Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت‌الله سید محمد سعیدی ،امام جمعه قم امروز در خطبه‌های جمعه که به دلیل قرارگیری شهر مقدس قم در وضعیت قرمز کرونایی هم چون هفته های پیش  به صورت مجازی از  حرم حضرت معصومه (س) ایراد شد،گفت: میراث گرانبهای حماسه کربلا به رسم امانت به ما رسیده است و امام امت، شهدا و ملت ولایتمدار ما از این مکتب، درسی سازنده گرفتند و با این درس آموزی نظام مقدس جمهوری اسلامی برپا و رژیم ستمگر ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی سرنگون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: امروز وظیفه همه ماست با استحکام بخشی پایه‌های اعتقادی خود بر اساس درس‌آموزی از معارف دین از جمله صحیفه سجادیه، و پیروی از رهبر معظم انقلاب به وظیفه دینی و شرعی خود عمل کنیم.

امام جمعه قم در بخش دیگر سخنان خود، با بیان ویژگی‌ها و زندگی گهربار امام سجاد (ع) گفت: ایشان کار‌هایی که پس از شهادت پدر بزرگوارشان امام حسین (ع) انجام دادند، همه  در جهت کسب رضای پروردگار به عنوان عبادت خداوند متعال و نیز ناامیدسازی دشمن بود.

رمزگشایی امام سجاد (ع)از حقایق تحریف شده اسلام

آیت الله سعیدی افزود: امام زین العابدین (ع) رمزگشایی از حقایق تحریف شده اسلام در همه عرصه‌ها به ویژه در حوزه امامت و خلافت که از طرف بنی امیه انجام شده بود؛ و نیز مسئولیت بسیار مهم، تاثیرگذار و افشاگرانه در تبیین و تفسیر حادثه کربلا به همراه حضرت زینب کبری (س) داشتند.

او با اشاره به مسئولیت سخت و دشوار امام سجاد (ع) در دوران خفقان شدید بنی امیه گفت: در آن دوران امام سجاد (ع) متناسب با زمان و مکان؛ از یک سو به بیان مسئله رهبری، امامت، لزوم شناخت و بیان و توضیح نشانه‌های امام عادل و حجت خدا و از سوی دیگر معرفی رهبران مفسد و ستمگر به مردمی که دچار غفلت شده بودند، می‌پرداختند.

نماینده، ولی فقیه در استان قم افزود: امام سجاد (ع) مردم را به وظایف خودشان آشنا کردند و برای اصلاح جامعه آن روز فراخواندند و تفکر اصیل اسلامی را برای جامعه تبیین کردند تا زمینه ایجاد یک اصلاح و حکومت اسلامی را، ولو در درازمدت فراهم کنند.

او با بیان این که باید مردم آگاه و آشنا شوند، گفت: روشی که امام سجاد (ع) پی گرفته بودند، روش مستمر اولیای الهی از پیامبران و جانشینان آنان در طول تاریخ بوده است؛ البته ممکن است که مردم این هدایت‌ها را بپذیرند و یا نپذیرند، چون دنیا دار اختیار و امتحان است و مردم باید بر اساس انتخاب به راهی وارد شوند و امام سجاد (ع) این کار را انجام دادند.

امام جمعه قم تصریح کرد: خطبه‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) در کوفه و شام یکی از جریان‌های روشنگرانه‌ای بود که توانست، بنی امیه و یزید را رسوا کند و موجب تحول عظیمی در مردم شد؛ و تغییر و تحولی ایجاد شد که جریان‌ها و قیام‌های بعدی برخی از مردم و گروه‌ها نشانگر و نتیجه این حرکت بود.

امام سجاد(ع)احیاگر اسلام ناب محمدی

او افزود: در چنین شرایطی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسئولیت امام سجاد (ع)، احیای اسلام ناب محمدی (ص) و تبیین جایگاه امامت و رهبری اهل بیت (ع) بود و با جهالت سیاسی و مذهبی و تحریف‌های بنی امیه مبارزه و مجاهدانی را در عرصه‌های مختلف تربیت می‌کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: امام سجاد (ع) همواره در بین مردم، حماسه کربلا و مظلومیت حضرت سیدالشهدا (ع) را یادآوری و ستم‌های بنی امیه و یزیدیان را افشا می‌کردند.

