Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@10:31:50 GMT

برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس در باغ موزه انقلاب

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۵۲۲۵

برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس در باغ موزه انقلاب

خبرگزاری آریا- مدیرعامل باغ موزه انقلاب با گرامیداشت چهلمین سالروز دفاع مقدس از هزاران برنامه متنوع این مجموعه در هفته دفاع مقدس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، علی اصغر جعفری با بیان این که باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم برنامه‌های متعددی را از ابتدای امسال در این راستا برگزار کرده است و در هفته دفاع مقدس چند برنامه ملی در باغ موزه برگزار می‌شود، گفت: در اولین روز از هفته دفاع مقدس (31 شهریور)، در باغ موزه میزبان تعدادی از فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح و پیشکسوتان دفاع مقدس هستیم که این برنامه همزمان در کل کشور است و حدود یک میلیون نفر از پیشکسوتان سراسر استان‌ها و شهرستان‌ها تجلیل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: یکی از افتخاراتی که امسال در این برنامه نصیب ما و همه رزمندگان شده است، ارتباط تصویری مقام معظم رهبری با مجموعه فرزندانشان و رزمندگان در کل کشور است که شامل فرماندهان ارشد و رزمندگان فعالی که در دفاع مقدس نقش آفرین بوده اند می‌شود.
 
نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس افتتاح می‌شود
وی افزود: همزمان با این برنامه در 31 شهریور نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس افتتاح می‌شود و در روز دوم مهر هم دو برنامه ملی در باغ موزه برگزار می‌شود که اولی افتتاح 9 موزه در 9 استان است که بصورت ویدئوکنفرانس با حضور مقامات کشوری افتتاح می‌شود و برنامه دوم نیز نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس است که در باغ موزه آغاز بکار می‌کند.
آقای جعفری با بیان اینکه از چند ماه پیش مقدمات برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های فراهم شده است و سازمان‌های کشوری و لشکری در حال آماده سازی غرفه‌ها هستند و از دوم مهرماه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پذیرای علاقه‌مندان است، گفت: در این نمایشگاه هم بخش سخت افزاری و هم بخش‌های نرم افزاری دستگاه‌ها را خواهیم داشت.
 
سند بالادستی برای پژوهشگران
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی رونمایی از 56 طرح کلان تحقیقاتی و مطالعاتی حوزه دفاع مقدس را که بعد از 13 سال کار به اتمام رسیده است، از دیگر برنامه‌های این هفته موزه برشمرد و اضافه کرد: این پروژه‌ها تقریبا همه ابعاد دفاع مقدس را در همه حوزه‌ها مورد پژوهش قرار داده است و به عبارتی یک سند بالادستی برای پژوهشگران تلقی می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برنامه هفته دفاع مقدس باغ موزه انقلاب هفته دفاع مقدس باغ موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟

در ۸ سال دفاع مقدس یعنی از سال ۵۹ که جنگ تحمیلی آغاز شد، شروع ماه رمضان در تیرماه بود و در آخرین سال جنگ یعنی سال ۶۷ ماه رمضان در فروردین و اردیبهشت ماه قرار گرفت و نتیجه اینکه در هشت سال دفاع مقدس ماه رمضان بین دو فصل بهار و تابستان واقع شده بود.

این روز‌ها در سایت‌ها و فضای مجازی به مناسبت ماه رمضان مطالبی دیده می‌شود که عده‌ای سعی دارند با خاطرات نه چندان دقیق به روزه‌داری رزمندگان در جبهه و در ماه رمضان بپردازند و متاسفانه اینچنین القاء کنند که رزمندگان علی‌رغم دستور فرماندهان و تأکید مبلغین دین که در جبهه‌ها حضور داشتند، بر واجب نبودن روزه‌داری برای رزمندگان باز در جبهه‌های مختلف با وجود گرمای زیاد و مأموریت‌های عملیاتی برای تقرب به خدا روزه می‌گرفتند.

جعفر طهماسبی از رزمندگان گردان تخریب در نوشته‌ای روزه‌داری در جبهه را اینگونه روایت می‌کند: «در دفاع مقدس بیشتر رزمندگان ملکف بودند؛ تقلیدشان از امام خمینی (ره) بود و در حکم شرعی همه رزمندگان به عنوان مسافر قلمداد می‌شدند. عمده آنها و فرماندهانشان اختیاری از خود نداشتند که در مکان‌ها و مقر‌های مختلف در مناطق عملیاتی قصد اقامت ۱۰ روزه کنند و نماز‌ها را کامل خوانده و روزه‌ها را بگیرند.

به اذعان رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس، امر و دستور فرمانده در حین و قبل از عملیات نافذ بود و شرعاً رزمنده‌ای جایز نبود خلاف دستور آنان عمل کند.

 البته محدود رزمندگانی بودند که در جبهه روزه‌دار بودند. از جمله آنهایی که در جبهه راننده بودند؛ مثل راننده‌های کامیون، تانکر آب، راننده وسایل نقلیه سبک که خودرو در اختیار داشتند؛ چون بین مقر‌های پشتیبانی و عملیاتی در تردد بودند به فتوای امام (ره)، کثیرالسفر و یا دائم‌السفر بودند و باید روزه می‌گرفتند.

رزمندگانی که در پادگان‌ها، مقر‌های پشتیبانی و یا خطوط پدافندی مدت طولانی مستقر بودند و جابجایی نداشتند هم با اجازه فرمانده‌شان روزه‌دار بودند.

رزمندگان تخریبچی لشکر ۱۰ سیدالشهداء (ع) در ماه مبارک رمضان سال‌های دفاع مقدس به غیر از چند نفر که تعدادشان انگشت‌شمار بود، مجاز به روزه‌داری نبودند. دلیل آن آمادگی برای مأموریت‌های عملیاتی بود. مخلص کلام اینکه رزمندگان اسلام بنده خدا بودند و نه بنده خود.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • بیش از ۵۰ هزار نفر زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام بازدید کردند
  • برپایی سفره کریمانه در مسجد جامع موزه انقلاب و دفاع مقدس