Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@23:38:48 GMT

تولید روزانه ۱۶ میلیون ماسک در کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۷۰۲۸

به گزارش فارس، غلامرضا حسن پور امروز در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی و کارگاهی تولید انواع ماسک‌های بهداشتی در تبریز اظهار داشت: از ابتدای شروع بیماری کووید ۱۹ ، دائماً در حال رصد و پیگیری تامین مواد اولیه و تولید اقلام بهداشتی در کشور هستیم.

وی ادامه داد: از ابتدای اسفندماه سال گذشته با تشکیل ستاد مرکزی، موضوعات مهم تأمین، تولید، توزیع و نظارت بر محلول های ضدعفونی کننده و ماسک‌های بهداشتی از طریق ویدئو کنفرانس مورد پیگیری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه همزمان با شیوع بیماری در تولید محلول‌های ضدعفونی کننده بخاطر آمادگی واحدهای صنعتی مشکلی وجود نداشت اظهار داشت: دربهمن ماه سال 98 روزانه تنها ۲۰۰ هزار عدد ماسک در کشور تولید می شد.

حسن پور ضمن تشریح اقدامات بسیج اصناف در تولید ماسک گفت : در گام اول تولید ماسک از پارچه های چند بار مصرف با تایید وزارت بهداشت آغاز و در کمتر از یک ماه ۱۰ میلیون عدد ماسک از این نوع تحویل این وزارتخانه شد.

وی اضافه کرد: در مرحله بعدی تبدیل واحدهای صنفی پوشاک به ماسک در دستور کار قرار گرفت و مواد اولیه خاص آنها تامین و ماسک‌های تولیدی در داروخانه‌ها توزیع شد که این اقدام کاهشی شدن قیمت‌ها علیرغم وارداتی بودن بخشی از مواد اولیه تولید ماسک را در پی داشت.

رییس سازمان بسیج اصناف و فعالان اقتصادی کشور با اشاره به ظرفیت واحدهای صنعتی استان آذربایجان شرقی نیز گفت : با توجه به پتانسیل های صنعتی استان انتظار داریم صنعتگران این استان وارد تولید "ملت بلون" و دیگر مواد اولیه ماسک شوند که در این ارتباط حمایتهای لازم، از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی کشور و استان انجام می‌شود.

منبع: الف

کلیدواژه: مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۷۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحا مواد غذایی فاسد در آباده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رئیس مرکز بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آباده گفت: بازرسان بهداشت محیط و کارشناسان شبکه بهداشت مراکز شهری و روستایی این شهرستان ، بیش از چهار تن مواد غذایی، اقلام خوراکی فاسد و لوازم آرایشی، بهداشتی تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز  را از مراکز جمع آوری و در سایت دفن زباله معدوم کردند.
کرم نژاد افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه مواد غذایی تاریخ گذشته یا غیر مجاز، موضوع را به سامانه ۱۹۰ اطلاع رسانی کنند تا با متخلفان برخورد شود.
پژمان حیدری مسئول واحد بهداشت محیط همچنین بیان کرد: کارشناسان بهداشت محیط به صورت شبانه روزی بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و  صنوف عرضه کننده مواد بهداشتی و آرایشی نظارت دارند.
شهرستان آباده در شمال فارس و در فاصله ۲۷۵ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رشد تولید در صنعت شوینده‌ها و محصولات بهداشتی
  • کشف محموله ۵۶۶ کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • امحا مواد غذایی فاسد در آباده
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل