Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@01:23:11 GMT

ارزش یوان چین به سرعت در برابر دلار آمریکا بالا می رود

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۵۴۷۴

ارزش یوان چین به سرعت در برابر دلار آمریکا بالا می رود

ارزش یوان از هفته گذشته ۱ درصد بالا رفته است. در کل، ارزش یوان در برابر دلار بیش از ۵ درصد از ماه مه افزایش یافته است. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی ان بی سی، ارزش یوان در این هفته در برابر دلار آمریکا تقویت شده است. با بهبود اقتصاد چین و تضعیف دلار، روند افزایش ارزش یوان طی ماه های اخیر ادامه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ارزش یوان از هفته گذشته 1 درصد بالا رفته و از 6.83 به 6.74 رسیده که بالاترین رقم از ماه مه 2019 است. در کل، ارزش یوان در برابر دلار بیش از 5 درصد از ماه مه افزایش یافته است.

 طبق گفته تحلیلگران، قدرت اخیر یوان به خاطر تضعیف دلار و بهبود اقتصادی چین پس از آسیب های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا بوده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

جولیان ایوانز، اقتصاددان شرکت تحقیقاتی کپیتال ایکامیکس میگوید:« بهبود اقتصاد چین تا حدی وابسته به افزایش تجارت خالص این کشور بوده که برای آن بسیار حیاتی است. صادرات چین به خاطر افزایش تقاضا برای ماسک های بهداشتی و سایر محصولات مرتبط با همه گیری ویروس کرونا برخلاف روند کاهش رشد اقتصادی در سراسر جهان بوده است». وی افزود واردات چین برخلاف صادرات آن به خاطر قیمت پایین کالاها و کاهش گردشگری خارجی کاهش یافته است.

ایوانز اضافه کرد:« چین بیشترین مازاد حساب جاری سالانه را به خاطر تولید ناخالص داخلی آن طی یک دهه تجربه کرده است که باعث افزایش بیشتر ارزش یوان می شود. معمولاً مازاد حساب جاری از ارز یک کشور حمایت می‌کند چون بدین معناست که این کشور وابستگی کمتری به ارز خارجی دارد».

چین قصد دارد نفوذ جهانی یوان را در راه جاده ابریشم افزایش دهدتبدیل یوان چین به سومین ارز ذخیره بزرگ دنیا طی 10 سال آینده

 در شرایطی که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را پایین آورده و اعلام کرده سال ها آن را نزدیک به صفر نگه می دارد، بانک مرکزی چین کاهش نرخ بهره در کوتاه مدت را متوقف کرده که نشان می دهد سود خزانه‌داری چین بسیار بیشتر از اکثر بازار های بزرگ دنیا خواهد بود.

اقدام بانک مرکزی چین می‌تواند سرمایه گذاران را به سمت اوراق قرضه دولتی در این کشور جذب کرده و باعث افزایش ارزش یوان شود.

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساچز در روز پنجشنبه اعلام کرد انتظار دارد ارزش یوان طی 12 ماه آینده تا 6.5 در برابر دلار افزایش یابد.

کپیتال ایکانامیکس پیش بینی می‌کند بانک مرکزی چین اجازه افزایش بیشتر ارزش یوآن را همگام با بهبود اقتصادی بدهد و انتظار دارد ارزش این ارز تا پایان سال جاری میلادی به 6.60 و تا پایان سال آینده به 6.30 برسد.

انتهای پیام/87

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برابر دلار ارزش یوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۵۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت هر افغانی در یک ماهه اخیر بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادصد، در قیاس با این رقم میزان افزایش قیمت دلار در همین محدوده زمانی یعنی ابتدای اسفند در قیاس با روز‌های ابتدایی فروردین برابر با ۶ درصد برآورد شده است.

بر اساس این گزارش در روز‌های ابتدایی اسفند بهای هر دلار آمریکا برابر با ۵۶ هزار و ۶۳۵ تومان بوده است. میزان افزایش قیمت در این دوره زمانی محدود به ۶ درصد بوده و هر لار در شرایط کنونی، یا به عبارتی در آخرین قیمت سال گذشته و پیش از تعطیلات نوروز برابر با ۵۹ هزار و ۹۹۰ تومان بوده است.

میزان رشد قیمت افغانی در بازار ایران در سال ۱۴۰۲، قابل توجه بوده است. طبق آمار‌های ارائه شده هر افغانی، در این دوره زمانی بیش از ۴۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت افغانی در اولین روز‌های سال ۱۴۰۲ برابر با ۵۸۵ تومان بوده است. این نرخ به ۸۴۴ تومان در شرایط کنونی رسیده و در نتیجه اگر فردی در ابتدای سال گذشته بخشی از سرمایه خود را به پول افغانستان تبدیل می‌کرد، معادل ریالی آن رشدی ۴۱ درصدی را شاهد بود.

دیگر خبرها

  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد!
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • تصاویر | خودروی برقی شیائومی امروز رونمایی می‌شود
  • با فیبر نوری سرعت اینترنت ۱۰۰ برابر خواهد شد
  • افزایش ارزش پول افغانی در سال ۱۴۰۲
  • ارزش کالاهای صادر شده از گمرک مهاباد به بیش از ۲۱ میلیون دلار رسید
  • «افغانی» از دلار سودآورتر شد!
  • ترامپ در جمع ۵۰۰ ثروتمند جهان
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد در مرز باشماق مریوان