را در جداول آورد.

وی اضافه کرد: براین اساس اگر تغییری درباره موضوع مالیات یا ال پی جی در جداول لحاظ شده باشد به معنای حکم جدید است که امکان طرح آن در بخش دوم لایحه بودجه وجود ندارد. مجددا می‌گویم که نمایندگان در پیشنهادات خود و کمیسیون تلفیق و همچنین در جریان بررسی در صحن امکان طرح حکم جدید نیست اگر دولت هم در بخش دوم لایحه حکم جدیدی آورده باشد خلاف قانون عمل کرده و قابل طرح نیست.

روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد | بازار آرام ارز پس از انتقام ایران از رژیم صهیونیستی

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی براساس ماده ۱۸۲ آیین‌نامه بخش اول لایحه بودجه یعنی منابع و مصارف را تصویب کرد که بعد از تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون شد و در اسفندماه ابلاغ شد، پس دولت و کمیسیون تلفیق و مجلس شورای اسلامی حق تغییر منابع و مصارف را ندارند و نمی‌توان آن را کم و زیاد کرد منتها جابجایی بین جداول امکان‌پذیر است.

قالیباف در واکنش به این موضوع که دولت تغییری در جداول برخلاف مصوبات مجلس شورای اسلامی در بخش اول لایحه بودجه داشته است، تصریح کرد: شاید دولت جداول را براساس لایحه و نه مصوبات تنظیم کرده است که براین اساس اصلاحاتی در مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد که این کار را کمیسیون تلفیق انجام می‌دهد.

وی درباره روند بازار ارز هم اظهار کرد: جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما ما جلسه‌ای را هفته‌ آینده برگزار خواهیم کرد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در تذکر خود گفت: براساس اصلاحات آیین‌نامه قرار بود که بعد از تصویب بخش اول لایحه بودجه مربوط به منابع و مصارف و احکام، دولت جداول را مبتنی بر بخش اول ارائه دهد حال این‌که تفاوت زیادی بین اعداد و ارقام احکام با جداول وجود دارد.

وی ادامه داد: نمونه آن را می‌توان در موضوع فروش محصولات فرعی گاز اتان و گاز مایع دید. دولت در تبصره هشت این موضوع را به عنوان منابع قید کرده بود که ما در صحن علنی مجلس حذف کردیم اما مجددا در جداول آمده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درباره موضوع ارز هم قرار بود مجلس جلسه‌ای برگزار کند که به دلیل اتفاقات اخیر به عقب افتاد انتظار می‌رود جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل شود. ما نگران وضعیت بازار ارز هستیم.

وی بیان کرد: باید موضوع سیاست‌های ارزی تعیین تکلیف شود که چالشی برای سیاست‌های اقتصادی کشور است.

کد خبر 844832 برچسب‌ها محمد باقر قالیباف ارز - بازار داخلی محمدرضا پورابراهیمی خبر مهم شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد/ از صاحبخانه‌های بی‌انصاف مالیات دریافت می‌شود
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم
  • هفته آینده مجلس وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
  • طفره کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تفحص حقوق‌های نجومی
  • احتمال بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ از هفته آینده در مجلس
  • مبلغ یارانه نقدی و معیشتی ۱۴۰۳ تغییر کرد؟!
  • یارانه نقدی و معیشتی در سال 1403 ثابت ماند
  • یارانه نقدی و معیشتی ثابت ماند