Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری از رگبار باران همراه با رعد و برق گاهی توام با تندبادهای لحظه‌ای و کاهش دما - حدود ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد - طی سه روز آینده در برخی مناطق کشور خبر داده است.

به گزارش ایسنا، در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است: این شرایط جوی فردا (۲۹ شهریور) در استان گیلان و روز یکشنبه (۳۰ شهریور) در شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان و روز دوشنبه (۳۱ شهریور) در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان شمالی و شمال غرب خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این هشدار روز سه‌شنبه (۱ مهر) رگبار باران همراه با رعد و برق و کاهش دما در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، شمال خراسان شمالی و شمال غرب خراسان رضوی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و اختلال در فعالیت‌های کشاورزی وجود دارد. از این‌رو در ترددهای جاده‌ای و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها احتیاط شود. کنترل و بازگشایی آبراه‌ها، تمهیدات لازم برای جمع آوری محصولات کشاورزی دپو شده و احتیاط در تردد از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.  

در ادامه این هشدار به وزش باد شدید - سرعت متوسط ۵۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت - در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی از بعد ازظهر فردا (۲۹ شهریور) اشاره شده است.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال آسیب به سازه های موقت، سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاه‌های ساختمانی و احتمال اختلال درترددهای جاده‌ای وجود دارد. به همین دلیل سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها محکم شوند.

این سازمان در هشدار نارنجی رنگ دیگری از افزایش ارتفاع موج در دریای خزر - بین ۲ تا ۲.۵ متر - از اواخر وقت فردا (۲۹ شهریور) خبر داده است.

سازمان هواشناسی تاکید کرده است که احتمال غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن و آسیب رسیدن به قایق‌های کوچک و شناورهای سنگین وجود دارد.

ممانعت ازشنا و هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی، محدود کردن فعالیت‌های شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع فراساحل از توصیه‌های این سازمان است.

بر اساس هشدار دیگر از سازمان هواشناسی از اواخر وقت روز یکشنبه (۳۰ شهریور) شمال خلیج فارس و بتدریج بخش‌های مرکزی آن مواج و متلاطم می‌شود. از این‌رو احتمال پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق‌های کوچک و شناورهای سبک وجود دارد بنابراین از هرگونه تردد قایق‌های سبک و تفریحی و شنا کردن ممانعت و فعالیت شیلاتی محدود شود.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۷۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی گفت: امروز شرایط جوی استان پایدار و آسمان استان در اغلب مناطق صاف است و گاهی به خصوص از بعدازظهر در برخی مناطق با وزش باد ملایم همراه خواهد شد.

وی بابیان اینکه شرایط پایدار جوی فردا نیز ادامه خواهد داشت، افزود: دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت به طوریکه طی روز‌های آخر هفته هوای گرمی در اغلب مناطق استان حاکم می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان دمای فعلی شهر زنجان ۱۰ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

دیگر خبرها

  • هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به بارش رگبار باران و رعد و برق هشدار داد
  • صدور هشدار هواشناسی در خصوص وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • رگبار باران و رعدوبرق آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • رگبار باران و وزش باد شدید در استان‌های درگیر سیل
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • هواشناسی ایران / هشدار رگبار و وقوع سیلاب برای ۴ استان
  • روند افزایشی دمای ‌خوزستان‌
  • پیش بینی بارش خفیف باران در زنجان
  • افزایش رگبار باران و وزش باد از فردا