Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، آنتونیو گوترش در این پیام تصریح کرد: در سرتاسر جهان، با وجود دهه ها عمل گرایی و دهها قانون در مورد تساوی دستمزد ها، هنوز خانم ها کمتر از ۸۰ سنت برای هر دلار نسبت به مردان درآمد کسب می کنند. این رقم برای زنان دارای کودک، زنان رنگین پوست، زنان پناهنده و مهاجر و زنان دارای معلولیت حتی کمتراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اگر این موضوع را ۴۰ سال پیش به اینجانب گفته بودید، بسیار متعجب می شدم. اما بر اساس مجمع جهانی اقتصاد، ۲۵۷ سال طول می کشد تا بتوان این شکاف را بست.

«نشانه های نخستین از این قرار است که تاثیرات اقتصادی همه گیری کووید۱۹ این شکاف جنسیتی در دستمزد را بیشتر خواهد کرد، قسمتی از آن به این دلیل است که بسیاری از خانم ها در صنایع خدماتی، مهمان یاری و بخش غیررسمی فعالیت می کنند که بیشترین آسیب را خورده اند.»

گوترش گفت: موقعیت نابرابر زنان در کار، نابرابری را در دیگر قسمت های زندگیشان تقویت می کند. احتمال داشتن مزایایی همچون بیمه سلامت و مرخصی با حقوق برای خانم ها کمتر است. حتی زمانیکه زنان مشمول بازنشستگی می شوند، دستمزد کمتر به معنی پرداختی کمتر دردوران سالخورگی برای آنان است.

دبیرکل سازمان ملل متحد تصریح کرد:‌ قوانین پرداخت برابر نتوانستند این موضوع را اصلاح کنند. برای پیدا کردن راه حل باید عمیق تر وسخت ترتلاش کنیم. بالابردن اهمیت شکاف جنسیتی در دستمزد قدمی مهم است. بنابراین، اینجانب از این نخستین روز بین المللی دستمزد برابر استقبال می کنم و به کسانی تبریک می گویم که آن را محقق کردند.

گوترش افزود:‌ باید ببینیم چرا خانم ها به مشاغل کم درآمدتر منتسب می شوند، چرا حرفه هایی حقوق کمتری پرداخت می  کنند که خانم ها در آن بیشتر فعالیت را دارند - شامل مشاغل بخش مراقبت؛ به چه علت بسیاری از خانم ها به صورت پاره وقت کار می کنند، چرا وقتی خانم ها مادر می شوند دستمزدشان کمتر می شود در حالی که مردانی که بچه دارمی شوند اغلب از افزایش حقوق خود لذت می برند؛ چرا خانم ها در حرفه های پردرآمدتر به مانع برخورد می کنند.

وی گفت: برخی از راه حل ها شامل پایان دادن به کلیشه های مضر جنسیتی، از بین بردن موانع نهادی و تقسیم وظایف خانواده به صورت مساوی است. نیازمندیم تا کارهای مراقبتی بدون دستمزد که بگونه ای نامتناسب به وسیله زنان انجام می شود را به رسمیت شناخته، مجددا تقسیم کرده و برای آن ها  ارزش قائل شویم.

به گفته گوترش، همه گیری کووید۱۹ از بسیاری از انواع نابرابری ها بهره کشی و آنها را نمایان کرده که نابرابری جنسیتی یکی از آن ها است. در حالیکه برای بهبودی سرمایه گذاری می کنیم، باید از فرصت استفاده کرده و به تبعیض علیه زنان پایان دهیم.

برچسب‌ها حقوق زنان برابری دستمزد آنتونیو گوترش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حقوق زنان برابری دستمزد آنتونیو گوترش حقوق زنان برابری دستمزد آنتونیو گوترش اخبار کنکور خانم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۵۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویض محل استقرار زنان و مردان در اتوبوس‌های تندروی تهران | علت این تصمیم چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی علیزاده گفت: به دلیل حضور گسترده موتور سیکلت‌ها و ماشین‌های شخصی در خطوط ویژه اتوبوس، ترمزهای ناگهانی راننده اتوبوس برای جلوگیری از برخورد با عابر یا این‌ وسایل گاهاً اجتناب ناپذیر است و به دلیل وجود بخش خانم‌ها در جلوی خطوط بی آرتی بیشترین صدمات به آنها وارد می‌شود.

علیزاده گفت: در صدها خط متعلق به بخش خصوصی که مانند قدیم الایام آقایان در جلو و خانم‌ها در بخش انتهایی اتوبوس حضور دارند کمتر شاهد آسیب دیدگی آقایان بوده‌ایم و این بر اساس رصد آماری ۲ ساله است.

مدیرعامل شرکت واحد گفت: حفظ سلامت و امنیت همه شهروندانی که در طول ۲۴ ساعت شبانه روز از خطوط بی آرتی ما استفاده می‌کنند از اهمیت بالایی برخوردار است و بر همین اساس و به توصیه متخصصان تصمیم گرفتیم وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی آرتی به روال قدیم یعنی آقایان در جلو و خانم‌ها در بخش انتهایی باز گردد.

علیزاده گفت: امسال به امید خدا و با پیگیری‌های فراوان شهردار تهران، تعداد قابل توجهی اتوبوس تولید داخل یا خارج از کشور به ناوگان اتوبوسرانی اضافه می‌شود و تلاش خواهیم کرد در مدت زمان نه چندان طولانی مردم شاهد آسایش بیشتری در اتوبوس‌ها باشند.

کد خبر 845403 برچسب‌ها اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه شهردارى تهران خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس

دیگر خبرها

  • خزعلی: رمز رونق تولید "مشارکت همگانی" است
  • حال و هوای خانه شهید طهرانی مقدم بعد از عملیات «وعده صادق»
  • جایگاه مردان و زنان در بی‌آرتی‌های تهران تغییر کرد
  • تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی
  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • تعویض محل استقرار زنان و مردان در اتوبوس‌های تندروی تهران | علت این تصمیم چیست؟
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در اتوبوس های بی.آر.تی
  • همایش بزرگداشت دکتر زهرا شجاعی 13 اردیبهشت در قم برگزار می شود
  • زنان کمتر می‌خوابند و استرس بیشتری دارند
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم