Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار داشت: بر اساس اعلام بانک مرکزی ۱۵هزار و ۳۶۶صادرکننده هیچ ارزی به کشور بازنگرداندند.

به گزارش قدس آنلاین، رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در نشست کارگروه توسعه صادرات خراسان رضوی گفت: این مساله به نحوی در جامعه انعکاس یافت که گویی همه این افراد  دارای کارت بازرگانی فعال بودند در حالی که بیشتر آن‌ها کارت بازرگانی فعال نداشته یا بدون کارت بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
غلامحسین شافعی افزود: از مجموع صادرکنندگانی که ارز به کشور بازنگرداندند پنج هزار و ۱۰۹نفر از افراد حقیقی یا حقوقی کارت بازرگانی داشتند که از این تعداد سه هزار و ۱۸۱نفر از کارت بازرگانی فعال برخوردار بودند و ۱۰هزار و ۲۵۷نفر کارت بازرگانی نداشتند. وی تجربه رفع تعهدات ارزی کشور طی سه دهه گذشته را تلخ دانست و ادامه داد: این روش جز این که صادرکنندگان حرفه‌ای را خانه نشین و صادرکنندگان غیرحرفه‌ای را وارد این زیرزمین کند چیز دیگری نخواهد داشت و اکنون نیز گرفتار آن شده‌ایم. رییس اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار داشت: درخت اقتصاد کشور دچار کرم ریشه خوار شده است، اما متاسفانه در حال حذف شاخه‌های درخت هستیم به جای آن که ریشه را درمان نماییم و باید برای درمان ریشه مسائل به دنبال اتخاذ سیاست‌های مطلوب باشیم. شافعی در مورد راه‌آهن خواف – هرات نیز اظهار داشت: گمرک ایران آماده است تا گمرکات مرزی را به بخش خصوصی واگذار کند و الگوی ترکیه را در ایران پیاده نماید، و فعالان بخش خصوصی در این زمینه باید آماده باشند. وی ادامه داد: کشورهای اطراف ایران به موضوع ترانزیت کالا در کشورمان توجه جدی دارند و اگر به سرعت عمل نکنیم با رقبای سختی در ترانزیت مواجه خواهیم شد. منبع: صداوسیما انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اتاق بازرگانی غلامحسین شافعی قیمت ارز کارت بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۶۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، انتخابات هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه، با حضور حداکثری اعضای این اتاق در محل اتاق ایران برگزار شد که در پایان سه عضو هیات نمایندگان اتاق ارومیه در جمع هیات رئیسه این اتاق مشترک قرار گرفتند.

بر این اساس"مهرداد سعادت دهقان" رئیس کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری ، "محمد رضا رستمی" رئیس کمیسیون صنعت ، "بهنام تاج الدینی" نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه به عنوان اعضای اصلی هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه انتخاب شدند.

دومین دوره انتخابات هیات رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با حضور ۱۵ کاندیدا برگزار شد که مهرداد سعادت دهقان، طاهره توکل نیا، جمشید نفر، محمدرضا رستمی، محمدعلی محمد میرزائیان، مرتضی حاجی آقامیری و بهنام تاج الدینی به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.

 

 

دیگر خبرها

  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • کنفرانس ویدویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان برگزار می‌شود
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!