Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@23:27:10 GMT

توییتر AFC از جعل سیاسی نام خلیج‌فارس عقب‌نشینی کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۷۴۹۹

توییتر AFC از جعل سیاسی نام خلیج‌فارس عقب‌نشینی کرد

بخشی از اظهارات مربی تیم فوتبال پرسپولیس که به خلیج همیشه فارس اشاره کرده بود، از حساب کاربری کنفدراسیون فوتبال آسیا حذف شد.

به گزارش تابناک ورزشی، پس از اظهارات روز گذشته (پنجشنبه) حمید مطهری در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس ایران و التعاون عربستان و استفاده از واژه خلیج فارس، حساب رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در توئیتر، واژه «فارس» را از متن صحبت‌های مطهری حذف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاه پرسپولیس و نیز فدراسیون فوتبال کشورمان به این اقدام سیاسی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض کردند.

با نگاهی به حساب توئیتر مشخص می‌شود که AFC، پُست مربوط به صحبت‌های مربی پرسپولیس را حذف کرده و در هشتگ ویژه دیدار پرسپولیس و التعاون (TWNvPER)، تنها نشست خبری پیش از مسابقه سرمربی تیم عربستانی دیده می‌شود. همچنین در گزارش مربوط به این مسابقه به بخش‌هایی از صحبت‌های مطهری اشاره شده که در آن از لفظ خلیج فارس استفاده نکرده است.

به نظر می‌رسد با اعتراض مقامات فوتبالی و کاربران ایرانی، کنفدراسیون فوتبال آسیا از اقدام سیاسی خود عقب‌نشینی کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین انصاریان قرارداد الجزایر الکساندر نوری توافق اسرائیل و بحرین توییتر پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا حسین انصاریان قرارداد الجزایر الکساندر نوری توافق اسرائیل و بحرین کنفدراسیون فوتبال آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۷۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نظر می‌رسد که بالاخره رویای واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و خروج از زیر سایه مالکیت مشترک وزارت ورزش و جوانان به روزهای پایانی خود نزدیک شده است. در روزی که نامه رسمی عرضه 85 درصد از سهام دو تیم در فرابورس منتشر شد، حالا خبرهای جذاب و تکمیلی دیگری نیز به گوش می‌رسد.

به گزارش ورزش سه، همان‌طور که پیش از این و در نخستین گام‌های برداشته شده برای واگذاری دو تیم عنوان گردید، از هولدینگ خلیج فارس به عنوان متقاضی خرید سهام استقلال و سازمان تأمین اجتماعی در قامت مدعی اصلی واگذاری سهام پرسپولیس یاد شد، ولی بنا بر برخی دلایل و مشکلات، این اتفاق رخ نداد.

سپس پای بانک‌های ملت و تجارت به میان آمد که این موضوع واکنش‌هایی را نیز در فضای مجازی به همراه داشت و هواداران استقلال با راه‌اندازی هشتگ‌های اعتراضی، خواهان واگذاری سهام باشگاهشان به همان هولدینگ خلیج فارس بودند که به نظر می‌رسد گام‌های مثبت و خوبی نیز در این زمینه برداشته شده است.

طبق اخبار به دست آمده، پس از برگزاری جلسات متعدد تکلیف واگذاری سهام دو باشگاه مشخص گردیده که طی آن، پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از چهار بانک و آبی پوشان نیز به هلدینگ نفتی خلیج فارس واگذار می‌شود.

بدین ترتیب که قرار است 40 درصد از سهام پرسپولیس به بانک شهر برسد و این بانک با دو صندلی مدیریتی، بیشترین سهم در سهام و هیات مدیره پرسپولیس را خواهد داشت.

ضمن اینکه سه سهم پانزده درصدی (در مجموع 45 درصد) میان بانک‌های ملت صادرات و تجارت تقسیم شود و هر کدام یک صندلی در هیئت مدیره پرسپولیس خواهند داشت.

استقلال نیز به هلدینگ خلیج فارس واگذار خواهد شد که این هلدینگ باید 2 هزار میلیارد تومان به دولت بپردازد.

همچنین از این بانک‌ها و هلدینگ ضمانت‌نامه برای شرکت در مناقصه دریافت شد تا رسما واگذاری انجام شود.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896084

دیگر خبرها

  • استقلال و پرسپولیس، خلاص!
  • سیر تا پیاز واگذاری جنجالی پرسپولیس و استقلال
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • استقلال یک قدم تا اخذ مجوز حرفه‌ای
  • چهارشنبه بعد؛ روز تاریخی برای فوتبال ایران | طلسم بزرگ شکسته می شود
  • واگذاری پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • پرسپولیس بانکی شد، استقلال نفتی!
  • مالکان جدید استقلال و پرسپولیس مشخص شدند
  • تاریخ معرفی باشگاه های دارای مجوز حرفه ای مشخص شد
  • تاریخ اعلام باشگاه های مجوز حرفه ای مشخص شد