Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر مکلف لبنان با رئیس جمهوری این کشور درباره روند تشکیل دولت و موضع احزاب سیاسی در این زمینه دیدار و گفت‌وگو کرد.

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان شامگاه پنجشنبه میزبان مصطفی ادیب، نخست‌وزیر مکلف این کشور در کاخ بعبدا در بیروت بود.

طبق این گزارش، دو طرف در این دیدار به بررسی نتایج گفتوگوهای میشل عون با رؤسای فراکسیون‌های پارلمان و احزاب مختلف و تسریع در روند تشکیل دولت پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میشل عون در این دیدار از مصطفی ادیب خواست که برای تشکیل دولت و برطرف کردن این مشکل به گفت‌وگو و تماس‌های خود ادامه دهد، چراکه وضعیت حال حاضر لبنان نیازمند یک تلاش نجات‌بخش سریع است.

وی همچنین بر پایبندی به ابتکار عمل فرانسه که مورد تأیید رهبران سیاسی لبنان قرار گرفته است، تأکید کرد.

مصطفی ادیب نیز در سخنانی پس از دیدار با عون گفت: با رئیس جمهور مشکلاتی را که در مسیر تشکیل دولت با آنها مواجه بودم، در میان گذاشتم. من خوب می‌دانم که زمانی برای تلف کردن نداریم و درصدد همکاری با همه برای تشکیل دولتی هستم که اختیار اجرای توافقات صورت گرفته با امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه را داشته باشد.

وی افزود: ما با میشل عون توافق کردیم که کمی صبر کنیم تا وقت بیشتری به رایزنی‌ها برای تشکیل دولت اختصاص بدهیم و ما امیدوار به کسب بهترین نتایج هستیم.

این درحالی است که یک روزنامه نگار لبنانی چهارشنبه مدعی شد ادیب استعفایش از این سمت را نوشته و سرنوشت این مساله طی روزهای آتی مشخص خواهد شد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تشکیل دولت مصطفی ادیب میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۴۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به نامگذاری سال به‌عنوان منشور و حکم حکومتی

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: بیان رهبر معظم انقلاب در رابطه با نامگذاری سال باید به عنوان منشور سال مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و در جایگاه یک حکم حکومتی و دستور معظم‌له برای هم‌آفرینی ظرفیت‌های ملی حول یک محور قرار گیرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزایر تسنیم، اولین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی تبیین شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» امشب ششم فروردین ماه در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ سید مصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛ مصطفی زمانیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و مصطفی سمیعی نسب، سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی از جمله حاضران این نشست بودند.

مصطفی زمانیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، در این برنامه طی سخنانی با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب،‌اظهار داشت: زمانی که نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری را به شعار سال تقلیل می‌دهیم، طبیعتاً برخوردها هم با این موضوع صرفاً در حد شعار دادن خواهد بود.

او تصریح کرد: بیان رهبر معظم انقلاب در رابطه با نامگذاری سال باید به عنوان منشور سال مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و در جایگاه یک حکم حکومتی و دستور معظم‌له برای هم‌آفرینی ظرفیت‌های ملی حول یک محور قرار گیرد.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های ممتاز پیام نوروزی رهبری، گره زدن دو مقوله بسیار مهم اقتصاد و اجتماع باهم بود.

زمانیان توضیح داد: در چند سال اخیر تمرکز ایشان به مسئله اقتصاد و استفاده از ابزارها و ظرفیت‌های مربوط به حوزه اقتصاد بوده و آن چیزی که امسال رهبری به آن تأکید فرمودند، به میدان آوردن ظرفیت‌های مردمی و احیای مفهوم واقعی جامعیت و مشارکت مردم برای حل ابر مسئله اقتصادی کشور است.

او ادامه داد: این نامگذاری یعنی سپردن بزرگ‌ترین چالش و مشکل کشور به بزرگ‌ترین سرمایه کشور، یعنی آحاد مردم. سال‎‌هاست جمهوری اسلامی با تکیه به این سرمایه چالش‌های مختلفی را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از اول فرودین‌ماه در شبستان مصلی امام خمینی(ره) آغاز شده و تا 14 فروردین سال 1403 ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری تشکیل کمیته معاونین اقتصادی استانداران هرات و خراسان رضوی
  • روایت ویژه از گفت‌وگوی چند دقیقه‌ای یک شاعر با رهبر انقلاب
  • شعرخوانی مصطفی تبریزی در دیدار با رهبر انقلاب
  • دیدار روسای انجمن کشتی و اسکی ناشنوایان با مصطفی نکو لعل آزاد
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با اسماعیل هنیه در تهران
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق/ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • خروج جریان صدر از روند سیاسی عراق؛ راهبردی برای بازگشتی دوباره
  • توصیه‌ها و تاکیدات رئیس جمهور در دیدار خیرین
  • فیلم/ شعرخوانی مصطفی تبریزی در دیدار با رهبر انقلاب
  • لزوم توجه به نامگذاری سال به‌عنوان منشور و حکم حکومتی