Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@12:13:45 GMT

قرارداد نفتی کُرد‌ها و آمریکا صدای روسیه را در آورد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۷۶۴۸

قرارداد نفتی کُرد‌ها و آمریکا صدای روسیه را در آورد

خبرگزاری فارس: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (جمعه) مجدداً قرارداد بین شبه‌نظامیان کُرد سوریه با آمریکا برای فروش نفت این کشور را محکوم کرد.

لاوروف در مصاحبه با شبکه «ریانووستی» با بیان اینکه قرارداد مذکور نقض فاحش قوانین بین‌المللی است، گفت: «اخیرا، تصمیمات این گروه آمریکایی نامشروع در شرق سوریه اعلام شد که به همراه سران کُردها توافقی را امضا کردند که به تبع آن کمپانی نفتی آمریکایی می‌تواند در خاک دولت مستقل سوریه، هیدروکربن تولید کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، وی با بیان اینکه آمریکا در حال وخیم کردن مسئله کُردها در شرق سوریه است، توضیح داد: «وضعیت در کرانه شرقی رودخانه فرات نگران‌کننده است، جایی که نیروهای آمریکایی به صورت غیرقانونی مستقر هستند و تمایلات جدایی‌طلبانه کُردها را تحریک می‌کنند. متاسفانه آنها آشکارا کُردها را علیه دولت [سوریه] تحریک می‌کنند و مانع خواست طبیعی آنها برای وارد شدن به گفت‌وگو با دولت [دمشق] می‌شوند».

وزیر خارجه روسیه روسیه ضمن اشاره به اینکه این مسئله فقط منحصر به سوریه نیست بلکه در عراق، ایران و ترکیه هم تاثیر دارد، ادامه داد: «از نقطه‌نظر تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه، حضور نیروهای آمریکایی [در منطقه] باعث ایجاد التهاب در مسئله کُردها می‌شود».

به نوشته وبگاه ریانووستی، لاوروف ادامه داد: «این بازی خطرناکی در منطقه است. آمریکایی‌ها طبق عادت از این اقدامات برای ایجاد آشوب استفاده می‌کنند، که البته امیدوارند بتوانند آن را کنترل کنند. آنها در فاصله بسیار دوردست هستند و واقعا برایشان مهم نیست، اما عواقب تمایلات جدایی‌طلبانه در منطقه می‌تواند فاجعه‌بار باشد».

حدود دو ماه پیش بود که بود که «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی فاش کرد که «مظلوم عبدی» فرمانده قسد توافقی را به یک شرکت نفت آمریکایی برای نوسازی میدان‌های نفتی در شمال شرق سوریه امضا کرده است.

وزارت خارجه ترکیه نیز با محکوم کردن قرارداد شبه‌نظامیان کُرد سوری با آمریکا برای غارت نفت سوریه، گفت این منابع نفتی متعلق به تمام مردم این کشور است. (جزئیات بیشتر)

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع برخی اتهام‌زنی‌ها در سپهر سیاسی آمریکا به روسیه مبنی بر تشویق طالبان توسط این کشور برای حمله به نظامیان آمریکایی در افغانستان اشاره کرده و آن را تخیلات تاییدنشده توصیف کرد.

بر این اساس، وزیر خارجه روسیه گفت: «اینکه ما را به برقراری روابطی با طالبان برای تحریک کردن آنها جهت اجرای عملیات‌های ویژه ضد نظامیان آمریکا در ازای پاداش متهم می‌کنند، داستان‌سرایی است. طالبان برای منافع خود [با آمریکا] می‌جنگد. به نظرم متهم کردن ما به چنین کارهای گاگنستر گونه‌ای، دون شأن ما و حتی مقامات آمریکایی است».

منبع: فردا

کلیدواژه: لاوروف قرارداد نفتی ک ردها و آمریکا شرق سوریه ک ردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه

قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه با وجود ادامه تحریم‌های این تیم تمدید خواهد شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از اسپورت اکسپرس، اتحادیه فوتبال روسیه قصد دارد قرارداد خود را با والری کارپین سرمربی تیم ملی این کشور تمدید کند.

به گفته این رسانه ورزشی روسیه، مدیریت اتحادیه فوتبال روسیه به‌زودی با واری کارپین وارد مذاکره می‌شود و به او قرارداد جدیدی برای مدت دو سال پیشنهاد خواهد کرد.

تغییر موضع فوتبال فرانسه درباره حمله تروریستی مسکو

قرارداد کنونی والری کارپین که از تابستان 2021 هدایت تیم ملی روسیه را برعهده دارد، در آگوست 2024 به پایان می‌رسد. این مربی به‌طور همزمان سرمربی یاران محمد محبی در باشگاه روستوف نیز هست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • واردات بنزین روسیه از بلاروس افزایش یافت
  • تمدید قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه
  • پشت پرده تجاوز هوایی ناکام آمریکا به دیرالزور/ جنگ ویلایی تازه شروع شده است!
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • جزئیات حملات آمریکایی‌ها به مناطق مسکونی در غرب استان دیرالزور + نقشه میدانی و عکس
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • ببینید | حمله جنگنده‌های آمریکایی به سوریه
  • بزرگترین شرکت خدمات میدان نفتی جهان از روسیه خارج نمی‌شود