Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@14:15:47 GMT

آغاز مذاکرات طرف‌های یمنی درباره مبادله اسرا در ژنو

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۶۷۱۱

آغاز مذاکرات طرف‌های یمنی درباره مبادله اسرا در ژنو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نمایندگانی از دولت مستعفی یمن و هیئتی از دولت نجات ملی یمن امروز در ژنو گرد هم آمدند تا تحت نظارت سازمان ملل برای نهایی کردن توافق مبادله 1420 اسیر گفت‌وگو کنند.

به گزارش شبکه المیادین، طرف‌های یمنی در مذاکرات دسامبر ۲۰۱۸ درباره مبادله ۱۵ هزار اسیر توافق کردند، اما از آن زمان مبادله اسرا بر اساس این توافق بسیار محدود بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که بر اساس مذاکرات جاری مبادله اسرا انجام شود، بزرگ ترین مبادله اسرا از زمان تجاوز ائتلاف سعودی به یمن در مارس ۲۰۱۵ تاکنون خواهد بود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: مبادله اسرا یمن مذاکرات ژنو مبادله اسرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه

آمریکا و ۱۷ کشور دیگر خبر دادند طرحی برای آتش‌بس در غزه و آزادی اسرای صهیونیست به جنبش حماس ارائه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید اعلام کرد که ۱۷ کشور از جنبش حماس درخواست می‌کنند که اسرای صهیونیست موجود در غزه را در مقابل «آتش‌بس و بازگشت آوارگان به شمال» آزاد کند.

طبق گزارش العربیه، کاخ سفید اعلام کرد: توافق پیشنهادی برداشتن هرگونه مانع برای بازگشت آوارگان به شمال غزه را شامل می‌شود. این توافق توافق فوری و طولانی مدت در غزه را شامل می‌شود. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان آتش‌بس در غزه وجود دارد اما ما به‌طور کامل از این امر مطمئن نیستیم.

آمریکا همچنین مدعی شده «پاسخ حماس به پیشنهادهای مطرح شده به هیچ وجه تشویق‌کننده نیست».

این در حالی است که حماس باهار تاکید کرده در مذاکرات انعطاف لازم را از خود نشان داده و این رژیم صهیونیستی است که به ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

کاخ سفید همچنین تاکید کرد پیشنهاد مطرح شده به حماس با ضمانت‌های آمریکا قطر و مصر است.

در این راستا، یک مسئول آمریکایی به اکسیوس گفت: اطلاعات به دست آمده در روزهای اخیر نشان می دهد که حماس به دنبال تعویق توافق تبادل اسرا نیست. حماس آماده نشستن بر میز مذاکرات است. شاخص‌ها نشان می‌دهد که امکان پیشرفت در مساله توافق تبادل‌اسرا وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح پیشنهادی آمریکا و ۱۷ کشور دیگر به حماس درباره غزه
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است
  • افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • جهش توسعه در لرستان آغاز شده و نیاز به پیگیری دارد
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • آغاز مذاکرات بایرن مونیخ با رالف رانگنیک
  • شرایط و قیمت فروش دایون اعلام شد + قیمت و شرایط خرید
  • توافق مبادله اسرا؛ تنها راه توقف حمله به رفح
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو