Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@19:12:35 GMT

نرخ جدید تخم مرغ اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۶۹۰۱

وزیر جهاد کشاورزی صادرات بی‌رویه را عامل افزایش قیمت عنوان و اعلام کرد که بر اساس نرخ تعیین شده برای هرکیلو گرم تخم مرغ درب مرغداری، قیمت هر شانه تخم مرغ ۱۸۰۰ گرمی برای مصرف کننده حدود ۲۶ هزارتومان خواهد بود. ناطقان: کاظم خاوازی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه بین وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی با موضوع تولید و توزیع کودهای فسفاته گفت: براساس تصمیم اتخاذ شده، قیمت تخم مرغ از درب مرغداری هر کیلو ۱۲ هزار تومان، قیمت برای مصرف کننده هر کیلو ۱۴۵۰۰ تومان و عوارض صادراتی به ازاء هر کیلو ۲۵۰۰ تومان تعیین شد؛ بنابراین قیمت هر شانه تخم مرغ ۱۸۰۰ گرمی برای مصرف کننده حدود ۲۶ هزارتومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر جهاد کشاورزی همچنین وعده داد که با تمهیداتی که در نظر گرفته شده، در روزهای پیش رو، قیمت تخم مرغ کاهش قابل توجهی می‌یابد.

خاوازی با بیان اینکه تولید تخم مرغ در کشور به اندازه کافی است و سالانه یک میلیون و ۳۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که ۶۰ هزار تن آن مازاد بر مصرف داخلی است، گفت: در هفته‌های اخیر، تقاضای صادرات زیاد بوده و صادرات بی رویه بازار تخم مرغ را به هم ریخته و موجب افزایش قیمت شده است.  در همین راستا رئیس جمهوری به معاون اول دستور پیگیری دادند و در نهایت مقرر شد صدور مجوز صادرات تخم مرغ در اختیار وزارت جهادکشاورزی باشد تا بین تولید و صادرات توازن ایجاد شود. منبع: خبر انلاین برچسب ها: نرخ جدید ، تخم مرغ ، بازار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نرخ جدید تخم مرغ بازار تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسید

غلامحسین بهمنی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هر کیلو شکر درب کارخانه ۳۶ تا ۳۶ هزار و ۵۰۰ تومان و در مغازه های خرده فروشی برای مصرف کننده ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان است.

به گفته او، با توجه به پیک مصرف شکر تا شهریور، قیمت شکر با نوساناتی در بازار روبروست که در این ایام با واردات می توان بازار را کنترل کرد.

بهمنی با بیان اینکه سالانه ۸۰۰ هزار تن تا یک میلیون تن شکر مورد نیاز است، افزود: بنابر آمار ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن شکر در تابستان باید وارد شود چراکه در ۶ ماهه نخست سال ۲۴۰ هزار تن در هر ماه مصرف می شود.

دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر گفت: شورای قیمت گذاری نرخ مصوب چغندر قند را ۳ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد که بر این اساس شکر تولید داخل ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان باید قیمت گذاری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • مصرف ماهانه شکر به ۲۴۰ هزار تن رسید
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • صادرات تخم مرغ در فروردین به ۲۰ هزارتن رسید
  • قزاقستان ساخت خط لوله در دریای خزر را بررسی می‌کند
  • صادرات زعفران به ۲۰۰ تن رسید