Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-19@06:20:48 GMT

قابلیت های جدید « آی او اس»

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۵۷۸۷

قابلیت های جدید « آی او اس»

ایران اکونومیست- آپدیت «آی او اس» به کاربران اجازه می دهد با ضربه به آیفون قابلیت های مختلف آن را فعال کنند. همچنین یک نقطه نارنجی رنگ روشن بودن دوربین یا میکروفون را هشدار می دهد.

به نقل از ایندپندنت، با آپدیت جدید سیستم عامل اپل، آیفون ضربه به پشت یا جلوی دستگاه را تشخیص می دهد و واکنش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
با کمک آپدیت iOS۱۴ کاربران می توانند قابلیت های مختلف مانند تنظیم صدا و گرفتن اسکرین شات را فقط با ضربه ای به پشت آیفون فعال کنند. 
این ویژگی جدید را می توان طوری تنظیم کرد که با ۲ یا ۳ ضربه فعال شود. همچنین می توان با ایجاد تمایز میان ضربه های مختلف، دستورات متفاوتی را به دستگاه داد. قابلیت مذکور بخشی از مجموعه ابزارهای مختلف دسترسی اپل است.
البته قابلیت مذکور در بیانیه اپل موجود نبود اما کاربرانی که نسخه بتای iOS۱۴ را دریافت کرده اند، آن را فاش کرده اند. در حال حاضر این آپدیت فقط برای توسعه دهندگان نرم افزار ارائه شده است.
همچنین نشریه دیلی میل نیز در خبری به قابلیت دیگری از iOS۱۴ اشاره کرده است، این قابلیت یک نقطه نارنجی رنگ کوچک است که در گوشه راست و بالای نمایشگر آیفون ظاهر می شود و به کاربران هشدار می دهد میکروفون یا دوربین دستگاه فعال است.
به این ترتیب لازم نیست کاربران هنگام استفاده از نرم افزارهایی مانند زوم و فیس بوک مسنجر نگران روشن ماندن دوربین یا میکروفون باشند.
ویژگی جدید نشان از توجه روزافزون به حفظ حریم شخصی کاربران است.   مهر

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجرمان سایبری درکمین بازنشستگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، سرهنگ رسول جلیلیان گفت: مجرمان سایبری از اقشار مختلف برای تحقق اهداف مجرمانه خود سوءاستفاده می‌کنند که یکی از این موارد فریب بازنشستگان با ترفند ثبت نام وام بازنشستگی است.

وی اضافه کرد: کاربران بدون آگاهی مبلغ ناچیز درخواست شده را از طریق لینک ارسال شده پرداخت می کنند درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت می برند.

جلیلیان گفت: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی تحت عناوین مختلف، سعی در تشویق افراد به کلیک نمودن روی لینک ارسالی کرده و سپس هدایت به درگاه بانکی جعلی می کنند.

وی اضافه کرد: کلاهبرداران سایبری با مهندسی اجتماعی و به تناسب نیاز روز جامعه اقدام به تبلیغات مختلف مانند پرداخت وام کم بهره، سهام عدالت و از این قبیل کرده و دست به اعمال مجرمانه می زنند.

جلیلیان تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

وی اضافه کرد: کلاهبرداران سایبری با مهندسی اجتماعی و به تناسب نیاز روز جامعه اقدام به تبلیغات مختلف مانند پرداخت وام کم بهره، سهام عدالت و از این قبیل کرده و دست به اعمال مجرمانه می زنند.

جلیلیان تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • قابلیت دانلود تلوبیون نیاز به توسعه زیرساخت دارد
  • امکان خرید آنلاین با احراز هویت بیومتریک گوگل پلی
  • مجرمان سایبری در کمین بازنشستگان
  • با «فیلتر‌های گپ» پیام‌های واتساپ را سریع‌تر پیدا کنید
  • مجرمان سایبری درکمین بازنشستگان
  • خطری جدی کاربران آیفون را تهدید می‌کند؛ آی‌مسیج را غیرفعال کنید!
  • خطری جدی کاربران آیفون را تهدید می‌کند/ آی‌مسیج را غیرفعال کنید!
  • آپدیت جدید تلگرام دل کاربران را برد
  • اضافه شدن سرویس پرداخت مستقیم بازارپی به امکانات تپسی
  • آیفون SE4؛ قابلیت‌های آیفون 15 با قیمت مناسب