Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: رئیس جمهور در دوران تبلیغاتی خود راهکارهایی داد و گفت کلید حل مشکلات را دارد که باید به وعده‌های خود عمل کند،انتظار داریم وعده‌ها در عمر باقی مانده دولت عملیاتی شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، به دوازدهمین حکمت سوره اسراء یعنی «اصل کرامت انسان»، اشاره کرد و اظهار داشت: شرافت و کرامت انسان‌ها به تعداد آن‌ها نیست، بلکه خداوند ظرفیتی در وجود انسان‌ها قرار داده که این ظرفیت اندازه تمام انسان‌ها است لذا می‌فرماید اگر کسی انسانی را بی‌جهت بکشد انگار تمام انسان‌ها را کشته است و این بخاطر ظرفیت بالای انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انسان‌ها بدانند خداوند چه ظرفیتی در وجود آن‌ها قرار داده است، ادامه داد: قدر خود را بدانید و بدانید که خداوند از ظرفیت خود در وجود شما قرار داده است و یک نفر از شما اندازه تمام انسان‌ها ارزش دارد، در این میان می‌توان به پاسخ امام صادق(ع) در پاسخ به این سوال که ارزش انسان بالاتر است یا ارزش ملائکه؟ اشاره کرد که حضرت در پاسخ به این سوال به سخن امام علی(ع) اشاره و می‌فرمایند: خداوند در ملائکه عقل قرار داد اما شهوت قرار نداد، در چهارپایان شهوت قرار داد و عقل قرار نداد اما در وجود انسان‌ها هر دو را قرار داده است لذا از میان انسان‌ها هرکدام که عقلش بر شهوتش غلبه کند از ملائکه بالاتر است، پس ارزش انسان‌ها بر ملائکه مشروط است.

امام جمعه شهرکرد: شعور حسینی در محرم امسال به خوبی نشان داده شدامام جمعه شهرکرد: رزمایش کمک مؤمنانه در جامعه وحدت می‌آفریندامام جمعه شهرکرد: با افشاگری از اختلاس و تحریف جلوگیری شود

امام جمعه شهرکرد گفت: هر انسانی می‌تواند درجه اعلایی از ایمان را کسب کند لذا خداوند می‌فرماید اگر یک انسان را بکشید انگار تمام انسان‌ها را کشته‌اید و در ادامه می‌فرماید مراقب باشید خون نریزید و برای انسان‌ها ارزش قائل شوید.

نکونام بیان کرد: انسان مومن و شایسته کسی است که در همه حالات مغلوب شهوت و قدرتش نشود و عقل در همه حالات بر او غالب باشد تا به کمال برسد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به آغاز هفته دفاع مقدس و چهلمین سالگرد بزرگداشت دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: دفاع مقدس یک مجموعه ذخیره‌‌ای برای ما فراهم کرد و ما نیز سال‌ها است از این ذخیره استفاده می‌کنیم، این ذخایر برای نسل‌های آینده سازنده و آموزنده است زیرا که همه این موارد را از حضرت امیر و اهل بیت(ع) آموخته و عملی کرده‌ایم، آموختیم که مرگ در این راه کسب عزت است و حیات با خواری و ذلت، مرگ خفت‌آور است.

وی با اشاره به اینکه مردم در آن ایام اجازه ندادند دشمن به اهدافش برسد، تصریح کرد: فتنه‌های دشمن به جایی نرسید لذا تصمیم گرفت وارد جنگ شود و به توانمندی‌های صنعتی، نظامی، سیاسی، اقتصادی مردم آسیب بزند تا بتواند به اهدافش برسد و با این خیال خام جنگ را آغاز کرد اما ملت ایران تحت رهبری یک انسان حکیم و پرورش یافته در مکتب اهل بیت توانستند همه خواب‌های آشفته را بی‌تأثیر گذارند، خود را توانمند کنند و اندوخته‌هایی را ذخیره کنند که امروز از همه ذخایر استفاده می‌کنیم و هر روز زنده‌تر می‌شوند همچنین باید تلاش کنیم این ذخایر را زنده‌تر کنیم و نگذاریم دشمن آن‌ها را از ما بگیرد.

