Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@07:49:04 GMT

زندان «احمد آباد» آبادان تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۵۸۱۴

زندان «احمد آباد» آبادان تعطیل شد

صراط: به نقل از روابط عمومی سازمان زندان ها پیرو سفر مهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان ها به استان خوزستان و بازدید از پروژه در حال ساخت زندان جدید آبادان، کمتر از دو ماه با انجام کار مضاعف و همت جهادی، زندان جدید آبادان افتتاح شد. پروژه ساخت این زندان در شهرستان آبادان با وقفه ۱۸ ساله که ناشی از عدم تامین به موقع اعتبارات بوده است، در سفر اخیر به استان خوزستان و بررسی میدانی روند اجرای پروژه و با دستورات لازم، با اقدام موثر و جهادی اداره کل زندان های استان شتاب گرفته و فاز اول آن تکمیل وپس از انتقال زندانیان، زندان قدیم تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندان قدیم آبادان با قدمت ۸۰ ساله فاقد کاربری زندان بوده و گنجایش و ظرفیت آن برای نگهداری زندانیان مناسب نبوده است.   با بهره‌برداری از فاز اول زندان جدید آبادان، فضاهای خوابگاهی و اماکن مورد نیاز برای فعالیت های آموزشی و فرهنگی، خدمات مشاوره و مددکاری و اقدامات درمانی، در محیطی شایسته و به شکل مناسب بهبود یافته که در فازهای بعدی نیز توسعه خواهد یافت.   زندان جدید آبادان واقع در کیلومتر ۵ جاده آبادان به اهواز در مساحتی افزون بر ۱۴ هکتار و با ظرفیت ۵۰۰ نفر در فاز یک تکمیل شده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سازمان زندان های کشور صراط زندان جدید آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۵۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد


مهدی چراغ کارشناس حقوقی قوه قضائیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره تصویری که از زندان ها در فلیم های سینمایی ارائه می شود گفت: متاسفانه بینندگان فیلم های سینمایی تصویر درستی از مسائل حقوقی در آثار نمی بینند و معمولا در پایان فیلم معمایی و جنایی با یک حس بد و ناامید کننده نسبت به دستگاه قضایی مواجه می شوند.

وی با تاکید بر اینکه می توان از رسانه به عنوان ابزاری برای آموزش استفاده کرد، افزود: روایت درست در سینما می تواند موجب کاهش مراجعات مردمی به دستگاه قضایی شود. سینما می تواند همانند یک مدرسه امور حقوقی را به مردم آموزش دهد.

چراغ اظهار داشت: بیشتر فیلم های سینمایی که در دهه نود تولید شده اند روی جرائم عمد تاکید داشتند و یا در این فیلم ها، زندان محل قاچاق مواد مخدر و حتی محل جرائم سازمان یافته دیگری بوده است. متاسفانه هیچ یک از آثار جنبه آموزشی زندان ها را نشان نداده اند. در صورتی که سینما می تواند تصویر واقعی از بازپروری زندانیان را نشان دهد.

وی افزود: ستاد دیه و یا سازمان زندان ها در اکثر مناسبت ها برای زندانیان مالی قدم های بزرگ برمی دارند اما خیلی کم دیده شده که داستان این کمک ها در فیلم های سینمایی روایت شود. در حالی که این روایت ها می تواند دیدگاه مردم را به زندانیان تغییر دهد و آنها را به مشارکت در آزادسازی زندانی های غیرعمد تشویق کند.

این کارشناس حقوقی، آشنایی نویسنده و کارگردان با مسائل حقوقی را یکی از شرایط اصلی ساخت فیلم درباره پرونده های حقوقی دانست و گفت: عدم آگاهی فیلمسازان از مسائل حقوقی باعث می شود که هیچ کدام از آثار، پرداخت درستی به کانون اصلاح و تربیت نوجوانان و همچنین کارگاه های فرهنگی و مهارت آموزی در زندان ها نداشته باشند. باید کارشناسان حقوقی و فیلمسازان با مشارکت یکدیگر برای ساخت فیلم های واقعی از پرونده های حقوقی قدم بردارند. 

دیگر خبرها

  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • اوج گیری گرما در اروند
  • با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل فردا تعطیل شد
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • نشست رسمی وزرای کشور ایران و پاکستان در اسلام‌آباد