او با بیان اینک ه امام سجاد (ع) به مردم می‌خواستند بفهماند که انسان در راه حق باید جانفشانی و جهاد کند، گفت: امام زین العابدین (ع) به فرهنگ جهاد و شهادت، و ترویج و تبیین ابعاد این مکتب می‌پرداختند و راه خدا را به مردم نشان می‌دادند.

آیت الله سعیدی با اشاره به عظمت کتاب «صحیفه سجادیه» از امام چهارم (ع) گفت: دعا‌های امام سجاد (ع) در واقع رویداد‌های عصر ایشان است که در قالب دعا، این‌ها را تفسیر و تبیین کرده اند و راه حل برون رفت از مسائل و مشکلات را در قالب دعا به مردم نشان می‌دادند.

او گفت: ائمه اطهار (ع) در زمان‌ها و شرایط متفاوت با انسان و مکتب‌های مختلفی روبرو بودند و برای هریک از این رویداد‌ها متناسب با آن راهکار و برنامه داشتند.

نماینده، ولی فقیه در استان قم همچنین با بیان اینکه نتایج کار‌های امام سجاد (ع) در آینده و عصر ما به خوبی ظاهر شد، اظهار داشت: امور فرهنگی و اموری که به ساخت و ساز روحیه مردم برمی گردد، زمانبَر است.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه قم انقلاب اسلامی حماسه عاشورا امام سجاد بنی امیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی به انتقال تجربیات منجر شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بسیاری از اسناد خطی علما و مفاخر قزوین در خیابان قزوین کربلا وجود داشته است که در حال حاضر سرنوشت نامعلومی دارد، پس تنها عقد تفاهم‌نامه نمی‌تواند برای شهر مؤثر باشد بلکه باید پس از آن باید به دنبال تعاملات دوسویه برای همکاری‌های بیشتر بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، قاسم اللهیاری امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جلسه علنی شورا در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه پیش‌نویس خواهرخواندگی فیمابین شهر ینچوان چین در استان نینگ شیا و شهر قزوین، اظهار کرد: باید عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با شهرها به انتقال تجربیات و بهره‌مندی از تعاملات دوسویه اقتصادی و فرهنگی بینجامد.

وی افزود: این سوال مطرح می‌شود که اگر با شهر کربلا تفاهم نامه خواهر خواندگی داریم چرا نباید به مسئله تغییر نام خیابان قزوین در این شهر ورود کنیم و از ظرفیت خواهرخواندگی در راستای تغییر نام خیابان استفاده نکنیم.؟

دبیر شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: بسیاری از اسناد خطی علما و مفاخر قزوین در خیابان قزوین کربلا وجود داشته است که در حال حاضر سرنوشت نامعلومی دارد، پس تنها عقد تفاهم‌نامه نمی‌تواند برای شهر مؤثر باشد بلکه باید پس از آن باید به دنبال تعاملات دوسویه برای همکاری‌های بیشتر بود.

اللهیاری با اشاره به فعالیت اپلیکیشن بهروب در قزوین برای خرید پسماند قابل بازیافت گفت: شهروندان از عملکرد و نحوه فعالیت این سامانه در قزوین اطلاع کمی دارند و اطلاع‌رسانی آن‌گونه که باید از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

وی ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقاب اسلامی اضافه کرد: سپاه پاسداران از بدو تأسیس تاکنون ثمرات و افتخارات بی شماری داشته است و در عرصه‌های مختلفی برای ادای رسالتی که بر دوش داشته و به نقش‌آفرینی پرداخته است.

کد خبر 746886

دیگر خبرها

  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • برگزاری «مشق حماسه» در رشت
  • برپایی کنفرانس آندومتریوز (نابه‌جایی آستر رحم) در بیمارستان امام سجاد(ع)
  • موفقیت های سپاه مرهون ولایتمداری است
  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • تقدیر رسمی از سازنده فیلم بدون حجاب
  • سردار سالاری: عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • آغاز ساخت عملیات اجرایی مرکز بهداشت امام سجاد (ع) در همدان
  • تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی به انتقال تجربیات منجر شود