Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  پرویز توسلی زاده در نشست با معاونین و قضات برخی محاکم با موضوع تعیین تکلیف پرونده‌های معوق، از کاهش ۵۰ درصدی ورودی جمعیت کیفری استان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

توسلی‌زاده تاکید کرد: پرونده‌های معوق در کمترین زمان و به بهترین شکل ممکن باید تعیین تکلیف شوند، چراکه این امر رضایت مراجعین را به دنبال خواهد داشت و این موضوع از اصول مدیریتی و قضایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی در ادامه با تاکید بر کاهش جمعیت کیفری استان کرمانشاه و راه‌های رسیدن به آن بیان کرد: همانگونه که بار‌ها گفته ایم زندان باید برای جرائم مهمه باشد و در این راستا باید تفکر خود را عوض کنیم که خوشبختانه در استان کرمانشاه با تعدد جلسات برگزار شده در این خصوص که حدود ۶۰ جلسه بوده توانسته‌ایم در این راستا به نتایج قابل توجهی برسیم.

توسلی زاده با اشاره به ارتقاء و اشاعه ابلاغ الکترونیک در تمامی شعب و محاکم یادآور شد: بر آنیم در کنار این مهم با کنترل ورودی‌ها با راهکار‌های پیشگیرانه، موجودی پرونده‌ها را نیز کاهش دهیم.

مدیریت پرونده‌های کیفری خصوصا در جرائم مهم از دیگر اولویت‌های مورد تاکید رئیس کل دادگستری استان در این نشست بود که درباره آن گفت: در این میان نباید از پرونده‌های کثیرالشاکی غفلت کرد و باید آن را به عنوان یک اولویت در نظر گرفت.

توسلی‌زاده حفظ حقوق عامه را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: تاکید ما همواره بر این بوده که درب اتاق تمامی قضات بر روی مردم باز باشد و مردم به راحتی مشکلات قضایی خود را مطرح و پیگیری کنند، بنابراین برنامه ویژه‌ای برای ملاقات‌های مردمی در مرکز استان و شهرستان‌ها دنبال می‌کنیم.

رئیس شورای قضایی استان ساماندهی دفاتر خدمات قضایی و نیز استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف را از دیگر برنامه‌ها برای تعیین تکلیف پرونده‌های معوق در کوتاهترین زمان ممکن عنوان کرد.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمانشاه قوه قضاییه توسلی زاده پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۵۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفات ترافیکی ۲۸ درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مخبر بعدازظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با تاکید بر اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌ها، اظهار کرد: تاکنون بخش زیادی از نقاط حادثه خیز اصلاح شده است.

وی با عنوان این که شمار تلفات ترافیکی تاکنون ۲۸ درصد کاهش داشته است، بر لزوم تقویت بخش نرم افزاری و تجهیزات مرتبط با قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و افزود: ایمنی راه‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با عنوان این که در دولت کنونی ۵۰ درصد برنامه‌ها برای رفع نقاط حادثه خیز محقق شده است، خواستار اجرای مابقی برنامه‌ها شد و گفت: اصلاح نقاط حادثه خیز یک رکورد بوده است.

مخبر همچنین بر لزوم ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی تاکید کرد و استانداردسازی و ایمنی خودروها را مسأله‌ای مهم برشمرد و گفت: خودروسازان باید برای افزایش ارتقای کیفیت خودروها گام بردارند.

معاون اول رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که با تلاش بخش‌ها و روحیه جهادی شاهد کاهش حوادث جاده‌ای و تلفات باشیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین از پروژه‌های راهسازی و گلوگاه‌های ترافیکی در راه‌های مازندران به صورت هوایی بازدید کرد.

کد خبر 6063046

دیگر خبرها

  • کاهش پرونده‌های حوزه زمین با سنددار شدن اراضی
  • ۱۷۱ نفر از زندانیان استان بوشهر به مرخصی رفتند
  • تردد خودروها در محورهای ورودی استان بوشهر ۶ درصد کاهش دارد
  • تردد خودروها در ورودی های خراسان رضوی هشت درصد کاهش یافت
  • استفاده از ظرفیت قانونی برای کاهش جمعیت کیفری در زندان‌های بوشهر
  • کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان بوشهر
  • سرقت در استان سمنان ۱۰ درصد کاهش یافت
  • بارش‌ها در ایران ۲۱ درصد کاهش یافت/کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اصفهان ۱۵ درصد کاهش یافت
  • تلفات ترافیکی ۲۸ درصد کاهش یافته است