Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@02:32:20 GMT

مقام آمریکایی: داعش 20 شاخه مختلف در سرتاسر جهان دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۶۴۴۶

مقام آمریکایی: داعش 20 شاخه مختلف در سرتاسر جهان دارد

یک مقام آمریکایی در سخنانی به وضعیت گروهک داعش و القاعده پرداخت و گفت که این گروهک‌ها توانایی بازسازی بالایی پس از هر شکست دارند.

به گزارش مشرق، «کریستوفر میلر» مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا در جلسه استماع روز گذشته (پنجشنبه) در مقابل اعضای کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان آمریکا در خصوص ادامه‌دار بودن خطرات گروههای تروریستی همچون داعش و القاعده پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه العربی الجدید، او گفت که گروههای تروریستی پیش از این بارها نشان داده‌اند که پس از ضربات سنگینی که متحمل می‌شوند، قدرت این را دارند که دوباره سر پای خود بایستند و با تکیه بر کادر متخصصی که در میان فرماندهان رده متوسط خود دارند و همچنین شبکه‌های سری فراگیر دوباره می‌توانند خود را بازیابند.

میلر همچنین گفت که داعش در عراق و سوریه دست به ترور و حملات از طریق پرتاب خمپاره و کاشت مین و پرتاب بمب‌های دست‌ساز می‌زند، به طوریکه در طول ماه مِی گذشته دهها تن از سربازان عراقی طی این حملات کشته و زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید

حمله داعش به یک مرکز امنیتی در دیاله عراق ناکام ماند

تروریست‌ها همچنین با فیلمبرداری از عملیات‌های خود برای مقاصد تبلیغاتی سعی دارند تا چنین الغا کنند که آن‌ها هنوز سازمان‌یافته و فعال عمل می‌کنند، هرچند دیگر خبری از خلافت ادعایی آن‌ها در عراق و سوریه نیست.

این مقام آمریکایی در ادامه گفت که داعش در حال حاضر بر آزادی هزاران تن از عناصر خود به همراه خانواده‌هایشان از زندان‌های واقع در شمال شرق سوریه متمرکز شده است و این در حالی است که هیچ ساز و کار جهانی برای تعیین سرنوشت این زندانیان تروریست وجود ندارد.

مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا سپس مدعی شد که شبکه جهانی داعش در خارج از سوریه و عراق شامل بر ۲۰ گروه می‌شود. به گفته وی عملیات‌های این شاخه‌ها تا کنون نتایج مختلفی در پی داشته، اما در آفریقا قدرتمند ظاهر شده است و اخیرا نیز در نیجریه شاهد حملات سنگین تروریست‌های وابسته به داعش هستیم.

میلر تأکید کرد که داعش تلاش دارد اهدافی را برای حمله در کشورهای غربی تعیین کند اما به ادعای وی اقدامات ضد تروریسم آمریکا تا کنون مانع از عملی شدن این حملات شده است.

او در ادامه به سازمان تروریستی القاعده پرداخت و گفت که با ترور رهبران القاعده، این گروهک ضعیف شده اما همچنان فعال است.

به ادعای میلر، القاعده نیز همچنان مصمم به انجام حملات تروریستی در آمریکا و اروپاست و این القاعده بود که با «محمد سعید الشمرانی»، دانشجوی هوانوردی عربستانی در پایگاه نظامی «پنساکولا» در ایالت فلوریدا هماهنگ بود و به وی دستور شلیک به نظامیان آمریکایی را در دسامبر ۲۰۱۹ داد. در آن حمله سه آمریکایی کشته شدند.

علاوه بر این تروریست‌های القاعده در یمن و آفریقا همچنان فعال و قادر به انجام حملات خونین هستند، اما قدرت تشکیلاتی القاعده در هند و پاکستان به مراتب کاهش یافته است.

به گفته این مقام آمریکایی در افغانستان نیز حضور القاعده به زیر ۱۰۰ تروریست کاهش پیدا کرده و در حال حاضر تمرکز آن‌ها بر این است که زنده بمانند. طبق توافق میان طالبان و آمریکا در فوریه گذشته، طالبان موافقت کرد که مانع از استفاده عناصر القاعده از خاک افغانستان شود.

با این وجود وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز چهارشنبه اعلام کرد که تروریست‌های داعش همچنان روابط مستحکمی با طالبان در افغانستان دارند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین داعش آمریکا القاعده تروریسم مقام آمریکایی تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۶۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک های اسرائیلی به ایران /سی ان ان: ۸ پرواز مسیر خود را تغییر دادند /رویترز: سامانه پدافندی فعال شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رسانه‌های خارجی بامداد جمعه از شنیده شدن صدای انفجارهایی در ایران، عراق و سوریه خبر دادند.

بنا بر گزارش ایرنا، رویترز به نقل از «یک منبع ایرانی» نوشت که یک سامانه پدافند هوایی فعال شده است.

سی.ان.ان نیز مدعی شد که دستکم هشت پرواز مسیر خود را بر فراز ایران تغییر داده‌اند.

شبکه ای.بی.سی نیوز بامداد جمعه به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که موشک‌های اسرائیلی به مرکزی در ایران اصابت کرده‌اند. این خبر را هیچ رسانه معتبری تایید نکرده است.

اسکای نیوز و الجزیره نیز از جمله رسانه‌هایی هستند که به پوشش این خبر پرداخته‌اند.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896913

دیگر خبرها

  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک‌های اسرائیلی به ایران
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک های اسرائیلی به ایران /سی ان ان: ۸ پرواز مسیر خود را تغییر دادند /رویترز: سامانه پدافندی فعال شد
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • نشست مجازی مقام‌های آمریکایی و صهیونیست درباره حمله به رفح
  • نشست مجازی مقام‌ های آمریکایی و اسرائیلی درباره حمله به رفح
  • محمود عباس درخواست دولت بایدن برای تعلیق رای‌گیری عضویت فلسطین در سازمان ملل را رد کرد
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • پیام مقام‌های آمریکایی به صهیونیست‌ها: در صورت تکرار حملات ایران، قادر به مقابله نیستیم