Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@08:41:38 GMT

جزئیات عرضه اولیه یکشنبه آینده ۳۰ شهریور + عکس

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۵۱۸۹

جزئیات عرضه اولیه یکشنبه آینده ۳۰ شهریور + عکس

تعداد ۶ میلیارد سهم معدل ٢ درصد از سهام گروه مالی سپهر صادرات با عنوان "وسپهرا" در فرابورس عرضه می‌شود.

از تعداد ۶ میلیارد ورق سهم ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلون به عموم مردم عرضه می‌شود و ۶۰۰ میلیون سهم به دو صندوق تامین سرمایه سپهر و تامین سرمایه نوین فروخته می‌شود.

تاریخ و دوره ثبت سفارش برای سهامداران روز یکشنبه ۳۰ شهریورماه و از ساعتع ۱۳ تا ۱۷ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ناشر این سهم در بازار فرابورس ایران شرکت کارگزاری بانک صادرات می‌باشد.

حداکثر سهام قابل خرید برای هر فرد یا هر کد بورسی حقیقی یا حقوقی ۱۱۰۰ سهم است.

با توجه به اینکه در عرضه اولیه‌های قبلی حدود ۴.۵ میلیون نفر شرکت می‌کردند و عرضه اولیه وسپهر برای سهامداران ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم است بنابراین به نظر می‌رسد هر کد بورسی می‌تواند به اندازه تعداد حداکثر سهم یعنی ۱۱۰۰ ورق سهم خریداری نماید.

دامنه قیمت هر سهم بین ۹۵۰ تا ۱۱۰۰ تومان تعیین شده است که با در نظر گرفتن تعداد ۱۱۰۰ سهم و ارقام قیمتی دامنه می‌توان پیش بینی کرد که حداقل ۱ مکیلیون و ۴۵ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان برای نقدینگی نیاز است.

همچنین تاریخ دسترسی به سهم در تابلوی معاملات بازار فرابورس ایران جهت خرید و فروش روز شنبه ۵ مهر ماه خواهد بود.

سهامدارانی که در حساب کارگزاری خود توافق نامه خرید عرضه اولیه را انتخاب کرده یا پذیرفته اند باید در نظر داشته باشند که بایستی حتما یک روز قبل از عرضه اولیه حساب کارگزاری خود یا قدرت خرید خود در پرتفوی را شارژ نمایند در غیر این صورت عرضه اولیه به صورت اتوماتیک سفارش داده نخواهد شد.

عموما عرضه‌های اولیه بر خلاف بازار ثانویه مورد استفاده بنگاه‌ها و شرکت‌های بورسی قرار می‌گیرد و در واقع پول به بخش واقعی و مولد اقتصاد هدایت می‌شود به همین جهت در اقتصاد کشور اثرات مثبت و موثری خواهد داشت.

از طرفی با توجه به اینکه عرضه اولیه‌ها با قیمت‌های پایین‌تر از ارزش واقعی خود عرضه می‌شوند تا از سوی صندوق‌ها و سهامداران حقوقی و حقیقی خریداری شوند بنابراین هم در کوتاه مدت که با تخفیف خریداری شده و هم در بلند مدت که با انجام عملیات و استفاده از سرمایه‌ها در شرکت سود عملیاتی به وجود می‌آید سهامداران می‌توانند منتفع شوند و سود قابل توجهی نسبت به بسیاری از سهم‌ها کسب نمایند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بورس پارسی خبر فرابورس ایران عرضه اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۵۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرشتاب‌ترین خودرو جهان سال آینده به بازار می‌آید + فیلم

مدل «رودستر» تسلا قرار است سال آینده به بازار عرضه شود و طبق اعلام این کارخانه شتاب صفر تا ۶۰ مایل (۹۶ کیلومتر) در ساعت این مدل کمتر از یک ثانیه است.

 تسلا  این مدل  را اولین بار در سال ۲۰۱۷ نمایش داد و قرار بود سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شود اما عرضه خودرو هر سال به تاخیر افتاد.

آخرین بار ایلان ماسک از تولید خودرو در سال ۲۰۲۴ خبر داده بود، اما حالا می‌گوید خودرو اواخر سال جاری میلادی رونمایی و سال ۲۰۲۵ تولید خواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • خودروی هیبریدی ارزان آمد
  • (تصویر) تقویم کامل سال ۱۴۰۳ + مناسبت‌ها و تعطیلی‌ها
  • زمان نام نویسی و برگزاری تمام آزمون‌های ۱۴۰۴ اعلام شد
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲۷ اسفند
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۲۷ اسفند
  • هدف‌گذاری برای راه‌اندازی خط تولید ۳ محصول فناورانه در سال آینده
  • برخورد با بیش از ۱۰۰ مورد تخلف در طرح سلامت نوروزی یزد تاکنون
  • افزایش اولیه تعرفه خدمات مهندسی در سال آینده
  • پرشتاب‌ترین خودرو جهان سال آینده به بازار می‌آید + فیلم
  • ۱۰ درصد جمعیت استان از نمایشگاه یزد بازدید کردند