Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-29@15:08:00 GMT

ترخیص کالا‌های اساسی بدون اخذ کد رهگیری

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۸۰۴۳

معاون فنی و امور گمرکی گمرک: هیچ مانعی برای ترخیص کالا‌های اساسی از گمرک نیست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مهرداد جمال ارونقی - معاون فنی و امور گمرکی گمرک در برنامه ۱۸/۳۰ شبکه خبر گفت: میزان موجودی کالا‌های اساسی در بنادر و گمرکات کشور به بیش از ۳ میلیون تن می‌رسد که بیشتر این کالا‌ها در بندر امام خمینی (ره) دپو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حدوداً یک میلیون تن کالای اساسی روی شناور‌ها هستند که باید ترخیص شوند، اما صاحبان کالا هنوز تشریفات قانونی ترخیص را انجام نداده اند.
معاون فنی و امور گمرکی گمرک گفت: حتی برخی کالا‌ها صدور پروانه هم شده، اما صاحبان کالا هنوز کالای خود را خارج نکردند.
وی افزود: طبق قانون بعد از صدور پروانه تا یک ماه فرصت دارند تا کالای خود را خارج کنند برخی از صاحبان کالا‌ها از این فرصت هم استفاده می‌کنند تا کالای خود را گرانتر به بازار عرضه کنند.
معاون فنی و امور گمرکی گمرک گفت: دو سه مورد باعث می‌شود که صاحبان کالا برای ترخیص نیاید؛ یکی از این موارد مشکل انتقال ارز است برخی صاحبان کالا به صورت اعتباری کالای خود را به گمرک رسانده اند. برخی از صاحبان کالا‌ها هم به گمرک دیرتر می‌آیند و از فرصت یک ماهه گمرک استفاده می‌کنند.
وی افزود: نزدیک به ۲۵ هزار دستگاه کانتینر از چندین هفته تا چندین ماه در گمرک هستند و صاحبان کالا برای ترخیص مراجعه نکرده اند.
ارونقی گفت: برای ترخیص باید تایید ارز بانک مرکزی به دست ما برسد.
وی افزود: بانک مرکزی با بخش نامه‌ای اعلام کرد: برخی کلا‌های اساسی مثل ذرت، جو، روغن و چند کالای دیگر بدون تایید ارز می‌توانند ترخیص شوند.
معاون فنی و امور گمرکی گمرک گفت: برخی کالا‌های رسوب کرده در گمرک هم اسنادشان تایید نشده است تا بتوانند از گمرک ترخیص شوند.
ارونقی گفت: گمرک می‌توانست که تا ۹۰ درصد کالای تامین ارز را ترخیص کند، اما بانک‌ها نامه‌ای صادر نکردند که این کالا‌ها مشمول تامین ارز هستند.
وی افزود: بانک ها باید درباره تامین ارز به صاحبان کالا‌ها اطمینان بدهند تا اینگونه شاهد رسوب کالا در مبادی ورودی نباشیم.
علیرضا مناقبی عضو هیات مدیره مجمع عالی واردات هم گفت: عدم اطمینان از تامین ارز باعث شده تا کالا در گمرک بماند و صاحبان کالا برای ترخیص اقدامی نکنند.
وی با بیان اینکه علت رجوع نکردن صاحبان کالا‌ها به گمرک برای ترخیص سریع کالا، عدم اطمینان است، افزود: تصمیم گیرندگان که تصمیم یک شبه می‌گیرند به ضرر وارد کننده است.
مناقبی گفت: کار مردم باید به دست مردم سپرده شود و دولت باید نظارت کند.
وی افزود: برای کمک به مصرف کننده راه‌های دیگری هست. ارز‌های ۴ هزار و دویست تومانی در سفره مردم نیست. برچسب ها: گمرک ، ارونقی ، ترخیص ، کالا ، کد رهگیری

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: گمرک ارونقی ترخیص کالا کد رهگیری معاون فنی و امور گمرکی گمرک صاحبان کالا ها کالای خود برای ترخیص تامین ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۸۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی بیش از ۲۱ میلیون تن کالا از مازندران

موسوی رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: ۲۱ میلیون ۵۶۹ هزار تن کالا در یک سال گذشته از مازندران به سراسر کشور جابجا شد؛ که نسبت به مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته ایم.

او افزود:: عمده کالای جابجا شده در این مدت ذرت دامی- شن وماسه- جو- مرکبات -انواع بنزین- فراورده‌های لبنیاتی - سیمان کیسه‌ای – نفت گاز- سیمان فله‌ای – روغن نباتی مایع خوراکی بوده است.

موسوی گفت: در همین بازه زمانی (یک سال گذشته) یک میلیون ۷۵۹ هزارو ۹۵۴ فقره بارنامه توسط شرکت‌های حمل ونقل کالا استان مازندران صادر گردیده است؛ که نسبت به مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته ایم

رییس اداره حمل و نقل کالای اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: ۱۳۸ شرکت حمل ونقل و شعبات در سطح استان مازندران فعال هستند.

موسوی تعداد انجمن‌های صنفی کارفرمائی شرکت‌های حمل ونقل کالای استان در ۷، تعداد انجم‌های صنفی کارگری رانندگان حمل ونقل کالای استان ۱۳، کانون انجمن‌های صنفی کارفرمائی شرکت‌های حمل ونقل کالای استان یک، کانون انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان حمل ونقل کالای استان یک، اتحادیه حمل بار استان یک عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۲۰ تن کالای اساسی در سراب
  •  بارگیری بیش از ۱۶ هزار تن کالای اساسی از هرمزگان در نوروز امسال
  • نوروز امسال بیش از ۱۶ هزار تن کالای اساسی از هرمزگان بارگیری شد
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • جابجایی بیش از ۲۱ میلیون تن کالا از مازندران
  • جابه جایی ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی از مبدأ بنادر کشور از طریق جاده
  • بازدیداستاندار آذربایجان شرقی از انبار‌های اموال تملیکی استان
  • ارزیابی کالا‌های ورودی به کیش در انبار صاحبان کالا‌ها
  • توزیع ۲ هزار و ۶۰۰ تن کالای اساسی در کرمانشاه
  • تامین و توزیع بیش از ۲۳۰ تن کالای اساسی در هندیجان