Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سید محمد سعیدی در سخنان آدینه‌ای خود که به  صورت مجاز انتشار یافت ، تاکید کرد: امروز وظیفه همه ماست با استحکام بخشی پایه های اعتقادی خود بر اساس درس‌آموزی از معارف دین از جمله صحیفه سجادیه، و پیروی از رهبر معظم انقلاب به وظیفه دینی و شرعی خود عمل کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با بیان ویژگی ها و زندگی گهربار امام سجاد(ع) گفت: ایشان کارهایی که پس از شهادت پدر بزرگوارشان امام حسین(ع) انجام دادند، همه آنان در راستای کسب رضای پروردگار به عنوان عبادت خداوند متعال و نیز ناامیدسازی دشمن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امام زین العابدین(ع) رمزگشایی از حقایق تحریف شده اسلام در همه عرصه ها به ویژه در حوزه امامت و خلافت که توسط بنی امیه انجام شده بود؛ و نیز مسئولیت بسیار مهم، تاثیرگذار و افشاگرانه در تبیین و تفسیر حادثه کربلا به همراه حضرت زینب کبری(س) داشتند.  

وی با اشاره به مسئولیت سخت و دشوار امام سجاد(ع) در دوران خفقان شدید بنی امیه گفت: در آن دوران امام سجاد(ع) متناسب با زمان و مکان؛ از یک سو به بیان مساله رهبری، امامت، لزوم شناخت و بیان و توضیح نشانه های امام عادل و حجت خدا و از سوی دیگر معرفی رهبران مفسد و ستمگر به مردمی که دچار غفلت شده بودند، می پرداختند.   

نماینده ولی فقیه در استان قم افزود: امام سجاد(ع) مردم را به وظایف خودشان آشنا کردند و برای اصلاح جامعه آن روز فراخواندند و تفکر اصیل اسلامی را برای جامعه تبیین کردند تا زمینه ایجاد یک اصلاح و حکومت اسلامی را، ولو در درازمدت فراهم کنند.  

وی با بیان اینکه باید مردم آگاه و آشنا شوند، گفت: روشی که امام سجاد(ع) پی گرفته بودند، روش مستمر اولیای الهی از پیامبران و جانشینان آنان در طول تاریخ بوده است؛ البته ممکن است که مردم این هدایت ها را بپذیرند و یا نپذیرند، چون دنیا دار اختیار و امتحان است و مردم باید بر اساس انتخاب به راهی وارد شوند و امام سجاد(ع) این کار را انجام دادند.

وی تصریح کرد: خطبه های امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) در کوفه و شام یکی از جریان های روشنگرانه ای بود که توانست، بنی امیه و یزید را رسوا کند و موجب تحول عظیمی در مردم شد؛ و تغییر و تحولی ایجاد شد که جریان ها و قیام های بعدی برخی از مردم و گروه ها نشانگر و نتیجه این حرکت بود.

وی افزود: در چنین شرایطی بزرگ ترین و مهم ترین مسئولیت امام سجاد(ع)، احیای اسلام ناب محمدی(ص) و تبیین جایگاه امامت و رهبری اهل بیت(ع) بود و با جهالت سیاسی و مذهبی و تحریف های بنی امیه مبارزه و مجاهدانی را در عرصه های مختلف تربیت می کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: امام سجاد(ع) همواره در بین مردم، حماسه کربلا و مظلومیت حضرت سیدالشهدا(ع) را یادآوری و ستم های بنی امیه و یزیدیان را افشا می کردند.

وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) به مردم می خواستند بفهماند که انسان در راه حق باید جانفشانی و جهاد کند، گفت: امام زین العابدین(ع) به فرهنگ جهاد و شهادت، و ترویج و تبیین ابعاد این مکتب می پرداختند و راه خدا را به مردم نشان می دادند.

وی با اشاره به عظمت کتاب «صحیفه سجادیه» از امام چهارم(ع) گفت: دعاهای امام سجاد(ع) در واقع رویدادهای عصر ایشان است که در قالب دعا، این ها را تفسیر و تبیین کرده اند و راه حل برون رفت از مسائل و مشکلات را در قالب دعا به مردم نشان می دادند.

وی گفت: ائمه اطهار(ع) در زمان ها و شرایط متفاوت با انسان و مکتب های مختلفی روبرو بودند و برای هریک از این رویدادها متناسب با آن راهکار و برنامه داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان قم همچنین با بیان اینکه نتایج کارهای امام سجاد(ع) در آینده و عصر ما به خوبی ظاهر شد، اظهار داشت: امور فرهنگی و اموری که به ساخت و ساز روحیه مردم برمی گردد، زمانبَر است.

برچسب‌ها امام سجاد قم سید محمد سعیدی امام حسین (ع)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام سجاد قم سید محمد سعیدی امام حسین ع امام سجاد قم سید محمد سعیدی امام حسین ع اخبار کنکور امام سجاد ع بنی امیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۶۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال یک دستور عملیاتی است

حجت الاسلام علی خاتمی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان گفت: مسوولان باید در خصوص تحقق مشارکت مردم در تولید، طرح بدهند.

وی ادامه داد: ریل گذاری برای تحقق شعار سال وظیفه مهم مدیران و صاحب نظران است.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: تبیین و اهمیت این موضوع به صورت مکرر بیان شده و نیاز است تا نتیجه اقدامات و فراهم کردن زمینه ها پیگیری شود.

حجت الاسلام خاتمی بر لزوم تشویق جوانان به فرزند آوری تاکید و اظهار کرد: اصل تشویق، رفع نگرانی هایی است که جوانان مطرح می کنند، از طرفی نگران معیشت بودن شک کردن به وعده خدا برای روزی رسانی به بندگان است.

وی به عملیات وعده صادق و موفقیت آن اشاره کرد و گفت: در این خصوص دوست و دشمن به اقتدار ایران اعتراف کردند از این رو نباید بگذاریم این موضوع فراموش شود.

امام جمعه زنجان گفت: عملیات وعده صادق که پاسخ مشروع ایران بود، حس غرور ملی را تقویت و دل مردم را شاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • موفقیت های سپاه مرهون ولایتمداری است
  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • سردار سالاری: عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست