Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@09:07:22 GMT

نویسنده «فارست گامپ» درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۶۸۵۲

به گزارش فارس به نقل از ورایتی، «وینستون گروم» نویسنده فیلم «فارست گامپ» با بازی به یاد ماندنی «تام هنکس» در ۷۷ سالگی درگذشت.

رمان «وینستون گروم» به فیلمی تبدیل شد که در سال ۱۹۹۴ با بازی تام هنکس موفق به کسب ۶ جایزه اسکار شد.

وینستون گروم که رمان «فارست گامپ» او به یک فیلم برنده اسکار در سال ۱۹۹۴ تبدیل شد به سرعت به یک پدیده فرهنگی بین عموم مردم تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارن ویلسون، شهردار شهر فیرهوپ، آلاباما، در پیامی که در شبکه های اجتماعی منتشر کرد، گفت که گروم در این شهر جنوبی آلاباما درگذشت.

ویلسون در فیس بوک نوشت: با اندوه فراوان درگذشت دوست عزیزمان وینستون گروم را به همه تسلیت می گویم ما یک نویسنده برجسته را از دست دادیم.

فارست گامپ (Forrest Gump) فیلم آمریکایی در ژانر کمدی-درام، به کارگردانی «رابرت زمکیس» محصول سال ۱۹۹۴ پارامونت پیکچرز است. فیلم برپایهٔ رمانی به همین نام که توسط «وینستون گروم» در سال ۱۹۸۶ نوشته شده بود ساخته شده ‌است و در آن بازیگرانی چون «تام هنکس»، «رابین رایت»، «گری سینایس»، «میکلتی ویلیامسون» و «سالی فیلد» حضور دارند.

این فیلم چندین دهه از زندگی «فارست گامپ» (با بازی تام هنکس) را نشان می‌دهد، مردی کند ذهن اما مهربان از آلاباما که شاهد چندین رویداد تاریخی مشخص در ایالات متحده در قرن بیستم است و ناخواسته بر آنها تأثیر می‌گذارد.

فیلمبرداری اصلی در اواخر سال ۱۹۹۳، عمدتاً در جورجیا، کارولینای شمالی و کارولینای جنوبی انجام شد. از جلوه‌های بصری گسترده برای تلفیق هنکس در فیلم‌های بایگانی شده و ساخت صحنه‌های دیگر استفاده شد. همچنین موسیقی متن فیلم شامل آهنگ‌هایی است که دوره‌های مختلف فیلم را منعکس می‌کند.

فارست گامپ در تاریخ ۶ جولای ۱۹۹۴ در ایالات متحده اکران شد و نظرات مطلوبی را برای کارگردانی «رابرت زمکیس»، بازی‌های «گری سینایس» و «تام هنکس»، جلوه‌های بصری، موسیقی و فیلمنامه دریافت کرد. این فیلم در گیشه با موفقیت چشمگیری روبرو شد. این فیلم تبدیل به پردرآمدترین فیلم آمریکا در آن سال شد و بیش از ۶۷۷ میلیون دلار در سراسر جهان درآمد کسب کرد و این فیلم را دومین فیلم پردرآمد سال ۱۹۹۴ پس از «شیرشاه» کرد.

موسیقی متن بیش از ۱۲ میلیون نسخه فروش کرد. همچنین فارست گامپ نامزد دریافت ۱۳ جایزهٔ اسکار شد و از این تعداد ۶ جایزه را شامل جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین کارگردانی و جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای تام هنکس را بدست آورد. همچنین نامزد و برنده بسیاری از جوایز دیگر از جمله گلدن گلوب، جوایز فیلم بفتا و جایزه انجمن بازیگران فیلم شد.

منبع: الف

کلیدواژه: وینستون گروم فارست گامپ سال ۱۹۹۴ تام هنکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۶۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاشی کریم اهل بیت(ع) رونمایی شد

حسن روح‌الامین هنرمند نقاش شامگاه دوشنبه (۶ فروردین ماه) در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از نقاشی دیجیتال «کریم اهل بیت علیه السلام» رونمایی کرد و نوشت: «میلاد سبط نبی اکرم، سرور جوانان اهل بهشت، یوسف حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها، امام زمانِ سید الشهدا علیه السلام، حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام را خدمت حجة بن الحسن ارواحنا فداه تبرک عرض می‌نماییم.»

روح‌الامین سال گذشته نیز به مناسبت سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) از تابلوی «نسل بُت شکن» رونمایی کرد. این اثر، رنگ و روغن روی بوم در ابعاد ۲۴۰ در ۲۴۰ سانتی متر است.

پانزدهم ماه مبارک رمضان سالروز ولادت با سعادت امام حسن مجتبی (ع) است که امسال با هفتم فرودین ماه مصادف شده است. امام حسن (ع) را به دلیل صفات و فضایل اخلاقی، سخاوت و بخشش بی‌نظیری که داشت کریم اهل بیت می‌نامیدند. به صورتی که بار‌ها نیمی از مال خویش را به نیازمندان داد.

روح‌الامین هنرمند نقاش و چهره هنر انقلاب اسلامی متولد ۱۳۶۴ در تهران، فارغ‌التحصیل دانشکده هنر دانشگاه شاهد است و پایان‌نامه‌اش حول موضوع عاشورای حسینی است، به همین دلیل بیشترین تابلو‌هایی که تاکنون کشیده، مفهوم عاشورایی دارد. همچنین وی شاگرد مرحوم حبیب الله صادقی بوده است.

کسب جایزه چهره سال هنر انقلاب ۱۳۹۸، جایزه دوم جشنواره هنر‌های تجسمی هنر جوان سال ۱۳۸۵، منتخب مسابقه بین‌المللی ادیان توحیدی سال ۱۳۸۶، جایزه نخست رشته تصویرسازی جشنواره هنر‌های تجسمی هنر جوان سال ۱۳۸۷ و جایزه دوم تصویرسازی جشنواره تجسمی آزادگان سال ۱۳۸۹ از افتخارات این هنرمند است.

روح‌الامین تاکنون نمایشگاه‌هایی را با مضامین دینی و تاریخی در تهران، عراق، پاریس، بروکسل، برلین و مسکو برپا کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

دیگر خبرها

  • گزارشی از نظر منتقدان درباره آخرین کتاب چاپ شده مارکز
  • عبدالله سیدران از دنیا رفت
  • اهدای یک جایزه ویژه به نویسنده «داستان آمریکایی»
  • انگلیس فحاشی به داور را تحمل نمی‌کند
  • عبدالله سیدران نویسنده بوسنیایی درگذشت
  • کتابی که تئوری کودتای رضا شاه بود
  • تلاش نافرجام ناتینگهام فارست برای استخدام مائوریتزیو ساری
  • نویسنده «مار و پله»: از مامور امنیتی پرونده مدینه متشکرم
  • ظریف: اگر استعفاء نمی‌دادم جایزه نوبل می‌بردم!
  • نقاشی کریم اهل بیت(ع) رونمایی شد