Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@22:28:05 GMT

مشکل اصلی بازار تخم مرغ کجاست؟

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۶۲۶۵

مشکل اصلی بازار تخم مرغ کجاست؟

عضو اتاق بازرگان تهران می‌گوید بر خلاف برخی دیدگاه‌ها، مشکلات بازار تخم مرغ چندان پیچیده نیست و فقط به تصمیم درست دولت احتیاج دارد.

مهدی معصومی اصفهانی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: این که ما در رابطه با مشکلات صنعت مرغداری و تولید تخم مرغ سخنرانی‌های طولانی کنیم و وعده اصلاح بدهیم نشان از آن دارد که ما شناخت درستی از این بازار نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این حوزه با یک منطق بسیار ساده عمل می‌کند، اگر مواد اولیه لازم تامین شود، تولید صورت خواهد گرفت و اگر تامین نشود، تولید انجام نمی‌شود. تمام بحث به همین سادگی قابل جمع بندی است.

وی با بیان اینکه فعالان صنعت مرغ اساسا در تصمیمات نقش و سهمی ندارند، بیان کرد: در ایران میزان تولید را وزارت جهاد کشاورزی مشخص می‌کند، قیمت گذاری و نظارت در اختیار وزارت صمت است و ارز را نیز بانک مرکزی تامین می‌کند. اگر ما می‌بینیم که نظم بازار بر هم ریخته یا قیمت‌ها تغییرات داشته‌اند ارتباطی با مرغداری که در یک روستا تولید محصول می‌کند ندارد، بلکه اشکال در حوزه تصمیم گیری بوده است.

این فعال صنعت مرغ و تخم مرغ با بیان اینکه در ایران بخش قابل توجهی از مواد اولیه حوزه مرغداری وارداتی است، بیان کرد: وقتی ارز موردنیاز تامین نمی‌شود یا هزینه دریافت این مواد اولیه بالا می‌رود، قیمت‌ها در بازار رشد می‌کنند و اگر قصد کاهش قیمت‌ها داریم باید مشکلات موجود در تامین ارز مواد اولیه برطرف شود. این مسئله هم تماما به تصمیمات دستگاه‌های دولتی و لزوم هماهنگی میان این ارگان‌ها مربوط است.

معصومی اصفهانی ادامه داد: اگر دولت توان تامین ارز را ندارد، باید ظرفیت تولید پایین بیاید. در چنین فضایی ضمن پذیرش هزینه تعطیلی واحد‌های مرغداری، باید با کاهش قابل توجه تولید نیز مواجه شویم، اما اگر بناست ظرفیت‌های فعلی حفظ شود، تنها برطرف کننده مشکلات امروز تامین مواد اولیه و ارز لازم برای آنهاست و این بازار تنها در چنین شرایطی به ثبات می‌رسد.

به گزارش ایسنا، در طول روز‌های گذشته افزایش قیمت تخم مرغ، گمانه زنی‌های فراوانی را درباره آینده این بازار ایجاد کرده است. با توجه به اهمیت این محصول در سبد غذایی اقشار کم درآمد، رشد قیمت آن می‌تواند برای آن‌ها مشکل ساز شود. لینک کوتاه: asriran.com/0038Q5

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بازار تخم مرغ مواد اولیه تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۶۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی از تبدیل بخش ترکمانچای به شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، تراب محمدی ضمن اعلام این خبر گفت: این اقدام در راستای سیاست محرومیت زدایی دولت سیزدهم و رعایت عدالت در جهت ارائه خدمات بهتر به مردم شریف منطقه و با توجه به پیگیری‌های اهالی بخش ترکمانچای با رای هیات دولت انجام گرفت.

وی اضافه کرد: فرایند لازم برای ایجاد فرمانداری ترکمانچای در سه ماه آینده انجام خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: اقدامات کارشناسی لازم برای انجام این مهم توسط کارشناسان معاونت سیاسی استانداری آذربایجان شرقی و همچنین با نظر مساعد کارشناسان تقسیمات کشوری وزارت کشور در چندین مرحله بررسی و انجام شد.

وی بیان کرد: لازم می‌دانم از زحمات وزیر محترم کشور و هیات محترم دولت در این زمینه سپاسگزاری کنم. 

وی یادآوری کرد: ضمنا چندین بخش دیگر از جمله مهربان در حال تبدیل به شهرستان هستند و کار‌های کارشناسی مرتبط با آنها در حال انجام است.

شهرستان ترکمانچای با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت در فاصله حدود ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع شده است.

ترکمانچای شهر آلبالو‌ها

با شنیدن نام روستا یا بخش ترکمانچای شاید ناخودآگاه تاریخ دوره قاجار و منعقد شدن قرارداد ترکمانچای بین ایران و روسیه در زمان عباس میرزا در ذهنمان مرور شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با شنیدن نام روستا یا بخش ترکمانچای شاید ناخودآگاه تاریخ دوره قاجار و منعقد شدن قراداد ترکمانچای بین ایران و روسیه در زمان عباس میرزا در ذهنمان مرور شود، ولی جاذبه‌های دیگری هم در این روستا وجود دارد که در این گزارش می‌توانید ببینید. 

با دیدن این تابلو یاد تاریخ دوره قاجار و عهدنامه ترکمانچای افتادم. با عبور از چند پیچ جاده در دامنه‌های کوه بزقوش روستای ترکمانچای نمایان شد.

روستا یا بخش ترکمانچای در شهر میانه استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است. چشمه‌ها رگ حیات روستا هستند که همراه با خاک حاصلخیز اراضی مستعدی برای کشاورزی فراهم شده است.

در مسیر جاده برخی از مردم روستا مشغول دامداری، برخی مشغول کشاورزی و در دامنه‌های کوه‌ها عشایر دشت مغان در مسیرکوچ برای ییلاق اتراق کرده بودند. مردم این روستا تا روستا‌های اطراف رود ارس در مرز ایران و کشور ارمنستان و کشورآذربایجان مردمانی خودکفا درحوزه دامداری، باغداری و کشاورزی هستند.

بعد از گذر از گندمزار‌های زیبا باغات این روستا به خصوص باغ‌های آلبالو که درهر کوچه و خیابانی کاشته شده بود توجه هر بیننده‌ای را به خودش جلب می‌کرد.

علاوه بردامداری و کشاورزی، باغداری پیشه مردمان ترکمانچای است، اما درخت آلبالو درحیاط خانه ها، بلوارها، خیابان وهرکوی و برزنی به وفور دیده می‌شد. درخت آلبالو به صورت سنتی در ترکمانچای و روستا‌های اطراف این بخش مانند غریب دوست و ... کاشته می‌شود بطوریکه نهال و میوه آلبالو فروشی نیست و مردم به اندازه مصرف از این محصول استفاده می‌کنند.

در کنارجاذبه‌های طبیعی، فرهنگ و مهمان نوازی مردم این روستا وروستا‌های همجوار خاطره دل نشینی را درصفحه تاریخ ذهن به یادگار می‌گذارد.

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت
  • ۱.۵ میلیون تن شیرخام به بازار‌های هدف صادر می‌شود
  • (ویدیو) رویا کجاست؟
  • فروش خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی!
  • خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی فروخته می‌ شوند!