امام جمعه شهرکرد خطاب به مسئولان گفت: این مردم با این سرمایه‌ها، صلابت، ایستادگی‌ها و استقامت‌ها انصافا سزاوار خدمت و کار سالمانه‌اند که نباید در اثر کم کاری و بی‌تدبیری با مشکلات اقتصادی و گرانی، بی‌سروسامانی و بازارهای رها مواجه شوند، اخیرأ رئیس جمهور به گرانی‌های شکننده اعتراف می‌کند و راه‌کار پایش را ارائه می‌دهد که این سوال مطرح می‌شود متولی این پایش غیر از دولت و وزرا کیست؟ این هماهنگی را باید وزرا و هیئت دولت عملیاتی کنند و جلسات سران قوا نیز برای همین است و گفتنِ مدام این مشکلات برای مردم و عدم دیدن آثار بهبودی در زندگی مردم، ضعف منتخبین مردم است و این ضعف نباید متوجه جایگاه‌های دیگر شود. 

نکونام بیان کرد: خود منتخبین باید مطابق منویات رهبری کارها را پیش ببرند و مشکلات را حل کنند که الان متاسفانه این اقتدار و هماهنگی‌ها وجود ندارد و رهایی در بسیاری از امور مشاهده می‌شود و نتیجه آن بی‌سامانی قیمت‌ها در دلار، ارز و طلا و اوضاع نابسامان معیشتی مردم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: مردم خطاهای دشمن را درک می‌کنند اما از منتخبین خود انتظار دارند که درست، محکم و بدون اتکا به دشمن مشکلات داخلی را حل و فصل کنند که شدنی است. رئیس جمهور در دوران تبلیغاتی خود راهکارهایی داد و گفت کلید حل مشکلات را دارد که باید به وعده‌های خود عمل کند و خطاها را گردن دیگران نیندازد، این انتظارات مردم است که انتظار داریم وعده‌ها در عمر باقی مانده دولت عملیاتی شوند زیرا که بعضی‌ها واقعا بد زندگی می‌کنند.

وی به رعایت دستور العمل‌های کرونایی توصیه کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط مناسب نیست لذا فاصله‌گذاری‌ها و پروتکل‌ها را رعایت و جمع‌های در هم تنیده را تعطیل کنید اگر بدانیم نماز جمعه هم ضرر دارد این را هم تعطیل می‌کنیم، هرچند که در گذشته چند هفته‌ای نیز تعطیل شد اما با شرایط مصلی می‌بینیم که مضر نیست اما در شهرهای دیگر اوضاع باید کنترل شود.

انتهای پیام/7540/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه شهرکرد تمام انسان ها قرار داده وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۶۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه کیش بر اهمیت روز جهانی قدس امسال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز در جلسه هماهنگی برنامه‌های لیالی قدر و روز جهانی قدس گفت: دستگاه های اجرایی شرایط حضور مردم و بهره مندی از برنامه های شب های قدر را فراهم کنند و رسانه‌ها نیز حضور معنوی مردم را به خوبی انعکاس دهند.

امام جمعه کیش با محکوم کردن جنایات بی سابقه رژیم غاصب صهیونیستی در نوار غزه گفت: امروز شاهد هستیم مردم جهان، جنایات صهیونیست‌ها در غزه را محکوم می‌کنند و هتک حرمت‌هایی که در بیمارستان شفا رخ داده است ماهیت این رژیم را نمایان کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز گفت: مردم همیشه در صحنه جزیره کیش امسال با حضور پر شور در راهپیمایی روز جهانی قدس با حمایت از مقاومت فلسطین، همبستگی خود را با مردم غزه نشان خواهند داد.

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، از ساعت ده و سی دقیقه و از میدان المپیک آغاز می شود و راهپیمایان به سمت مصلی کیش حرکت می کنند.

ناوگان حمل و نقل عمومی کیش نیز شرکت کنندگان در مراسم را رایگان جا به جا می‌کند.

دیگر خبرها

  • عصبانیت شدید امام جمعه شیراز: اگر نمی‌توانید مساجد نصیرالملک و وکیل را اداره کنید، خودم مدیریت کنم
  • تاکید امام جمعه کیش بر اهمیت روز جهانی قدس امسال
  • دیدار مداحان و شعرای آیینی با امام جمعه شهرکرد
  • آمریکا: عملیات نظامی محدود در رفح می‌تواند رهبران باقی‌مانده حماس را از بین ببرد
  • توصیه امام جمعه کرمان به رانندگان و مسافران نوروزی + فیلم
  • وعده رفع تورم و بیکاری در کردستان
  • استقبال از نمایشگاه قرآن بیش از حد انتظار بود
  • تملکات پروژه قبرستان نو قم به ۸۲ مغازه رسید / ضرب‌الاجل تا پایان فروردین برای مالکان
  • مردم و دولت برای رفع مشکلات اقتصادی کمر همت ببندند
  • انگلیس، چین را به حملات سایبری متهم کرد