Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، اشتفان شلتس سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران با دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار، امیرعبداللهیان با اشاره به تاریخ روابط 500 ساله دو کشور گفت: مناسبات تاریخی و مراودات دیرینه تهران و وین  پشتوانه مناسبی برای تقویت و تحکیم همکاری فیمابین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با توجه به تشکیل گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و اتریش در مجلس یازدهم، بر توسعه هرچه بیشتر مناسبات پارلمانی تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با انتقاد از رفتار استکباری کاخ سفید در نمایش عادی سازی روابط امارات ‌‌و بحرین با رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا با توسل به زور و رفتار آمرانه در صدد اجبار حاکمان برخی کشورهای خلیج فارس برای ایجاد رابطه با تل آویو است. اگر رفتار استکباری و‌ تحقیر آمیز  آمریکا در این موضوع دخیل نبود نیازی به نمایش سیرک ترامپ در بالکن کاخ سفید وجود نداشت. 

وی افزود: نمایش ساختگی سازش امارات و بحرین با تل آویو صرفا هدف انتخاباتی دارد و فاقد ارزش است.

اشتفان شلتس، سفیر اتریش در تهران با تاکید بر جایگاه و اهمیت ایران در ثبات بخشی و امنیت در معادلات منطقه‌ای عنوان کرد: اتریش، ایران را کشور مهم و دارای نقشی بسزا در منطقه به ویژه در مبارزه با تروریسم و داعش می داند. 

وی همچنین با اشاره به این که ایران کشوری بزرگ و تاریخی و تمدنی است و نقش ایران در منطقه مهم است بیان داشت: اهمیت توسعه مناسبات پارلمانی، افزایش مراودات و همکاری دو کشور را موجب خواهد شد و وین نسبت به تقویت تعاملات دو کشور از مسیر دیپلماسی پارلمانی تاکید دارد.

در این دیدار آخرین مناسبات پارلمانی ، دوجانبه ، منطقه‌ای و بین المللی از جمله تحولات انتخاباتی آمریکا و‌ وضعیت عراق ، سوریه، افغانستان و یمن مورد توجه قرار گرفت.

 

تسنیم

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ امیرعبداللهیان کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۵۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناراحتی‌ها از تقویت مناسبات ایران و پاکستان اهمیتی ندارد

رئیس جمهور گفت: ما منافع متقابل را در توسعه روابط و گسترش همکاری‌های فیمابین می‌دانیم و ناراحتی دیگران از تقویت مناسبات ایران و پاکستان برای ایران اهمیتی ندارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز دوشنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های سفر رسمی به پاکستان، در دیدار«یوسف رضا گیلانی» رئیس مجلس سنای پاکستان، که در محل اقامت رئیس جمهور انجام شد، با بیان اینکه احساس مردم ایران نسبت به مردم پاکستان فراتر از احساس همسایگی و متکی بر اشتراکات فرهنگی، دینی و اعتقادی عمیق است، دوست شمردن دوستان یکدیگر و دشمن شمردن دشمنان یکدیگر را جلوه‌ای از نگاه، احساس و استنباط مشترک میان دو ملت توصیف کرد.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه نگاه دو کشور در ضرورت شناخت و بهره‌گیری از منافع متقابل نیز مشترک است، گفت: وحدت و تعمیق همکاری‌های دو کشور دشمنانی دارد که نمی‌خواهند ما از تکمیل ظرفیت‌های متقابل بهره‌مند شویم و لذا به دنبال ایجاد تفرقه در میان ما هستند.

رئیسی راه‌اندازی و گسترش جریان‌های افراطی را از جمله راهبردهای دشمن برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان کشورهای منطقه از جمله ایران و پاکستان برشمرد و اظهار داشت: دشمن با بهانه‌های مختلف از جمله حقوق بشر به دنبال ایجاد و ترویج ایران هراسی و اسلام هراسی است، اما وقایع امروز غزه چهره بدون نقاب و روتوش آمریکایی‌ها و غربی‌ها را به جهانیان نشان داد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مانعی برای گسترش روابط با پاکستان ندارد، خاطرنشان کرد: ما منافع متقابل را در توسعه روابط و گسترش همکاری‌های فیمابین می‌دانیم و ناراحتی دیگران از تقویت مناسبات ایران و پاکستان برای ایران اهمیتی ندارد.

«یوسف رضا گیلانی» نیز در این دیدار با سپاسگزاری از سفر رئیسی به پاکستان و با بیان اینکه این سفر باعث تقویت و تحول در مناسبات دو کشور خواهد شد، گفت: ایران اولین کشوری بود که استقلال پاکستان را به رسمیت شناخت و امروز دو کشور در مجامع و عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله نسبت به مسئله فلسطین مواضع مشترکی دارند.

رئیس مجلس سنای پاکستان با اشاره به تبادل هیئت‌های پارلمانی بین دو کشور تصریح کرد: پاکستان خواهان تقویت بیش از پیش روابط فیمابین و تسریع در اجرای توافقات دوجانبه است؛ با نظر جنابعالی درباره ضرورت تقویت و تعمیق روابط دو کشور در راستای ناامید کردن دشمنان دوستی میان تهران و اسلام‌آباد موافقم و باور دارم که هر کس روابط صمیمی ما را نخواهد، دشمن مشترک ماست.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • شور ساحری در صحنه سیرک
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • ناراحتی‌ها از تقویت مناسبات ایران و پاکستان اهمیتی ندارد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • امیرعبداللهیان: ایران برای روابط با صربستان اهمیت قائل است
  • امیرعبداللهیان: ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست