Web Analytics Made Easy - Statcounter

طراحی و اجرای مسجد ثامن یکی از جاذبه های این منطقه در مرکز شهر، با زمینی به مساحت 1500 مترمربع در سه طبقه به عنوان "مرکز بین المللی اسلامی کیش" در ایام دهه مبارک فجر افتتاح می شود.

به گزارش پول نیوز، غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش شامگاه پنجشنبه 27 شهریور طی بازدید از طرح عمرانی مسجد ثامن در جریان امکانات تاسیساتی شامل سه سیستم هوای تازه، چیلر، سیستم های "وی ای اف"،اعلام و اطفاء حریق، طرح گچ بری ها با استفاده از هنر معماری داخلی و کتیبه هایی که توسط اساتید برجسته کشور آیه های زیر گنبد به خط ثلث کار شده است قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با ابراز خرسندی از تحقق یافتن یک رخداد بزرگ در فضای بسیار فاخر و ارزشمند از نظر معماری و نوع نگاهی که در مسجد ثامن جزیره کیش به کار گرفته شده است گفت: ساخت این مجموعه سیاسی و عبادی و ماندگار، یک اثری ارزشمند و مورد اهتمام اقشار مختلف جامعه داخلی و خارجی است و مشتاقان بسیار زیادی را به خود جذب خواهد کرد.
مظفری با بیان این که نوع هنر معماری از جمله کتابی که تدوین می شود توجه اساتید و دانشجویان معماری را به خود جلب و کارکرد این مرکز را برجسته تر خواهد کرد اظهار داشت: باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت این مرکز بین المللی اسلامی کیش پیش بینی و قابلیت اجرا داشته باشد.
وی تصریح کرد: خاص بود این منطقه و مسجد ثامن یکی از ویژگی های بارزی هست که در کنار هم قرار گرفتند و کارکرد این مسجد با هدف خداشناسی فراتر از کارکرد "مرکز بین المللی اسلامی کیش" است و طبیعتا برای چند قرن آثار و تبعات مثبت آن در جامعه ماندگار خواهد بود.
غلامحسین مظفری تدوین اساسنامه را پایه اصلی ساختار و بهره برداری مرکز بین المللی اسلامی کیش بر شمرد و افزود: پتانسیل و ظرفیت هایی که این منطقه دارد می توانیم با بهره گیری از نظر و تجارب شخصیت های برجسته کشوری با برگزاری 4 برنامه ملی به صورت منظم و مدون در هر فصل از سال رخدادهای بین المللی را سالانه در این منطقه به ثبت برسانیم.
مظفری با بیان این که با تدوین برنامه های سالانه جایزه ای نیز در نظر گرفته خواهد شد که آثار آن بلند مدت باشد خاطر نشان کرد: آثار مثبت این اقدام مهم تمام مناطق دنیا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
حجت الاسلام و المسلمین رستگاری مشاور مذهبی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از غلامحسین مظفری مدیرعامل این سازمان به عنوان شخصیت اجرایی و فرهنگی و از نیشابور مهد فرهنگ، عبادی و دینی یاد کرد و گفت: نماز جمعه و مساجد دارای مخاطب های خاصی از جمله دانشگاهیان، شخصیت های علمی و مسئولین دستگاه های اجرایی مستقر در این منطقه و از درجات علمی و تجاربی برخوردارند که متفاوت از فضاهای دینی هست و نیاز به یک پویش بیشتر و به روز بودن مباحث معرفتی است و باید با یک زبان روز آن چه از معارف اهل بیت است ارائه شود.
رستگاری با اشاره به حدیثی از حضرت امام رضا(ع) اظهار داشتند: معارف ما زیبا، دلنشین و تاثیر گذار است، اگر حقیقت معارف بیان شود مردم در هر قشر و جمعیتی که باشند جذب خواهند شد.
وی با بیان این که بودجه این فضا با این امکانات و معماری از ظرفیت های کارشناسان سطح بالای کشور و خارجی از جمله در خصوص نور پردازی این ساختمان استفاده شده است افزود: طبق دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مبنی بر این که تمام هزینه های این مجموعه پرداخت خواهد شد؛ براساس اساسنامه نیز با کمک های مردمی و سازمان می توانیم این پروژه را به سر انجام برسانیم.
حجت الاسلام و المسلمین رستگاری خاطر نشان کرد: "مرکز بین المللی اسلامی کیش"دارای ظرفیت هایی است که می تواند میزبان محافل دینی، مذهبی و علمی در سطوح وسیع باشد.
رستگاری افزود: پسا کرونا تنها مسائل کشور نیست بلکه مسائل دینی هم هست و خیلی مشکلات و معضلاتی با مناظرات امام رضا در این فضا با مذاهب و ملل مختلف برگزار، مطرح و بحث خواهد شد.
مشتاق مشتاقی سرمایه گذار این مجموعه ضمن تشکر از حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش، هدف از احداث این مسجد را غیر از بعد تعهدی، سیاسی و عبادی، به عنوان سنبل، نمونه و المان معماری اسلامی در این منطقه برشمرد و گفت: طراحی که در این سازه پیش بینی شده است تا چند قرن این مجموعه دوام خواهد داشت، بخاطر این که صرفا مسجدی نباشد که طبق سنتی که در کشور رایج است فعالیت کند بلکه مسجد زنده باشد و حتی کسانی که قصد اقامه نماز ندارند بتوانند از ظرفیت ها و معماری به کار رفته در این مجموعه دیدن کنند.
مشتاقی با اشاره به این که اساسنامه "مرکز بین المللی اسلامی کیش" با نظر اساتید تدوین شده است افزود: با توجه به حضور مذاهب، ادیان، قومیت های مختلف و همچنین مسافران و گردشگران خارجی و داخلی در این منطقه تلاش بر این هست که از نخبگان کشور، از حوزه دانشگاه دعوت شوند و این مرکز بستری برای برگزاری برنامه هایی در سطح منطقه ای و بین المللی باشد.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته و پیشرفت عملیات اجرایی مسجد ثامن گفت: تا کنون توسط 820 هزار نفر ساعت، هزار متر گچ بری در این فضا و 10 هزار متر به اضافه ۳۰۰ تن کوپ و برش قطور تر سنگ ها کار شده و حدود 250 تن نبشی، میله گرد و آهن کشی برای زیر کار این سنگ ها استفاده شده است و ورودی های اصلی از چوب ساج برمه است و بخشی از عمارت تهیه شده و چوب درب های داخلی از چوب ساج آفریقا به میزان 23 متر مربع استفاده شده است.
مشتاق مشتاقی در خصوص حجاری هر قطعه سنگ که 25 روز به صورت 24 ساعته زمان می برد اظهار داشت: با سیستم های رباتیک و سی ان سی تلاش ما بر این بود که تا دهه مبارک فجر این ساختمان آماده بهره برداری باشد و هدف این هست سبک معماری و مسجد سازی را در ایران عوض کنیم و از یک حالت تکراری به یک طرح جدید اجرایی شود.
سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، با بیان این که قبل از اجرای طرح مسجد مراکز بزرگ اسلامی هانبورگ، لندن، واشنگتن و وین را مورد مطالعه قرار دادیم و گزارشی تهیه و در اختیار دست اندرکاران این مجموعه قرار گرفت گفت: ویژگی های که انها داشتند، معضل زیست مسلمانی را در دنیای متجدد تا حدود بسیار زیادی حل کردند و همین نکته ای که اشاره شد باید پیش بینی های لازم در خصوص مرکز نو اندیشی دینی انجام شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: منطقه آزاد کیش جزیره مسجد افتتاح فجر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مسجد ثامن ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۶۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید

نوبخت اژدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی استان برای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» آغاز شده و در گام نخست در راستای تحقق این شعار تعداد 147 طرح تکمیل به بهره برداری خواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: این طرح ها در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند.

اژدری افزود: با بهره برداری از این طرح ها برای تعداد 450 نفر به صورت مستقیم و برای تعداد 900 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و به میزان ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن به توان تولید استان اضافه خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به رویکرد افزایش ظرفیت واحد های تولیدی استان اردبیل افزود: بررسی ها نشان می دهد تعداد 29 طرح شرایط فنی و کارشناسی لازم برای این مهم دارا هستند که قطعا با اتمام این طرح ها نیز برای تعداد 90 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و توان تولید به میزان ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

اژدری بیان کرد: برنامه ریزی های لازم در خصوص تکمیل و بهره برداری از پایاب سد خدا آفرین در سطح ۲۹ هزار هکتار صورت گرفته که پس از بهره برداری از این پروژه کلیدی و مهم به میزان یک میلیون تن به تولید انواع محصولات کشاورزی استان اضافه خواهد شد و برای تعداد 15 هزار نفر نیز به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد .

وی تصریح کرد: توسعه کشت متراکم گلخانه ای را نیز در سال جاری در سطح ۴۱۲ هکتار در دستور کار داریم که امیدواریم با بهره برداری از این طرح ها در سالجاری نیز به میزان ۵۶ هزار تن به میزان تولیدات کشاورزی استان افزوده شده و برای تعداد یک هزارو ۳۷۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل فعالسازی ۳۸ واحد غیر فعال و نیمه فعال، توسعه زیرساخت های شهرک های کشاورزی، احداث باشگاه ورزشی، توسعه کشت متراکم گلخانه ای و ایجاد فرصت های جدید سرمایه گذاری برای جلب و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی را از دیگر برنامه های الویت دار سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای نیل به اهداف شعار سال عنوان کرد.

کد خبر 6063671

دیگر خبرها

  • بهره برداری از سومین جایگاه عرضه بنزین نفت و گاز در شهرستان نیمروز
  • ۱۴۷ طرح کشاورزی امسال در اردبیل به بهره برداری می‌رسد
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • جایگاه عرضه سوخت مشهدی منصوری در منطقه زاهدان به بهره برداری رسید
  • افتتاح مسجد صاحب الزمان (عج) دشت سر آمل
  • بزودی: بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد
  • بهره برداری از مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سبک در اسدآباد
  • بهره‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم
  • بهر‌ه‌برداری از سامانه هوشمند شبکه آب شهر قشم