Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:07:19 GMT

۷۰درصد واحدهای دانشگاه فرهنگیان بالای ۶۰ سال عمر دارند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۷۶۳۰

۷۰درصد واحدهای دانشگاه فرهنگیان بالای ۶۰ سال عمر دارند

به گزارش مهر حسین خنیفر ظهر جمعه در جمع خبرنگاران کاشانی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور بیش از ۱۹۰ هزار معلم کمبود داریم، اظهار داشت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت دولت ۲۰ هزار ردیف استخدام برای ۲۰ رشته دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده است که دانشجویان این رشته‌ها به استخدام آموزش و پرورش درآمده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه فرهنگیان در طول سه سال اخیر پیشرفت خوبی در زمینه جذب دانشجو برای تربیت معلم داشته است، ابراز داشت: در تلاش هستیم ۲۸ هزار ردیف استخدامی هم از طریق ماده ۲۸ جذب کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: با این استخدام‌ها و همچنین مجوز پنج هزار استخدامی قبلی ۷۷ هزار معلم در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد نیاز آموزش و پرورش به معلم تا سال ۱۴۰۱ برطرف می‌شود، بیان داشت: امسال ۲۱ هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش می‌شوند و تا مهرماه سال آینده نیز ۴۰ هزار دانشجوی دیگر فارغ التحصیل می‌شوند.

خنیفر با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: خیرین می‌توانند کمک زیادی برای تأمین فضای کالبدی دانشگاه فرهنگیان داشته باشند و حضور خیرین در کاشان یک الگو برای کل کشور در این زمینه است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد واحدهای آموزشی دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور بیش از ۶۰ سال عمر دارند، افزود: برای تکمیل پروژه‌های عمرانی این دانشگاه در کشور بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه به سبب حضور و مشارکت بالای خیرین در ساخت واحدهای آموزشی کاشان اولین منطقه ایران است که مشکل مکان و تأمین معلم آن به فضل الهی حل خواهد شد، گفت: امیدواریم با آموزش صحیح معلمین قدمی هر چند کوچک به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در موضوع آموزش و پرورش برداریم.

کد خبر 5026804

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین خنیفر دانشگاه فرهنگیان کمبود معلم ویروس کرونا شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا هفته دفاع مقدس شیوع کرونا توهین به پیامبر انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم گرگان کرمانشاه محرم 99 زلزله دانشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد از اجرای ۴۰۰ برنامه آموزش و پرورش جهت بزرگداشت هفته معلم در سراسر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار استانها خبرگزاری دانشجو،سید، ولی موسوی، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد در نشست ویبناری کارشناسان روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق استان کهگیلویه وبویراحمد با موضوع بزرگداشت هفته معلم گفت: در عصر ارتباطات و اطلاعات، روابط عمومی در آموزش و پرورش رسالت خطیری بر عهده دارد و با اطلاع رسانی به موقع و هوشمندانه شرایط برای را پویایی و بالندگی آموزش و پرورش بیش از پیش فراهم می‌کند.

 موسوی با تقدیر وتشکر ازهمراهی و همکاری فعالانه روابط عمومی‌ها، به اهم برنامه‌های هفته معلم اشاره کرد وگفت: برنامه‌های هفته معلم از ۱۲ اردیبهشت با شعار "همه مدیون توییم" با تجدید میثاق با شهدا و حضور مسئولان و اولیاء دانش آموزان در کلاس‌های درس معلمان در مدارس آغاز و براساس روز شمارهفته معلم برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت هفته معلم در استان اجرا می‌شود.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با حضور معلمان خلاق، ایثارگر و فداکار، تهیه مستند و کلیپ از برنامه‌های خودجوش دانش آموزان برای تکریم منزلت معلمان خود در مدارس، تهیه کلیپ‌های یک دقیقه‌ای از روسای ادرات، نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف با موضوع جایگاه و منزلت و ارزش کار معلمی و تبریک روز معلم، تبلیغات محیطی و رسانه‌ای با هماهنگی شهرداری و ادارات مختلف با موضوع مقام معلم و تهیه تیزر از افراد شاخص علمی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و نخبه شناخته شده در خصوص مقام و جایگاه معلم را، بخشی از برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد.

موسوی افزود: نواختن زنگ سپاس معلم، دیدار با خانواده‌های معلمان شهید، جانباز و ایثارگر، سخنرانی مدیرکل و روسای آموزش وپرورش قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، برپایی میز خدمت و تجلیل از معلمان برترشهرستانی و استانی بخش دیگری از این برنامه‌های هفته معلم است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد از اجرای ۲۸ برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی و نشست خبری با اصحاب رسانه خبرداد وگفت:اختصاص یک برنامه تلویزیونی به مدرسه تحولی استان برای اطلاع خانواده‌ها و الگوگیری مدیران مدارس نیز پیش بینی شده است.

موسوی همچنین، تهیه کلیپ از خاطرات اقشار مختلف مردم از قبیل، مسئولان، هنرمندان یا سرایداران مدرسه در خصوص مدرسه و معلم در این هفته را، از کار‌های جالب توجه عنوان کرد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: فعالیت‌های روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق در هفته معلم ارزیابی و روابط عمومی‌های برتر معرفی خواهند شد.

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود
  • سرانجام معلم بلاگرها چه شد؟
  • خط و نشان آموزش و پرورش برای معلم بلاگرها
  • رنجش معلمان ماده ۲۸ از شهریه بالای دوره مهارت‌آموزی