Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم ایران نزد دفتر سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در نشست شورای حکام گفت: آژانس باید از ریاض بخواهد فوراً موافقتنامه جامع پادمان را به طور کامل اجرا کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، «کاظم غریب آبادی»، نماینده دائم ایران نزد دفتر سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، طی سخنرانی در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، ضمن ابراز نگرانی از عدم اجرای کامل موافقت نامه جامع پادمان توسط عربستان سعودی و سکوت برخی کشورهای مدعی، با اشاره به افشای برخی فعالیت های هسته ای مخفی عربستان، از آژانس و شورای حکام خواست تا اطمینان حاصل کنند که عربستان به تعهدات خود ذیل موافقتنامه جامع پادمان پایبند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غریب آبادی در این نشست با اعلام نگرانی از عدم اجرای کامل موافقت نامه جامع پادمان توسط عربستان سعودی و سکوت کسانی که همیشه در مورد حفظ یکپارچگی رژیم پادمان ابراز نگرانی می کنند، افزود: علیرغم درخواست های مکرر آژانس، تا زمانی که ریاض "پروتکل مقادیر کوچک" فعلی خود را لغو نکند، ابزارهای ضروری راستی آزمایی برای اجرای مأموریت آژانس فراهم نمی شود.

سفیر و نماینده دائم کشورمان با هشدار در این خصوص که عدم اجرای پادمان آژانس در زمانی که عربستان به طور فعال به دنبال برنامه هسته ای است، می تواند منجر به پنهان کردن برخی فعالیت های هسته ای، بدون قرار گرفتن ذیل بازرسی های آژانس، شود، افزود: طبق فعالیت های هسته ای افشاء شده عربستان، کشف ساخت تاسیسات هسته ای بدون اطلاع آژانس، باعث نگرانی جدی است.

این دیپلمات ارشد کشورمان در ادامه با اعلام اینکه داشتن "موافقتنامه پادمانی ویژه" با آژانس از سوی عربستان در حال تبدیل شدن به یک تاکتیک شناخته شده برای طفره رفتن از اجرای کامل و قابل راستی آزمایی تعهداتی که برای اطمینان جامعه بین المللی در مورد صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای لازم است، می باشد، هشدار داد که تاریخ در حال تکرار شدن است و عربستان همان مسیری را می رود که رژیم اسرائیل طی نمود که بر اساس آن وانمود می کند به هیچ تعهدی ملزم نمی باشد، چرا که عضو ان.پی.تی نیست.

غریب آبادی سپس با طرح این موضوع که اگرچه از لحاظ قانونی برخی جنبه های فعالیت های هسته ای قابل اظهار یا راستی آزمایی نیستند، افزود: با این حال، کشورهایی که زنجیره های مختلف برنامه هسته ای را دنبال می کنند، باید تعهدات اساسی تحت ان.پی.تی را که اجرای کامل و موثر موافقتنامه جامع پادمان است، بپذیرند. وی تاکید کرد: آژانس، از جمله شورای حکام، باید برای سعودی ها روشن کنند که پذیرش و پایبندی به تعهدات، ضروری بوده، و در نتیجه، شفافیت و پاسخگویی پیش شرط چنین برنامه ای است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان تأکید کرد آژانس باید از ریاض بخواهد فوراً موافقتنامه جامع پادمان را به طور کامل اجرا کند. وی، همچنین از کشورهای عضو آژانس که همکاری با عربستان سعودی را انتخاب کرده اند، خواست تا ضمن هوشیاری در این خصوص، کاملا به تعهدات مربوطه خود تحت رژیم پادمان آژانس احترام بگذارند و اطمینان حاصل کنند که ابزارهای پادمانی لازم توسط عربستان سعودی قبل از انتقال هرگونه فناوری، مواد و تجهیزات هسته ای، فراهم شده اند.

غریب آبادی در پایان خطاب به نمایندگان دولت های عضو آژانس، گفت: به منظور تضمین اعتبار و یکپارچگی رژیم پادمان و حرفه ای بودن آژانس، اجرای یکپارچه و نه انتخابی ضوابط و مقررات پادمانی لازم است که این موضوع، در بلندمدت به نفع جامعه جهانی نیز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: غریب آبادی موافقتنامه جامع پادمان فعالیت های هسته ای عربستان سعودی نماینده دائم غریب آبادی شورای حکام بین المللی اجرای کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۷۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل آویو دلیلی برای اثبات ادعا‌های خود درباره آنروا ندارد

به گزارش جام جم آنلاین، کمیته تحقیقات مستقل سازمان ملل متحد درباره بی‌طرفی آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی آنروا نتایج این تحقیقات را منتشر کرد.

این کمیته تاکید کرد که رژیم صهیونیستی تاکنون دلیلی را برای اثبات ادعای خود در خصوص ارتباط کارکنان آژانس آنروا با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس یا جنبش جهاد اسلامی فلسطین ارایه نداده است.

بر اساس این گزارش آژانس آنروا به صورت منظم نام کارکنان خود را برای بررسی به مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده است، اما این مقامات هیچ‌گاه هیچ‌گونه نگرانی را نسبت به این افراد ابراز نکرده‌اند.

این کمیته بیان کرد که رژیم صهیونیستی به نامه‌های آژانس آنروا در ماه‌های مارس و آوریل مبنی بر درخواست ارایه نام‌های ادعایی و دلایل از سوی این رژیم پاسخ نداده است.

همچنین بر اساس این نتایج، آژانس آنروا از برخی سازوکار‌ها برای تضمین پایبندی این آژانس به اصول بشردوستانه و بی‌طرفانه برخوردار است.

دیگر خبرها

  • نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • ادعای جدید کریمی قدوسی درباره ساخت کلاهک هسته ای /با موشک کاتیوشا که نمی توان تهدید هسته ای را پاسخ داد /حرف سِری و خاصی نزدم، آژانس هم مطلع است
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی در «اس‌اندپی»کاهش یافت
  • تل آویو دلیلی برای اثبات ادعا‌های خود درباره آنروا ندارد
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد