Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدباقر محمدی روز جمعه در نشست شورای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان ضمن قدردانی از زحمات نیروهای امدادی این جمعیت افزود: استان کرمان با توجه به تنوع حادثه خیزی، دانشگاه امدادرسانی حوادث برای سایر استان ها است و آموزش‌های نوین و به روز در امر امدادرسانی برای امدادگران و نجاتگران ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: تیم های عملیاتی برای امدادرسانی در ساختمان های مرتفع به‌علت تفاوت نوع آوار آن با ساختمان‌های معمولی تشکیل شده است. 

معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر گفت: بومی‌سازی آموزش‌ها در مناطق مختلف کشور در اولویت این جمعیت قرار دارد و هلال احمر در امر امدادرسانی و توزیع اقلام به فرهنگ‌ها و شرایط جغرافیایی باید توجه ویژه‌ای داشته باشد. 

وی عنوان کرد: آموزش فرمانداران و تبیین شرح وظایف جمعیت هلال احمر در بحث مدیریت بحران بسیار حائز اهمیت است زیرا باعث افزایش هماهنگی فرمانداران و جمعیت هلال احمر در حوادث و بحران ها می شود. 

محمدی تعاملات دستگاه ها را در امر امدادرسانی بسیار موثر دانست و افزود: می بایست اختلافات نهادها به حداقل برسد و هر دستگاهی به وظایف ذاتی خود را عمل کند امدادرسانی در حوادث موفق تر خواهد بود.

وی با اشاره به پهناوری استان کرمان تصریح کرد: بازدید از ۲۱ پایگاه و پیمایش بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر نشان از گستردگی محورهای مواصلاتی استان کرمان و شرایط سخت امدادرسانی نجاتگران را نشان می دهد. 

کرمان در رتبه نخست ارتباطات دیجیتالی قرار گرفت

معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: استان کرمان در فعال سازی بی سیم های دیجیتالی در پایگاه های امدادونجات و پوشش بیش از ۸۵ درصد ارتباطات دیجیتالی با سراسر کشور در رتبه نخست قرار دارد. 

وی اضافه کرد: طی ۶ ماه ابتدای سال جاری نزدیک به ۵۰۰ حادثه در استان کرمان رخ داده و بیش از ۳۱ هزار نفر توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر کرمان امدادرسانی شدند. 

محمدی تصریح کرد: چهار درصد ماموریت‌های ترافیکی کشور در کرمان انجام شده و باوجود امدادرسانی ۵۰ حادثه کوهستان در پنج ماه گذشته، نگاه ویژه ای به این استان خواهیم داشت. 

وی ضمن قدردانی از مدیریت بحران استانداری در امر همراهی جمعیت هلال احمر کرمان اظهار کرد: در طی بازدید از پایگاه های امدادونجات شاهد بکارگیری از ظرفیت خیرین و بنگاه های اقتصادی بودیم که این امر نشان از تعامل بسیار خوب دستگاه ها با جمعیت هلال احمر استان کرمان است. 

درخشش امدادگران و نجاتگران کرمانی در امدادرسانی‌های ملی 

معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به امدادرسانی امدادگران و نجاتگران این جمعیت استان کرمان در حوادث سیل خوزستان و زلزله کرمانشاه گفت: قطعا نیروهای امدادی هلال احمر کرمان با یادگیری آموزه های تخصصی امدادونجات آمادگی و مهارت های بسیار خوبی کسب کردند. 

وی با اشاره به محدودیت اعزام بالگردهای این جمعیت در حوادث آتش سوزی بیان داشت: جمعیت هلال احمر در حوادث آتش سوزی به عنوان دستگاه پشتیبان وارد عملیات می شود. 

وی افزود: با توجه به شرایط تحریم در کشور از ۲۸ بالگرد ، ۸ بالگرد زمین گیر شده و تعدادی نیز در ماه های آینده ممکن است دچار مشکل شوند. 

محمدی با اشاره به تقویت و تجهیزات انفرادی امدادگران و انبارهای امدادی تا قبل از فرا رسیدن فصل سرما خاطرنشان کرد: انبارهای امدادی و شعب جمعیت هلال احمر در استان کرمان جانمایی بسیار مناسبی دارند.

وی اخبار در بحران ها و اطلاع رسانی در بحث امدادرسانی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: در بحث مستندسازی و اطلاع رسانی سایر دستگاه ها نیز باید جمعیت هلال احمر را همراهی کنند.

معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با هدف بازدید و سرکشی از پایگاه های امدادونجات، انبارهای امدادی و دیدار با امدادگران و نجاتگران به استان کرمان سفر کرده است. 

برچسب‌ها کرمان امداد و نجات محمدی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان امداد و نجات محمدی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کرمان امداد و نجات محمدی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اخبار کنکور امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۷۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور | ۴۳ مسافر نجات یافتند | اعزام ۲۰ تیم واکنش سریع و امداد و نجات | ببینید

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، معاون عملیات سازمان امدادونجات هلال‌احمر گفت: بامداد امروز با تلاش امدادگران هلال‌احمر، ۴۳ مسافر ۲ دستگاه اتوبوس که در جاده کنارک به نیکشهر گرفتار سیلاب شده بودند، نجات داده شدند. براساس آخرین گزارش‌ها، با توجه به شدت سیلاب در سیستان و بلوچستان، ۲۰ تیم واکنش سریع و امداد و نجات سیلاب (شامل ۱۰۰ نجاتگر) از هلال‌احمر استان‌های فارس و یزد به کنارک و زرآباد اعزام شدند.

کد خبر 845193 منبع: ایرنا برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان هلال احمر حوادث ایران

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی
  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل کرمان
  • سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • ایجاد ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی 
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور | ۴۳ مسافر نجات یافتند | اعزام ۲۰ تیم واکنش سریع و امداد و نجات | ببینید