Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@03:50:27 GMT

شاعران فارسی زبان، دل‌نوازان مهر و وحدت هستند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۵۴۰۹

شاعران فارسی زبان، دل‌نوازان مهر و وحدت هستند

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی روز شعر و ادب فارسی را تبریک گفت و نوشت: شاعران فارسی زبان، دل‌نوازان مهر و وحدت هستند.

به گزارش روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، در متن پیام معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: شعر فارسی، قرن‌هاست که آیینه‌دارِ فرهنگ و ایمان مردم ایران و همهٔ انسان‌های ریشه‌داری است که با این زبان و فرهنگ زیسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردمی که دامنهٔ دل‌های بزرگشان محدود به مرزهای جغرافیایی نیست. امروز هم شاعرانی که در کشورهای مختلف به زبان فارسی می‌سرایند، به مثابه دل‌نوازان مهر و وحدت هستند.

جوادی اضافه کرده است: بزرگداشت شعر و ادب فارسی در ایران اسلامی، تنها روز بزرگداشت شاعرانی نیست که در محدودهٔ مرزهای جغرافیایی ما قلم می‌چرخانند و به دفتر عظیم شعر فارسی می‌افزایند، این روز، روز عظمت همهٔ شاعرانی است که در گوشه گوشهٔ کرهٔ خاکی به این زبان درخشان شعر می‌سرایند و به بالندگی آن می‌افزایند.

وی در پایان برای همه شاعران فارسی زبان آرزوی توفیق کرده است.

به گزارش ایرنا، ۲۷ شهریور روز بزرگداشت محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار و سالروز درگذشت وی، با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم رسمی کشور به نام روز شعر و ادب فارسی نام‌گذاری شده است.

سید محمدحسین بهجت تبریزی، متخلص به شهریار، سال ۱۲۸۵ هجری شمسی به دنیا آمد. او اهل تبریز بود و به زبان‌های ترکی آذربایجانی و فارسی شعر سروده است. مهم‌ترین اثر شهریار منظومه حیدربابایه سلام (سلام به حیدربابا) است که از شاهکارهای ادبیات ترکی آذربایجانی به‌شمار می‌رود و شاعر در آن از اصالت و زیبایی‌های روستا یاد کرده است. این مجموعه در میان اشعار مدرن قرار گرفته و به بیش از ۸۰ زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ خوش‌آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به زبان فارسی از سید ابراهیم رئیسی خوش‌آمد گویی کرد.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • روایتی از پیشتازی نصف‌جهان و اهالی آن در عرصه شعر و ادبیات
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت هویت ملی و فرهنگی ایرانیان + فیلم
  • شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند
  • (ویدیو) خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • ببینید | نخست‌وزیر پاکستان به زبان فارسی به رئیسی خوش آمد گفت‌
  • فیلم/ خوش‌آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی