Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@13:22:54 GMT

ترامپ ایران را به حمله تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۷۲۶۶

ترامپ ایران را به حمله تهدید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده که به هر نحوی در پی بهبود محبوبیت رو به کاهش خود در میان آمریکایی‌ها پیش از فرا رسیدن موعد انتخابات ریاست‌جمهوری است، بامداد امروز (جمعه) دوباره به تهدید ایران آنهم بر مبنای گزارش‌ها و اطلاعات غلط پرداخت.

ترامپ طی سخنرانی در جمع هواداران خود در ایالت ویسکانسین، در واکنش به برخی گزارش‌ها مبنی بر تصمیم ایران برای گرفتن انتقام ترور جنایتکارانه سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران تهدید کرد: «ما ضربه‌ای هزار برابر سخت‌تر از چیزی که تا الان به آنها زده‌ایم، وارد خواهیم کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، همچنین مدعی شد در حال حاضر «دستورات مکتوب» خود در این باره را به مقامات و دستگاه‌های مروبوطه داده است. این اظهارات جنگ‌طلبانه از سوی کسی مطرح شود که اخیراً توسط دو قانونگذار اروپایی برای دریافت جایزه صلح نوب، برای نامزدی پیشنهاد شده است.

چند روز پیش نشریه آمریکایی «پالتیکو» بدون هیچگونه مدرکی و صرفاً جهتِ دادن فرصتی به ترامپ برای خودنمایی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر، مدعی شده بود که ایران قصد دارد برای گرفتن انتقام ترور سردار سلیمانی به دست تروریست‌های سنتکام، علیه یک دیپلمات آمریکایی اقدام کند.

بعد از آن بود که رئیس‌جمهور آمریکا در پیام توئیتری، ایران را تهدید کرد.

این در حالی است که مسئولان جمهوری اسلامی ایران نه تنها بارها تاکید کرده‌اند که انتقام ترور سردار سلیمانی در سطحی به همان رتبه انجام خواهد شد بلکه گفته‌اند حتی سر ترامپ نیز به اندازه یک کفش سردار شهید اسلام نمی‌ارزد.

ترامپ در ادامه لحن لحن توهین‌آمیز و صحبت‌های به‌دور از آداب سیاسی و دیپلماتیک خود، «نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا را «دیوانه‌تر از ساس» توصیف کرد و درباره «جو بایدن» رقیب خود در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز گفت: «او حتی نمی‌داند که زنده است!»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین «برنی سندرز» سناتور دموکرات را «دیوانه» خوانده و برای تخریب «کاملا هریس» زوج انتخاباتی بایدن برای معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: «او حتی از برنیِ دیوانه نیز چپ‌تر است. صبر کنید تا ببینید "مایک پنس" در مناظرات با او چه می‌کند».

منبع: فردا

کلیدواژه: ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق

پس از وقوع عملیات وعده صادق، اکثریت قریب به اتفاق رسانه‌های آمریکایی که از این واکنش قدرتمندانه کشورمان بهت‌زده شده‌اند، سعی در تقویت این تاکتیک رسانه‌ای مخدوش دارند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، از زمان آغاز جنگ غزه تا کنون، القای تفکیک و تمایز واشنگتن و تل آویو، تبدیل به یک سیاست رسانه‌ای و تبلیغاتی نخ نما در آمریکا شده است. بر این اساس، رسانه‌های وابسته به هر دو حزب سنتی آمریکا (دموکرات و جمهوریخواه) تلاش می‌کنند پیش فرض تعلق خاطر مطلق نهاد‌های پنهان و آشکار قدرت در آمریکا به لابی صهیونیسم را کتمان کرده و خود را بازیگری عقلانی و حتی واسطه‌گر(در روند انعقاد آتش بس) به افکار عمومی جهان معرفی کنند!

این ادعای وقیحانه در حالی از سوی جریانات رسانه‌ای آمریکا پمپاژ می‌شود که واشنگتن نه تنها هدایت فرامتنی منازعه را به سود منافع صهیونست‌ها بر عهده دارد، بلکه در سطح لجستیک و عملیاتی نیز در میدان جنگ حضور داشته و نسل کشی علیه کودکان غزه با نظارت مستقیم و بدون واسطه آن صورت می‌گیرد.

پس از وقوع عملیات وعده صادق، اکثریت قریب به اتفاق رسانه‌های آمریکایی که از این واکنش قدرتمندانه کشورمان بهت‌زده شده‌اند، سعی در تقویت این تاکتیک رسانه‌ای مخدوش دارند.

مروری بر گزارش واشنگتن پست در خصوص عملیات وعده صادق، این واقعیت را ملموس‌تر ساخته است. این روزنامه که بیشتر به طیف سنتی حزب جمهوریخواه آمریکا وابسته است، در شماره اخیر خود در خصوص عملیات ایران در عمق استراتژیک اراضی اشغالی می‌نویسد:

"اسرائیل در طول عملیات نظامی شش ماهه خود علیه حماس، حملاتی را در سوریه علیه ایران و متحدانش انجام داده است ما حمله اسرائیل در اول‌آوریل امسال ( حمله به ساختمان کنسولگری سقارت ایران در دمشق) با دیگر اهداف تفاوت برجسته‌ای داشت.
زیرا قاعدتاً اماکن دیپلماتیک باید معاف از درگیری و منازعات نظامی باشند. اما حمله اسرائیل به کنسولگری ایران، آمریکا را ناامید کرد! ، سه مقام آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند، گفتند که لوید آستین، وزیر دفاع و دیگر مقامات ارشد دفاعی معتقدند که اسرائیل باید قبل از موعد به آن‌ها اطلاع می‌داد، زیرا این حمله برای منافع ایالات متحده در منطقه تأثیر داشت. اکنون آمریکایی‌ها نگران وقوع یک جنگ چندجانبه علیه مواضع منطقه‌ای خود و اسرائیل هستند، چنانچه پس از حمله ایران ( عملیات وعده صادق) نیز شاهد تبعات اقدام اسرائیل بودیم."

سؤال اصلی اینجاست که چرا واشنگتن پست و دیگر رسانه‌های آمریکایی، قبل از وقوع عملیات وعده صادق به جای محکوم کردن اقدام غیر قانونی، وقیحانه و تجاوزکارانه رژیم اشغالگر قدس، در مصاحبه با تحلیلگر‌ها و استراتژیست‌های مختلف غربی مدعی ناتوانی ایران در واکنش به تل آویو شده و سخنی از ناامیدی آمریکا از اسرائیل به میان نمی‌آوردند؟!

واقعیت امر این است که شوک ناشی از عملیات موفقیت‌آمیز وعده صادق نه تنها در سطوح سیاسی، بلکه در سطوح رسانه‌ای نیز مولد بحران‌های محاسباتی و آینده پژوهی زیادی در واشنگتن و تل آویو بوده است. از این رو آثار و تبعات مؤثر عملیات وعده صادق به سود امنیت جمهوری اسلامی ایران و منطقه، به برهه زمانی کنونی محدود نخواهد ماند.

این ترس و دغدغه بزرگ و عمیق، سرتاسر آمریکا و اراضی اشغالی را فراگرفته است...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد