Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

​رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش قیمت مسکن طی سال های اخیر، گفت: برای افزایش قدرت خرید مردم باید ۷۰ درصد مبلغ واحد مسکونی وام پرداخت شود. 

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به افزایش قیمت مسکن در چند سال اخیر و تأثیر این مسئله در کاهش معاملات مسکن، اظهار کرد: در شرایط کنونی مردم از قدرت مالی کافی برای خرید مسکن برخوردار نیستند، این موضوع به دلیل افزایش چشمگیر قیمت ها در این مدت است و عملا خانوارها به ویژه زوج های جوان توان تأمین مسکن را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان این که بخش قابل توجهی از معاملات مسکن توسط دلالان و خریداران سرمایه ای صورت می گیرد و خریداران واقعی در این عرصه به کنار رفته اند، افزود: دولت باید سازوکارهای لازم برای تأمین مسکن را طراحی کند، مهم ترین راهکار برای تأمین مسکن خریداران واقعی، مدیریت بازار مسکن و تعدیل قیمت ها با افزایش میزان تولید و متعادل کردن نظام عرضه و تقاضاست.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای کوتاه مدت، افزایش قدرت مالی خریداران واقعی است، از این رو دولت می تواند در این عرصه نسبت به افزایش سقف تسهیلات مسکن و کاهش سود وام ها اقدام کند، در تمام کشورها تسهیلات مسکن حدود 70 درصد از قیمت مسکن را پوشش می دهد، اما در کشور ما با وام ارائه شده نمی توان خانه خریداری کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این که دولت و بانک های عامل باید روشی و مکانیزمی را اجرایی کنند تا تسهیلات خرید مسکن به خریداران واقعی برسد و دلالان در این عرصه نفعی نبرند، اضافه کرد: برخی می گویند افزایش میزان وام موجب گرانی و تورم در بازار می شود، اما به نظرم ابعاد مثبت این مسئله بسیار بیشتر از نکات منفی آن است، هر چند که با مدیریت ارائه تسهیلات به خریداران واقعی و نیازمند این مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: قیمت مسکن خریداران واقعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۶۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، یاور عسکری با اشاره به افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در استان، گفت: در روش اول که براساس تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و ماده ۶۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می‌شود، مزدوجین سال ۱۳۹۹ به بعد درصورتیکه بدون فرزند هستند، تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان، فرزند اول ۱۶۰ میلیون تومان و فرزند دوم ۱۹۰ میلیون تومان با نرخ کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله اعطا خواهد شد.

وی افزود: همچنین برای فرزند سوم به بعد نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه مسکن، ساخت یا خرید مسکن با مدت بازپرداخت ۲۰ ساله اعطا می‌شود.

عسکری درخصوص روش دوم اعطای تسهیلات مسکن که درحال حاضر در شبکه بانکی درحال اجراست، می‌گوید: متقاضی باید ابتدا در سامانه جامع طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کند و پس از طی کردن مراحل لازم، به شبکه بانکی معرفی خواهد شد.

مدیر شعب بانک مسکن در خوزستان ادامه داد: مبلغ تسهیلات در استان تهران تا ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نظیر اهواز، آبادان و دزفول در استان خوزستان تا ۱۹۰ میلیون تومان، سایر شهر‌های استان تا ۱۳۰ میلیون تومان و روستا‌ها تا ۴۰ میلیون تومان در قالب ودیعه مسکن قابل پرداخت است.

وی می‌گوید: این تسهیلات با نرخ سود آزاد و مدت بازپرداخت ۵ ساله است.

دیگر خبرها

  • خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • کشنده فاو نور چشمی بازار شد
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • بررسی تحولات قیمتی فاو 460 نشان می‌دهد: کشنده فاو نور چشمی بازار شد
  • نرخ خرید بازار مسکن در تهران؛ خرید مسکن در زمزم با ۲.۵ میلیارد