Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا شعبانی امروز درباره آغاز برداشت مرکبات در باغ‌های مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: برداشت نارنگی پیش رس مازندران شروع شده و برای ورود به بازار اماده می‌شود.

وی افزود: بعد از برداشت نارنگی پیش‌رس، باغداران مشغول برداشت نارنگی انشو و سپس برداشت انواع مرکبات و تامسون در دستور کار قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران بیان کرد: مهم‌ترین توصیه ما به همه باغداران در تمام مراحل برداشت این است که نسبت به برداشت محصولاتی اقدام کنند که از لحاظ قند میوه کامل رسیده باشند و در برداشت از عجله پرهیز کنند.

شعبانی با اشاره به اینکه پس از  حفظ بازار باید گام مهمی برای صادرات مرکبات مازندران برداشته شود، اضافه کرد: بعد از تامین نیاز کشور به مرکبات، باید محصولات را برای صادرات اماده کنیم.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است از میزان ۱۲۰هزار هکتار از باغ‌های مرکبات مازندران ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات برداشت شود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط آفت مگس مدیترانه در باغ‌های استان، اظهار کرد: این آفت را همه ساله داریم که باتوجه به آموزش‌های داده شده به باغداران و بالا بردن اگاهی عمومی باغداران حساسیت در این زمینه ایجاد شده که قابل کنترل است، البته قصدمان این است آفت کنترل شود تا خسارت وارد نکند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدرضا شعبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۷۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجله داری که نابود شوی؟!

برخی از اخبار حاکی از لاف‌زدن‌های جدید صهیونیست‌ها برای پاسخ به ایران دارد. صهیونیست‌ها که اصابت موشک‌های ایرانی به خاکشان آن هم پس از کمک‌های پدافندی چندین کشور، موجب تحقیر آنها شده است، حرف از پاسخ به ایران می‌زنند. کاربران در توییت‌هایی از پاسخ سخت‌تر ایران به آنها در صورت سر زدن غلط جدیدی نوشتند. کاربران تأکید کردند که ایران همه توان دفاعی خود را به کار نگرفته و هنوز شگفتانه‌های بسیاری برای رژیم خبیث دارد. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 

 سیدپویان حسین‌پور:

این یک هشدار نیست، یک برنامه قطعی است! در صورت وقوع هرگونه خطایی از سوی صهیونیست‌ها علیه خاک ایران یا پایگاه‌ها و منافع منطقه‌ای ایران، پاسخی سهمگین در انتظار آنهاست. پاسخی که عملیات دو شب قبل (وعده_صادق)، حکم رزمایش و تمرین آن را خواهد داشت. مدافعان ایران از همیشه آماده‌ترند. 

 احمد نادری:

رژیم صهیونیستی پس‌از پاسخ حساب شده دلاورمردان سپاه به قدری درخود پیچیده که فراموش کرده است نتیجه تصمیم اشتباه بعدی بسیار سریع‌تر و مخرب‌تر خواهد بود. هرچند منطق جنگی اسرائیل تلاش برای حفظ اعتبار، حیثیت و حتی موجودیت است، اما ضربه سهمگین بعدی احتضار رژیم منحوس را نزدیک‌تر خواهد کرد. 

 کیان مهزاد:

رژیم خبیث تحقیر شده است. ده‌ها کشور به کمکش آمده‌اند و باز هم خودشان اذعان دارد که حداقل ۱۰ موشک به نقاط مختلف خاکش خورده است. حالا می‌خواهد پاسخ بدهد، بسیار خوب، اما یادتان باشد که این بار تحقیر نمی‌شویم به لطف الهی محو می‌شوید!

 افشین صفری:

نمیدونیم ایران دقیقاً از چند درصد توان موشکی‌اش استفاده کرد، ولی میدونیم که اسرائیل از صددرصد توان ضدموشکی‌اش استفاده کرد!

 هومن زندی‌زاده:

اسرائیل کاری کرد که دو راه بیشتر ندارد: ۱) عدم‌واکنش به عملیات تلافی‌جویانه ایران و تحقیر ابدی. ۲) واکنش به عملیات و افتادن کل بلوک غرب در سرازیری سقوط. بگذارید به هپروتی‌ها بگویند ۹۹ درصد موشک‌ها را رهگیری کرده‌اند؛ شهرک‌نشینان سرزمین‌های اشغالی را ترک می‌کنند. ‎#پایان_استعمار. 

 شهرام سلیمان‌زاده:

اسرائیل آن رژیم کثیف اگر کوچک‌ترین حماقتی بکند، مطمعناً پاسخ اینبار متلاشی کننده خواهد بود. ‎#پشیمانشان_کردیم

 زهرا سلیمانی:

جالب بود؛ یک کارشناس نظامی امریکایی گفته بود: حمله ایران، نهایت قدرت هجومی آن نبود، ولی دفاع اسرائیل، نهایت قدرت دفاعی اسرائیل بود و این یعنی شکست بزرگ برای اسرائیل که نشان می‌دهد [در صورت ادامه جنگ]هیچ شانسی در مقابل ایران ندارد. ‎#پشیمانشان_کردیم

 محسن مقصودی:

این موضع خیلی درست و مهمه. صهیونیست‌ها باید بدانند اگر مجدداً غلطی بکنند دیگر ۱۲روز فرصت نخواهند داشت پاسخ سهمگین در کمتر از چند ثانیه داده خواهد شد. این یعنی ایجاد هراس مضاعف در دل اهالی صهیونیست این‌بار از احتمال حماقت مجدد خودشان؛ بدون فرصت پناه گرفتن. نابودی‌شان نزدیک می‌شود. 

 سیدرضی:

جمهوری اسلامی در شب حمله به سرزمین‌های اشغالی، بعد از ناکارکردن پدافند رژیم می‌توانست در موج بعدی حمله هرکجا که بخواهد را شخم بزند، ولی هدف تنها ارسال پیامی راهبردی و تمدنی بود، اما حالا که اسرائیل مشتاق رسیدن به خط پایان است، بسم الله، ما منتظریم، بیا که طومارت را به هم بپیچیم!

 احمد روستایی:

رژیم صهیونیستی خودش هم می‌داند که اگر باز غلط اضافه‌ای بکند، پاسخ شدیدتر و محکم‌تری خواهد گرفت. حالا به قول رهبری اگر عجله دارد که زودتر از ۲۵سال آینده نابود شود، خب بسم‌الله. سربازان شجاع ایرانی آماده‌نبرد و دفاع از وطنند.

منبع: روزنامه جوان

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۲۰۵ چاه غیرمجاز در مازندران
  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور
  • ۱۵۰۰ حلقه چاه بدون پروانه در مازندران تعیین تکلیف شد
  • دوره تغذیه و مدیریت بیماری‌های قارچی نخیلات در تنگستان برگزار شد
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • کشاورزان بقایای هرس شده درختان خود را جمع آوری نمایند
  • صادرات مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان
  • عجله داری که نابود شوی؟!