Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ایران در آژانس گفت: دستیابی رژیم صهیونیستی اسرائیل به سلاح هسته ای، تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد دفتر سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی مستقر در وین، در نشست شورای حکام مواضع کشورمان را در مورد خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای و قابیلت های هسته ای رژیم صهیونیستی تشریح نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر و نماینده دائم کشورمان در ابتدا با اشاره به پنجاهمین سالگرد ان.پی.تی و ابراز تاسف از اینکه این معاهده کماکان تا جهانی شدن فاصله زیادی دارد، گفت: در میان کسانی که خارج از این معاهده هستند، برخی الحاقشان را مشروط به ایجاد "یک محیط خاص" نموده اند و برخی دیگر به دلیل تهدیدی که از سوی کشورهای سلاح هسته ای مشاهده می شود، از انجام این کار دریغ می کنند.

غریب آبادی در ادامه اظهار داشت: بدون شک، پس از شکست بر سر توافق در مورد نتیجه نهایی کنفرانس بازنگری معاهده عدم اشاعه در سال 2015، آن هم صرفاً به دلیل اعتراض سه کشور در حمایت از یک غیر عضو ان.پی.تی، کنفرانس بازنگری ان.پی.تی در سال 2021 یک سنگ محک قوی برای جامعه جهانی خواهد بود تا ببینیم آیا چندجانبه گرایی هنوز در حوزه کنترل تسلیحات و خلع سلاح موثر است یا خیر.

این دیپلمات ارشد کشورمان با اشاره به اینکه به موضوع جهان شمولی ان.پی.تی و خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای بایستی بدون هیچ تعصبی رسیدگی شود، افزود: ما اعتقاد داریم نادیده گرفتن چنین موضوع مهمی مستقیماً بر صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی تأثیر می گذارد، هنجارهای جهانی کنترل تسلیحات را به چالش می کشد و به اعتبار و دوام ساختار کنونی خلع سلاح و کنترل تسلیحات، از جمله آژانس و رژیم پادمان آن آسیب می رساند. به همین دلیل است که تأکید می کنیم نادیده گرفتن بررسی وضعیت تأسیسات هسته ای و فعالیت های رژیم اسرائیل، آن هم در شرایط عدم حضور تدابیر پادمانی آژانس، اقدامی کاملا خطرناک است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان خاطرنشان ساخت: از آنجا که همه در منطقه خاورمیانه، به جز رژیم اسرائیل، عضو ان.پی.تی هستند و متعهد شده اند پادمان های جامع آژانس را بپذیرند، دستیابی مخفی این رژیم به توانایی هسته ای، در بی توجهی کامل به تمام قوانین و هنجارهای بین المللی، تداوم تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان می باشد. علاوه بر این، این وضعیت، دلیلی روشن برای کشورهای منطقه است تا به دنبال ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته ای در خاورمیانه باشند.

غریب آبادی با اشاره به اینکه مخالفت با موضوع رسیدگی به موضوع هسته ای رژیم صهیونیستی اسرائیل به معنی رد کردن تمامی گام های عملی برداشته شده برای ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای می باشد، افزود: قویا معتقدیم با نادیده گرفتن نگرانی های مشروع منطقه ای و بین المللی ناشی از خودداری رژیم اسرائیل از پایبندی به ان.پی.تی، این رژیم و طرفداران آن در حال نقض عمدی تمامی هنجارها و مقررات بین المللی هستند.

سفیر کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین اظهار داشت: الحاق فوری و بدون قید و شرط رژیم اسرائیل به ان.پی.تی و قرار دادن تمام مواد، فعالیت ها و تاسیسات هسته ای این رژیم تحت پادمان جامع آژانس، گام های ضروری برای  بهبود بحران هسته ای فعلی در خاورمیانه هستند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، در پایان با اشاره به نقش برجسته آژانس در اجرای تصمیمات و مصوبات کنفرانس عمومی، تأکید کرد: آژانس نباید در این مسیر تحت تأثیر ملاحظات سیاسی قرار گیرد و همچنین نباید به نیابت از یکی از طرف ها در منطقه، وضعیت سیاسی منطقه را در گزارشات خود توصیف کند. از  اینرو، منطق حرفه ای، آژانس را ملزم می کند تا تدابیری برای هدف اجرای پادمان در کل خاورمیانه اتخاذ کند. در این راستا، آژانس باید گزارش مستقل و بی طرفانه ای را در مورد اینکه چه کسی، چگونه، چرا و تا چه اندازه در کار آژانس برای اجرای مأموریت خود در این مسیر اخلال ایجاد می کند، به کشورهای عضو ارائه نماید./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کاظم غریب آبادی غریب آبادی ایران سفیر و نماینده دائم کشورمان رژیم صهیونیستی رژیم اسرائیل عاری از سلاح هسته ای بین المللی ان پی تی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۷۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی گروسی از احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خبرنگاران در نیویورک گفت: «ما فردا (سه‌شنبه) کارمان را از سر خواهیم گرفت. این موضوع (حمله ایران به اسرائیل) تأثیری بر فعالیت بازرسی ما نداشته است.»

با رویارویی مستقیم ایران و اسرائیل در دو هفته اخیر تنش در خاورمیانه به اوج خود رسیده است. فرمانده ارتش اسرائیل روز دوشنبه گفت که کشورش به حمله موشکی و پهپادی اخیر ایران که به تلافی حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری این کشور در دمشق انجام شد، پاسخ خواهد داد.

گروسی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران گفت: «ما همیشه نگران این احتمال هستیم.»

مدیر کل آژانس همچنین خواستار «خویشتنداری» طرف‌های درگیر در این تنش شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طور منظم تأسیسات هسته‌ای اصلی ایران را بازرسی می‌کند. ایران می‌گوید برنامه هسته‌ای‌اش کاملاً صلح آمیز است، اما قدرت‌های غربی تهران را به تلاش برای ساخت بمب هسته‌ای متهم می‌کنند.

سفر به چندین کشور از جمله ایران در برنامه کاری چند هفته آینده رافائل گروسی قرار گرفته است.

کد خبر 844962 برچسب‌ها رافائل گروسی ایران و اسرائیل هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر ویژه هسته‌ای - انرژی

دیگر خبرها

  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • دیپلمات روس: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • اولیانوف: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران
  • نگرانی گروسی از احتمال حمله اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران
  • گروسی: به دنبال بهبود سطح همکاری آژانس با ایران هستیم/ مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران وجود ندارد
  • گروسی : بازرسان ما در ایران روز گذشته مطلع شدند تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است / این مراکز امروز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند
  • گروسی: مدرکی درباره ساخت سلاح اتمی در ایران نیست