Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@13:02:42 GMT

شمار مبتلایان جهانی کرونا از ۳۰ میلیون نفر گذشت

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۴۸۵۴

شمار مبتلایان جهانی کرونا از ۳۰ میلیون نفر گذشت

شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان تاکنون به ۳۰ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۱۴۶ نفر رسیده و مرگ ۹۵۰ هزار و ۶۲۹ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.

 بنابر تازه‌ترین آمارها،  ۲۲ میلیون و ۴۶ هزار و ۴۰۴ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا با بیش از ۶.۸ میلیون مبتلا و ۲۰۲ هزار قربانی تاکنون، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند و برزیل نیز با بیش از چهار میلیون مبتلا هم‌اکنون پس از آمریکا به لحاظ موارد ابتلا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در جهان دارند.

همچنین ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک، چهار کشور اول دنیا از نظر بیشترین تعداد قربانیان کووید-۱۹ هستند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا شش میلیون و ۸۷۴ هزار و ۵۹۶ مبتلا، ۲۰۲ هزار و ۲۱۳ قربانی

۲. هند پنج میلیون و ۲۱۴ هزار و ۶۷۷ مبتلا، ۸۴ هزار و ۴۰۴ قربانی

۳. برزیل چهار میلیون و ۴۵۷ هزار و ۴۴۳ مبتلا، ۱۳۵ هزار و ۳۱ قربانی

۴. روسیه یک میلیون و ۸۵ هزار و ۲۸۱ مبتلا، ۱۹ هزار و ۶۱ قربانی

۵. پرو ۷۵۰ هزار و ۹۸ مبتلا، ۳۱ هزار و ۱۴۶ قربانی

۶. کلمبیا ۷۴۳ هزار و ۹۴۵ مبتلا، ۲۳ هزار و ۶۶۵ قربانی

۷. مکزیک ۶۸۴ هزار و ۱۱۳ مبتلا، ۷۲ هزار و ۱۷۹ قربانی

۸. آفریقای جنوبی ۶۵۵ هزار و ۵۷۲ مبتلا، ۱۵ هزار و ۷۷۲ قربانی

۹. اسپانیا ۶۲۵ هزار و ۶۵۱ مبتلا، ۳۰ هزار و ۴۰۵ قربانی

۱۰.آرژانتین ۶۰۱ هزار و ۷۱۳ مبتلا، ۱۲ هزار و ۴۶۰ قربانی

پس از آن کشورهای شیلی با ۴۴۱ هزار و ۱۵۰ مبتلا، فرانسه با ۴۱۵ هزار و ۴۸۱ مبتلا، ایران با ۴۱۳ هزار و ۱۴۹ مبتلا، انگلیس با ۳۷۱ هزار و ۱۲۵ مبتلا، بنگلادش با ۳۴۴ هزار و ۲۶۴ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۲۸ هزار و ۱۴۴ مبتلا، عراق با ۳۰۷ هزار و ۳۸۵ مبتلا، پاکستان با ۳۰۴ هزار و ۳۸۶ مبتلا، ترکیه با ۲۹۸ هزار و ۳۹ مبتلا، ایتالیا با ۲۹۳ هزار و ۲۵ مبتلا، فیلیپین با ۲۷۶ هزار و ۲۸۹ مبتلا، آلمان با ۲۶۹ هزار و ۴۲ مبتلا، اندونزی با ۲۳۲ هزار و ۶۲۸ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۱۷۶ هزار و ۹۳۳ مبتلا، اوکراین با ۱۶۶ هزار و ۲۴۴ مبتلا، کانادا با ۱۴۰ هزار و ۸۶۷ مبتلا، بولیوی با ۱۲۹ هزار و ۴۱۹ مبتلا، قطر با ۱۲۲ هزار و ۶۹۳ مبتلا، اکوادور با ۱۲۲ هزار و ۲۵۷ مبتلا، رومانی ۱۰۸ هزار و ۶۹۰ مبتلا، قزاقستان با ۱۰۷ هزار و ۱۳۴ مبتلا، جمهوری دومینکن با ۱۰۶ هزار و ۱۳۶ مبتلا، پاناما با ۱۰۴ هزار و ۱۳۸ مبتلا و مصر با ۱۰۱ هزار و ۶۴۱ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۴۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای این صندوق بهره مند هستند.

به گزارش ایسنا محمد اسماعیل کاملی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می دهد، گفت: با تشکیل صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج، درصورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج بهره مند می شوند.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش دارویی این بیماران گفت: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه های منتخب از مزایای صندوق بهره مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE۱, SMA TYPE۲, SMA TYPE۳ از مزایای صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره مند می شوند.

کاملی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تایید در کمیته های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره‌مند شوند.

به گزارش وبدا، وی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذیصلاح خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به اس‌ام‌ای از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره