Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@14:14:40 GMT

تبریک سال نو عبری از سوی مشاور رئیس جمهور

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۷۴۰۷

تبریک سال نو عبری از سوی مشاور رئیس جمهور

حجت الاسلام‌ والمسلمین علی یونسی مشاور رییس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، فرارسیدن سال نو عبری (۵۷۸۱) و موعد «روش هشانا» را به همه ایرانیان کلیمی و پیروان حضرت موسی‌(ع) کلیم‌الله تبریک و شادباش گفت و تأکید کرد: آموزه بزرگ حضرت موسی(ع) و همه پیامبران بزرگ آسمانی، اصلاح رفتار بشر با خداوند و انسان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پشیمانی و توبه از اشتباهات گذشته و بازگشت به سوی رحمت خداوند است؛ موعد روش هشانا، فرصتی است برای دگرگونی واقعی و پیروی از فرامین خالق یکتا. فرامین و آموزه هایی که بشریت را به خداپرستی، انسان دوستی، صلح و عدالت دعوت می‌کند.

در پیام مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، آمده است: ایرانیان کلیمی از قدیمی‌ترین اقوام ایرانی و کهن‌ترین پیروان ادیان توحیدی هستند که قدمتی چند هزار ساله در تاریخ این سرزمین دارند؛ آنان به عشق این سرزمین و فرهنگ آن، هرگز حاضر به ترک آن نشدند و همواره کوروش را ستودند و رواداری او را ارج نهادند.

یونسی افزود: ایرانیان عزیز کلیمی تعالیم الهی و عدالت محور حضرت موسی (ع) را با فرهنگ ایرانی در هم آمیختند. این در هم تنیدگی فرهنگی، ایرانیان کلیمی را به جهت پذیرش دیگری، تکریم متقابل پیروان ادیان، انسان دوستی، صلح طلبی و محبت به همنوع، در جهان بشری، نمونه و برجسته کرد.

مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تصریح کرد: ایرانیان پیرو ادیان توحیدی (مسلمانان، کلیمیان، زرتشتیان، مسیحیان و صابئین مندایی)، در تاریخ پرفراز و نشیب ایران زمین، با رواداری، پذیرش دیگری و همبستگی اجتماعی، همزیستی مسالمت آمیز را تجربه کرده اند. ایرانیان از آموزه‌های رحمانی و تعالیم اخلاقی ادیان خویش آموختند که برتری از آن ملتی است که در گسترش عدالت اجتماعی، کرامت انسانی، صلح و رعایت حقوق بشر در جامعه و زیست جهان خویش، کوشا باشد.

یونسی با آرزوی سالی سرشار از آرامش و سعادت برای ایرانیان کلیمی، برای همۀ ایرانیان و کلیمیان، سلامتی و در امان بودن از ویروس کرونا را از خداوند متعال خواستار شد.

216219

کد خبر 1433897

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سال نو دولت دولت دوازدهم ایرانیان کلیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۷۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیخ اکبری رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین صدا و سیما شد

رییس سازمان صدا و سیما در حکمی جواد شیخ اکبری را به سمت مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و ستاد اربعین منصوب کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متن حکم جبلی رئیس سازمان صدا و سیما برای شیخ اکبری به این شرح است:

«بسمه تعالی
برادر گرامی جناب آقای جواد شیخ ‏اکبری

نظر به مراتب تعهد و تجربه ارزنده جناب‏عالی، به‏ موجب این حکم شما را به ‏عنوان "مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و ستاد اربعین سازمان" منصوب می‏‌کنم.

سیاستگذاری جامع در امور حج و زیارت سازمان و انجام هماهنگی‌های لازم با حوزه‏‌های مربوطه و نهادها و دستگاه‌های مسئول و سازمان حج و زیارت و توجه ویژه به ظرفیت­‌های راهپیمایی عظیم اربعین و جریان­‌سازی رسانه‌ای و هم­‌افزایی ظرفیت­‌های سازمانی از مهم‏ترین وظایف شما است.

از خداوند متعال، موفقیت روزافزون شما را در پیشبرد اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مسألت دارم.

پیمان جبلی
رئیس  سازمان»

جزئیاتی از سنجش مخاطبان تلویزیون؛ "فضای مجازی" اضافه شد!

همچنین پیمان جبلی از زحمات خالصانه حجت‌ الاسلام والمسلمین جناب آقای موسوی مقدم در طول دوره تصدی مسئولیت ستاد حج و زیارت سازمان، صمیمانه تشکر و قدردانی کرده است.

جواد شیخ‌اکبری متولد 1357 و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد معارف اسلامی و الهیات گرایش فلسفه و کلام اسلامی است. وی سوابق  مختلفی از جمله  سردبیری برنامه‌های زنده خبری، مدیریت گروه اقتصاد و سیاسی شبکه خبر، عضو شورای طرح و برنامه شبکه سه و پنج سیما و ... را در کارنامه خود دارد.  شیخ اکبری پیش از این  مشاور معاون سیما و  مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و همچنین دبیر شورای معاف سیما بوده است.

مدیریت و نظارت بر تولید مستندهای شاخص و ارزشی همچون «راز آرماگدون»، «خط امام»، «پایانی بر پایان»، «اشغال»، «نهم دی انقلاب سوم»، «بحران در سوریه» و ... از دیگر سوابق حرفه‌ای وی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • آیا با عدالت نسبتی داریم؟/ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به پاکستان/اشاعه ايران‌هراسي يا تبليغ بازدارندگي؟
  • مشاور وزیر ورزش: همت و اراده دولت و رییس جمهور باعث واگذاری استقلال و پرسپولیس شد/ وزارت ورزش وظیفه نظارتی خواهد داشت
  • آهنگ امت اسلامی، آهنگ عدالت‌خواهی و دین‌مداری است
  • رئیسی روز ملی سوریه را تبریک گفت
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت
  • رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی استعفا می‌دهد
  • شیخ اکبری رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین صدا و سیما شد